Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
croma jaki alternator 100A czy 120A
Pacjent Croma FL 150KM JTDM. Zacznę od objawów. Dziwny smród w kabinie wraz z lekkim gryzącym dymem. Pod maską zapach spalenizny z okolic alternatora. Alternator bardzo się grzeje wręcz parzy - podejrzewam, że to jego koniec i teraz pytanie. Czy można do cromy FL założyć alternator z cromy sprzed liftu? Co dziwne dla silnika 150jtdm wg eper dla wersji FL altek jest jedynie 100A a croma sprzed FL ma 120A. Różnica jak dobrze zauważyłem jest też w średnicy sprzęgiełka odpoeiednio 54 i 62mm. Czy zatem będzie mimo to pasować? I czy to 100A to nie ciut mało?
Acha, jak z wyciągnięciem aktka wygląda sytuacja? Da radę to zrobić od góry? Jakieś wskazówki?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz
wyciągnij i oddaj do regeneracji. zrobią Ci go za 200 zł. jak poprosisz to zrobią go na 120A.
Pozdrawiam

-
Doświadczony klubowicz
Mialem podobnie. Do tego brak ladowania. Poszly diody. Wywalenie i naprawa ok. 300.
-
Klubowicz
Pozostaje pytanie czy do Cromy FL bezproblemowo podejdzie alternator z Cromy 2005-2008. Różnica jest na pewno w średnicy sprzęgiełka 54 a 62. Pytanie czy mocowania są te same do bloku i z tyłu do prądu?
Denso DAN994 po FL
Denso DaN513 przed FL
-
Klubowicz
Mi się upalił alternator kilka dni temu. Poprzedni był założony 140A. Kupiłem za 250 PLN chyba z Bravo i przełożyłem rolkę z upalonego (Niestety trzeba mieć do tego specjalne klucze). Średnica sprzęgiełka/rolki nie powinna mieć znaczenia, ma natomiast znaczenie ilość rowków. Ten ma 120 A. Z tego co doczytałem to 120A są stosowane w autach z automatyczną klimą.
Wyciągałem go przez miejsce gdzie jest założony filtr paliwa. Jest dość ciężki i klęknąłem na przednim pasie by go wyciągnąć.
Mocowania są te same, to jest popularny alternator do aut z silnikiem JTD.
-
Klubowicz
Chciałbym właśnie 120A a w cromie FL są 100A - wydaje mi się trochę mało jak na wyposażenie które mam w cromie i możliwe, że altek padł także poprzez duży pobór prądu. W cromach sprzed FL są 120A alternatory. Z wymiarów uzyskanych w necie wynika, że obudowa DAN513 i DAN994 jest ta sama ale chciałem upewnić się bo może ktoś już takiej zmiany dokonał.
-
Doświadczony klubowicz
wyciągnij alternator, oddaj do regeneracji. wymienią cały mostek prostowniczy lub diody na większe i będziesz miał nawet 150 jak będziesz chciał. uzwojenie wytrzyma, kwestia elektroniki.
Pozdrawiam

-
Klubowicz
Jak uzwojenie się nie spaliło, co też się zdarza.
-
Klubowicz
Tyle tylko, że za regenerację krzyczą jakieś chore pieniądze w miarę sprawdzonym zakładzie, diody + łożyska + sprzęgiełko + ewentualnie uzwojenie + wymiana (650zł) - nowe denso mogę mieć za niewiele więcej.
-
Klubowicz
Za regenerowany przez Magnetti do Cromy miałem zapłacić 450 PLN.
-
Doświadczony klubowicz
ja za regeneracje, nie ruszyli tylko uzwojenia, mostek był spalony, wymienili łożyska, podobno sprzęgiełko też, zapłaciłem 200 zł i dostałem gwarancje na rok. rozrusznik robiony w lipcu 2014. ceny nieznacznie mogły się zmienić. zapakuj w paczkę i wyślij do nich, nawet z przesyłka nie dasz rady wydać 600 zł.
Auto-Art: alternatory i rozruszniki Warszawa - regeneracja, sprzedaż
Pozdrawiam

Podobne tematy
-
Napisany przez Ricardus na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 22-02-2016, 20:42
-
Napisany przez kolper na forum Croma
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 05-01-2016, 20:47
-
Napisany przez Marcin91 na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 23-07-2014, 22:59
-
Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 01-03-2011, 20:55
-
Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 23-12-2008, 15:33
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
czym sie rozni alternator denso 120A od 100A
,
fiat croma alternator
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:45.
W sieci od 2007 roku.