Witamy na Fiat Klub Polska

- Forum
- Osobowe
- Croma
- Ściąganie auta w prawo, przekrzywiona kierownica - kwestia kolumny kierownicy?
1lubi to! -
Klubowicz
Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
davidjezz
Poszukiwań ciąg dalszy. Skrzynia okazała się ok, krzyżak prawy wymieniony, lewy wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Smaru jest całkiem sporo. Następny krok wyważanie kół - po zamianie kół miejscami bujanie lekko się zmniejszyło. Niemniej jednak buja ewidentnie przy dodawaniu gazu, po zdjęciu gazu bujanie ustaje. Macie może pomysły co to może być? Czy może to być np. kielich od krzyżaka?
Pisząc krzyżak, to który dokladnie miałeś na myśli, ten z przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?
-
Nowy klubowicz
Taki prozaiczny pomysł, ale: sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???
-
Doświadczony klubowicz
Zrobilem wczoraj pierwsza trase po zmianie na letnie kola i tez fajerka lekko jest skrecona w lewo. Mam zjechane opony i do tego zrobilem roszade. Na nowych zimowych bylo wszystko ok.
-
Klubowicz
Jeżeli przeguby wewnętrzne są w 100% sprawne, to zostaje krzywa półośka
-
Klubowicz
No, wczoraj przelozylem tyl na przod. Jest zmiana. A przy okazji, od oponiarza uslyszalem, zebym wiecej nie kupowal opon typu Barum (mam Bravuris 2 a na Seacie siedza Bravuris 3) czy Matador bo zjechali z jakością...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Felgi były prostowane, a Ty kolego się zastanawiasz dlaczego ściąga? Pokaż zdjęcie z parametrami przed i po ustawianiu geometrii i będzie wszystko jasne.
-
Nowy klubowicz
Wracając po długiej przerwie do tematu - obecnie mam opony w reklamacji. Byłem na teście drogowym i tam wyszło, że dwa kapcie są do reklamacji. Osobiście po przygodach z tematem telepania budą jestem mądrzejszy i tak w przypadku bicia proponuję :
1. Sprawdzić krzyżaki.
2. Jeśli są ok pojechać na test drogowy.
Wtenczas można szukać dalej, czytaj w przypadku pozytywnego testu sprawdzać półośki i wyważyć koła. W przypadku złego wyniku testu szukać przy oponach.
-
Nowy klubowicz

Napisał
davidjezz
Zbieżność mam ok, geometria ok, na geometrii kierownica była ułożona prawidłowo, łożyska amorów ok, poduszki silnika i skrzyni ok.
Na moje nieszczęście okazało się (już po założeniu wątku), że padł krzyżak prawej półosi. Dodatkowo, prawdopodobnie przez przejeżdzenie z zużytym krzyżakiem lewej półosi, szwankuje mechanizm różnicowy. Na 90% skrzynia pójdzie do remontu i wtedy wrócę do dalszych poszukiwań przyczyn ewentualnego ściągania lub telepania budą. Osobiście średnio kupuję wyjaśnienia, że 1.9 120 KM lubi trząść budą i TTTM.
Witam, zakładając koła zimowe, wyważyli mi je. [ mój błąd bo zeszły sezon aż do ich zdjęcia znakomicie" jeżdziły".] Po zmianie kół jazda próbna i włosy mi się zjeżyły- przy 60/h zaczęło trząść autem, noga na hamulec a auto raptownie zaczęło ściągać silnie na prawo. Wróciłem do warsztatu i mówię co i jak. Zaczęło się. " Panie bieżnik już kiepski, ooo! widać ząbkowanie, itp. No ale jeszcze raz koła pościągali, przy wyważarce z 10min. grzebali, koła wyważyli i pozakładali. Po tym" zabiegu"kierownica jak zaczarowana ani drgnie a auto jedzie jak po sznurku. Wniosek- wyważarka miała za dużą tolerancję [mniej dokładna] okres przedzimowy duży nawał pracy a tu trzeba dokładniej wyważać [dłużej schodzi] Te mądrości wyczytałem gdzieś z internetu. [Auto Świat ? ]
-
Klubowicz
Styczeń i okres przed zimą...? Panowie w serwisie się nie przyłożyli i sciemniają 
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla
-
Doświadczony klubowicz
Odgrzeje temat bo aktualnie się z nim borykam. Przed miesiącem zauważyłem (lub zacząłem zwracać uwagę), że przy jeździe na wprost, samochód ściąga lekko na prawą stronę.Kierownica w tym czasie jest lekko przekrzywiona w lewą stronę (jeśli przyjąć jako pkt odniesienia tarczę zegarową to oś centralna wskazuje za 2-3 min 12 tą). Jako że zbliżał się czas wymiany opon postanowiłem sprawdzić geometrie i wtedy wyszło że do wymiany są końcówki dr. kier. Drążki wymieniono i ustawiono geometrie i dooopa. Sytuacja bez zmian. Dziś ponownie sprawdzona zbieżność P/T i jest OK przy prostej kierownicy a w ruchu samochód dalej lekko ściąga na prawo. Ciśnienie w oponach jednakowe, na oponach brak negatywnych oznak, opony letnie (to ich trzeci sezon) na zimowych także nic nie było więc kąty nachylenia kół chyba także OK. Przy zakładaniu letnich oponiarz mówił że był lekki kłopot z wyważeniem bo były trochę zwichrowane przez przechowywanie(????). Wybieram się jeszcze na stacje kontroli pojazdów aby sprawdzić opory toczenia ale szczerze mówiąc juz lekko zgłupiałem. Bardzo mnie ta sytuacja denerwuje bo lubię mieć w samochodzie wszystko OK. Może Koledzy coś podpowiedzą.
PS. W czasie manewrowania nie ma żadnych negatywnych objawów pochodzących z układu kierowniczego (płyn od wspomagania w normie).
Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 24-04-2017 o 18:37 Powód: uzupełnienie
-
Klubowicz
Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?
-
Doświadczony klubowicz
Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Maxi
Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?

Napisał
Capsel
Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.
Możecie mieć Panowie rację i tylko pytanie czy obaj czy indywidualnie
Byłem na SKP sprawdzić opory toczenia i na przodzie L 120 P 150 (jednostek nie znam) tył L 90 P 100 czy 110. Wszystko na "zielonym". Będę sprawdzał dalej jutro zamiana opon (stronami) a ew. później sprawdzenie geometrii w innym zakładzie. Ogólnie "jest dobrze ale nie beznadziejnie". Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.
-
Doświadczony klubowicz
W dniu wczorajszym zamieniłem stronami koła z przodu i ... duuuuuża lub raczej gigantyczna poprawa. Już nie ściąga ani na prawo ani na lewo. Wygląda na to, że sprawa zakończona. Jedynie dla ciekawości podjadę na SKP i znów sprawdzę opory toczenia czy się zmieniły. Pozdrawiam.
Podobne tematy
-
Napisany przez gstanek na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 19-04-2015, 20:28
-
Napisany przez szymono73 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 04-11-2014, 12:09
-
Napisany przez gombey na forum Uno
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 02-08-2012, 00:04
-
Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 23-12-2010, 12:37
-
Napisany przez NoVi na forum Stilo
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 13-03-2010, 09:21
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
auto tnie opone krzywa kierownica
,
kierownica ucieka w prawo podczas ruszania
,
k4zywa kierownica sciaga w prawo
,
Lekko ucieka kierownica
,
mondeo mk4 sciaga na prawo
,
sciaganie przez krzyzak vectra c
,
sciaga auto krzywa kierownica
,
auto sciaga przestawiona kierownica
,
krzywa kierownica auto sciaga na bok
,
kierownica nieodbija w prawo i sciaga ar 156
,
kierownica sciaga na prawo
,
kierownica mi odbija w prawo i bijr
,
ducato sciaga do prawej zbieznosc ok
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:36.
W sieci od 2007 roku.