Wydaje mi się, że udało się nam znaleźć sprawcę moich problemów z autem (trudności z odpaleniem,nieregularna praca na zimnym jałowym, przypadkowe gaśniecie na biegu jałowym [czasami podczas wolnej zmiany biegów]).

Główny podejrzany to teraz regulator ciśnienia zamonotowany na listwie common rail. Ponieważ z jakiś przyczyn moja Krówka z 2005 roku ma zamontowany CR 3-ciej generacji (większość ma 2giej), ten regulator jest sterowany elektronicznie przez ECU w przeciwieństwie do zaworu mechanicznego z 2-giej generacji. Dodatkowo ten regulator dubluje (tak z grubsza) pracę podobnego elementu wkręconego w pompę wysokiego ciśnienia.

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem:
1. regulator ciśnienia paliwa na szynie common rail,
2. czujnik ciśnienia w szynie common rail,
3. regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia (mniej więcej tam jest wkręcony w pompę).
CommonRail.JPG

Skąd pomysł, że winny jest ten zawór? Oprócz wyżej przedstawionych objawów, robiłem MESem różne testy. Między innymi w zakładce "Actuators/Akuratory(Test)" jest test działania zawóru na pompie i tego na listwie.
Przy odpaleniu testu tego na pompie, wyraźnie słychać jak się otwiera i zamyka (kilkukrotnie podczas testu). Natomiast odpalając test zaworu na listwie, panuje błoga cisza.

Monitorowałem ciśnienie na listwie oraz stopień otwarcie tego zaworu (nazywa się on DRV) podczas prób rozruchu i rzeczywiście coś jest nie halo, ale nie jestem do końca pewien bo akurat zaczął odpalać w miare dobrze. Potwierdza to tylko moją teorię, że się przycina i czasami działa a czasami nie:/

Teraz pytanie. Czy ktoś z Was, kto posiada ów zawór (na listwie) mógłby w MESie odpalić ten test i powiedzieć czy wyraźnie słychać że pracuje czy może jest to na tyle delikatna i precyzyjnia sprawa, że poprostu tej cewki nie słychać? Byłbym wdzięczny za pomoc.

Zawór jest stosunkowo drogi, więc zanim go kupię chciałbym być pewień że to on jest winowajcą.