Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.
Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.
Taki prozaiczny pomysł, ale: sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???
Zrobilem wczoraj pierwsza trase po zmianie na letnie kola i tez fajerka lekko jest skrecona w lewo. Mam zjechane opony i do tego zrobilem roszade. Na nowych zimowych bylo wszystko ok.
Jeżeli przeguby wewnętrzne są w 100% sprawne, to zostaje krzywa półośka
No, wczoraj przelozylem tyl na przod. Jest zmiana. A przy okazji, od oponiarza uslyszalem, zebym wiecej nie kupowal opon typu Barum (mam Bravuris 2 a na Seacie siedza Bravuris 3) czy Matador bo zjechali z jakością...
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Felgi były prostowane, a Ty kolego się zastanawiasz dlaczego ściąga? Pokaż zdjęcie z parametrami przed i po ustawianiu geometrii i będzie wszystko jasne.
Wracając po długiej przerwie do tematu - obecnie mam opony w reklamacji. Byłem na teście drogowym i tam wyszło, że dwa kapcie są do reklamacji. Osobiście po przygodach z tematem telepania budą jestem mądrzejszy i tak w przypadku bicia proponuję :
1. Sprawdzić krzyżaki.
2. Jeśli są ok pojechać na test drogowy.
Wtenczas można szukać dalej, czytaj w przypadku pozytywnego testu sprawdzać półośki i wyważyć koła. W przypadku złego wyniku testu szukać przy oponach.
Witam, zakładając koła zimowe, wyważyli mi je. [ mój błąd bo zeszły sezon aż do ich zdjęcia znakomicie" jeżdziły".] Po zmianie kół jazda próbna i włosy mi się zjeżyły- przy 60/h zaczęło trząść autem, noga na hamulec a auto raptownie zaczęło ściągać silnie na prawo. Wróciłem do warsztatu i mówię co i jak. Zaczęło się. " Panie bieżnik już kiepski, ooo! widać ząbkowanie, itp. No ale jeszcze raz koła pościągali, przy wyważarce z 10min. grzebali, koła wyważyli i pozakładali. Po tym" zabiegu"kierownica jak zaczarowana ani drgnie a auto jedzie jak po sznurku. Wniosek- wyważarka miała za dużą tolerancję [mniej dokładna] okres przedzimowy duży nawał pracy a tu trzeba dokładniej wyważać [dłużej schodzi] Te mądrości wyczytałem gdzieś z internetu. [Auto Świat ? ]
Styczeń i okres przed zimą...? Panowie w serwisie się nie przyłożyli i sciemniają
Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla
Odgrzeje temat bo aktualnie się z nim borykam. Przed miesiącem zauważyłem (lub zacząłem zwracać uwagę), że przy jeździe na wprost, samochód ściąga lekko na prawą stronę.Kierownica w tym czasie jest lekko przekrzywiona w lewą stronę (jeśli przyjąć jako pkt odniesienia tarczę zegarową to oś centralna wskazuje za 2-3 min 12 tą). Jako że zbliżał się czas wymiany opon postanowiłem sprawdzić geometrie i wtedy wyszło że do wymiany są końcówki dr. kier. Drążki wymieniono i ustawiono geometrie i dooopa. Sytuacja bez zmian. Dziś ponownie sprawdzona zbieżność P/T i jest OK przy prostej kierownicy a w ruchu samochód dalej lekko ściąga na prawo. Ciśnienie w oponach jednakowe, na oponach brak negatywnych oznak, opony letnie (to ich trzeci sezon) na zimowych także nic nie było więc kąty nachylenia kół chyba także OK. Przy zakładaniu letnich oponiarz mówił że był lekki kłopot z wyważeniem bo były trochę zwichrowane przez przechowywanie(????). Wybieram się jeszcze na stacje kontroli pojazdów aby sprawdzić opory toczenia ale szczerze mówiąc juz lekko zgłupiałem. Bardzo mnie ta sytuacja denerwuje bo lubię mieć w samochodzie wszystko OK. Może Koledzy coś podpowiedzą.
PS. W czasie manewrowania nie ma żadnych negatywnych objawów pochodzących z układu kierowniczego (płyn od wspomagania w normie).
Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 24-04-2017 o 19:37 Powód: uzupełnienie
Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?
Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.
Możecie mieć Panowie rację i tylko pytanie czy obaj czy indywidualnie Byłem na SKP sprawdzić opory toczenia i na przodzie L 120 P 150 (jednostek nie znam) tył L 90 P 100 czy 110. Wszystko na "zielonym". Będę sprawdzał dalej jutro zamiana opon (stronami) a ew. później sprawdzenie geometrii w innym zakładzie. Ogólnie "jest dobrze ale nie beznadziejnie". Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.
W dniu wczorajszym zamieniłem stronami koła z przodu i ... duuuuuża lub raczej gigantyczna poprawa. Już nie ściąga ani na prawo ani na lewo. Wygląda na to, że sprawa zakończona. Jedynie dla ciekawości podjadę na SKP i znów sprawdzę opory toczenia czy się zmieniły. Pozdrawiam.