Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009

    Regeneracja turbiny w 1.9 JTD

    Witam. W końcu Croma stoi w garażu, ale niestety dopadły mnie typowe usterki występujące przy tym przebiegu. Najważniejszy temat na już, to gwiżdżąca turbina.
    Zrobić trzeba i mam pytanie w związku z tym, kogo polecacie na moim terenie i ile wam wytrzymują regenerowane turbiny ? Wiem że to zależy od kilku czynników, ale czy mogę liczyć że wytrzyma chociaż z 50 tyś. km ? Czy to będzie już sezonowa robota
    Następnie będę męczył temat trudnego rozruchu, ale to potem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    44
    Postów
    325
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Oleju nie bierze za dużo to nie dotykaj tej turbiny. Świszczy to sprawdź przede wszystkim nieszczelności w doładowaniu. Popraw dane samochodu, tj rocznik, moc i rodzaj skrzyni. To dużo pomaga w podpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Stomil ; 06-12-2018 o 20:26

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Nie wiem ile bierze, bo żal mi jeździć, żeby co nie zdechło więcej. Jak mechanik podniósł samochód, to widać, że leci olej z turbiny. Jak odepnę taki cienki gumowy wężyk to przestaje gwizdać. Nie mam litości tak jeździć. Mechanik mi powiedział za wszystko 1300.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    44
    Postów
    325
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Podokręcaj wszystkie opaski na rurach na układzie turbo, intercooler. Wali ten olej tak, że znaczy teren?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Nie wiem ile bierze, bo żal mi jeździć, żeby co nie zdechło więcej. Jak mechanik podniósł samochód, to widać, że leci olej z turbiny. Jak odepnę taki cienki gumowy wężyk to przestaje gwizdać. Nie mam litości tak jeździć. Mechanik mi powiedział za wszystko 1300.
    Acha, i ten świst jest na wolnych obrotach też.
    Ostatnio edytowane przez gkrz67 ; 06-12-2018 o 21:04

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    44
    Postów
    325
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Krzysiu, małymi kroczkami. 1300 zdążysz wydać. Zrób co podpowiadam. No i jeździj tym samochodem. Przecież to nie pomnik!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Krzysiu, małymi kroczkami. 1300 zdążysz wydać. Zrób co podpowiadam. No i jeździj tym samochodem. Przecież to nie pomnik!
    Chyba Cię posłucham. Jestem w gorącej wodzie kąpany. Pozdrawiam.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    44
    Postów
    298
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Moja gwiżdże od czasu zakupu auta, głośniej przy zimnym silniku, przebieg 250K i nic nie robię. Odkręciłem wszystkie rury przy turbo wymyłem z oleju nowe mocne opaski i śmiga dalej. Oleju nie bierze tak więc nie tykam. Zdejmowanie tego małego wężyka nic nie daje poza wyłączeniem turbiny i zapaleniem w trakcie jazdy checka. Pamiętaj, oryginał wytrzymuje najdłużej.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    370
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Ja regenerowałem turbo tuż po zakupie, w niby renomowanej firmie. Przed regeneracją cichutko gwizdała a'la sygnał karetki pogotowia, ale i tak zrobiłem regenerację. Od regeneracji przejechałem 40 000 km, leję olej Motul X-Clean 5W-40, zmieniam go co 10-12 tysięcy kilometrów, turbinę studzę absolutnie zawsze(!), na zimnym silniku nie przekraczam 2500 obrotów dopóki silnik nie osiągnie temperatury 80-90 stopni(!!), a mimo to ostatnio na zimnym silniku znowu pojawił się cichy gwizd(!!!).

    Uwierzcie mi, nie da się bardziej dbać o turbo. Jakie wnioski można wyciągnąć z mojego przypadku?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    44
    Postów
    298
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Uwierzcie mi, nie da się bardziej dbać o turbo. Jakie wnioski można wyciągnąć z mojego przypadku?
    Wniosek? Jak to w życiu, nic nie trwa wiecznie. Miałem pewne obawy co do turbiny jak podnosiłem moc, ale nic złego się nie dzieje. Nawet szybciej się załącza w niższym zakresie obrotów.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Dzięki wszystkim. Już dzisiaj lepiej spałem Wymieniłem wszystkie oleje i filtry. Wzorowałem się na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=hxBoV0XN4ts
    olej croma.PNG

    Do tego doszedł jeszcze termostat za 150.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    44
    Postów
    165
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Ja regenerowałem turbo tuż po zakupie, w niby renomowanej firmie. Przed regeneracją cichutko gwizdała a'la sygnał karetki pogotowia, ale i tak zrobiłem regenerację. Od regeneracji przejechałem 40 000 km, leję olej Motul X-Clean 5W-40, zmieniam go co 10-12 tysięcy kilometrów, turbinę studzę absolutnie zawsze(!), na zimnym silniku nie przekraczam 2500 obrotów dopóki silnik nie osiągnie temperatury 80-90 stopni(!!), a mimo to ostatnio na zimnym silniku znowu pojawił się cichy gwizd(!!!).

    Uwierzcie mi, nie da się bardziej dbać o turbo. Jakie wnioski można wyciągnąć z mojego przypadku?
    A ja leję,że hej 5w30 tyż Motul X-Clean low saps i inne bzdety.Dlaczego 5w40?Turbina gwizdo aż miło a na blacie prawie trzysta...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    50
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Wczoraj dłuższa jazda była. Wewnątrz to tej turbiny prawie nie słychać, może dla tego, że mam stare opony które coś tam szumią, ale mam inny problem, wkręca się do 3200 obrotów i potem jak zamurowany, ruszyć ciężko, taki muł jest. Na początek wyczyściłem ten czujnik co jest z tyłu na silniku, na jedną śrubkę. Po VIN-ie widzę, że "EGR był wymieniony, żeby skasować błędy" tak to przetłumaczyłem i to możliwe, bo aluminiowa obudowa tego ustrojstwa trochę się różni od silnika, no ale to było w 2016r. W najbliższym czasie kolega się podłączy kompem to może coś pokaże. Zamienimy również od niego, bo też ma Cromę, ten zaworek co jest na pasie przednim, do sterowania turbo.
    Nieszczelności na kanale dolotowym jeszcze nie sprawdzałem, bo nie mam pod ręką kanału :-( Przy okazji sprawdzimy czy grucha chodzi, bo może się geometria zapiekła. Dam znać, bo to "mulenie" to dość popularne zjawisko w tym aucie
    Acha, znajomy stwierdził, że nie kopci przy szybkim (na ile było to możliwe) ruszaniu, zapach spalin idealny
    Ostatnio edytowane przez gkrz67 ; 10-12-2018 o 08:40


 

Podobne tematy

  1. Wyciek z turbiny?
    Napisany przez patryk691 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-12-2017, 21:19
  2. Regeneracja turbiny?
    Napisany przez teffal na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2014, 12:19
  3. diagnostyka turbiny
    Napisany przez andrzej-72 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-08-2013, 19:09
  4. Świst turbiny
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-06-2013, 12:48
  5. Dzwiek turbiny
    Napisany przez marv na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-06-2012, 15:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl