ze Stilo podstawka też pasuje
ze Stilo podstawka też pasuje
I już po wymianie. Płyta podstawki była w stanie agonalnym. Zimne luty plus wszędobylska korozja. Do bani. Kabel od starej podstawki przelutowalem do podstawki z Vectry c. Sprawą zakończona pełnym sukcesem. Radio gra i nie gubi stacji. Cholerne niedorobki Fiata.
Witam. Może komuś pomogą moje doświadczenia z poszukiwań anteny.Odbierała tylko najsilniejszą stację.Wymiana bata nic nie dała.Miałem problem z doborem złącza,bo brak konkretnej informacji w necie.Po demontażu oryginału znalazłem identyczną i dziś założyłem.
Jest identyczna z oryginałem,więc chyba nim jest. Identyczna w najdrobniejszych szczegółach.
Nie jest to niedoróbka Fiata, bo antena, jak i radio, jest niemiecka.!
Do Cromy (przynajmniej tej po liftingowej ) ,pasuje złącze RAST1 nazywane inaczej RAKU-1
Antena posiada wzmacniacz bez dodatkowego kabelka (zasilania).
Jest taka sama, jak do wielu modeli z grupy VW i kosztuje niecałe 60 zł.
Śmiech ogarnia ,jak się widzi używane oferty do Cromy za 100 zł i więcej.
We Fiacie Croma przed liftem jest złącze radiowe Coma a nie RAST/RAKU. Problemem źle działającego radia jest to, że sekcja FM jest pasywna - nie ma tam wzmacniacza a tylko zwykły filtr pasmowo przepustowy. Dla aut bez nawigacji będzie pasować podstawka z Pandy II, Bravo, Punto przed wersji EVO.
W Cromie od 2009 roku jest już nowy wzmacniacz, gdzie część FM jest już ze wzmacniaczem. Przewody są w wersji Fakra.
Te podstawki z grupy VW mogą nie działać z tego powodu, że radio być może nie będzie w stanie zasilić wzmacniacza i będzie odbierać tyko silne stacje...
Odgrzeję temat bo mnie też dopadł problem z anteną. Może ktoś poleci jakiś dobrej jakości zamiennik pasujący do Cromy przed liftem?
Również podłącze się do prośby.Niby można kupić używkę ale trochę strach czy za kilka miesięcy nie będzie to samo.
Ze względu na fakt, że tym samym przewodem antenowym w fiacie Croma z radia/navi idzie +12V do wzmacniacza i jednocześnie sygnał antenowy wraca z anteny należy wstawić dodatkowy kondensator, który odseparuje ten sygnał od napięcia stałego... Można kupić dowolny wzmacniacz antenowy FM zasilany na +12 V i podłączyć "+" od tego wzmacniacza do "środkowej żyły - rdzenia" kabla idącego z radia a następnie wstawić kondensator na linii pomiędzy tą żyłą a wzmacniaczem FM... To wszystko umieścić pod dachem jak najbliżej anteny a sam bat z anteny podłączyć bezpośrednio po wyrzuceniu elektroniki w podstawie do wzmacniacza. Osobno oczywiście masę do dachu... można tez z radia wyprowadzić +12 V na antenę .. jest tam pin który wystawia takie napięcie w kostce...
To taka moja propozycja... inne wzmacniacze w tym od fiata 500 nie pasują /nie działają poprawnie i navi ich nie wykrywa - podaje komunikat o awarii wzmacniacza.. być może jest tam jeszcze przesyłana komunikacja ale tego nie wiem...
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 05-02-2018 o 13:27
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Czy problem z utratą zasięgu odbioru radia musi zawsze być spowodowany uszkodzeniem/korozją elektroniki w podstawie anteny?
Mam radio z nawigacją i też ucieka mi zasięg stacji radiowych, szczególnie rażące jest to na trasie, gdy co kawałek ucieka fala i zanim rds znajdzie kolejny nadajnik słychać tyko narastający szum. Latem było to do zniesienia, ale od jesieni i teraz zimą stało się już uciążliwe.
Z kolei nawigacja i telefon działają bez najmniejszych problemów. GPS bardzo szybko łapie pozycję i trzyma trasę, a zasięg telefonu czasami jest lepszy niż smartfona, szczególnie jak się jedzie lasami, gdzie o BTS-a raczej trudno.
Zastanawiam się czy szukać nowej podstawki, czy sprawdzić wiązkę antenową. Z tego co zauważyłem jest ona też położona w kawałkach, a nie jednym ciągiem, np. od radia leci do słupka przy blokadzie poduszki, kolejny kawałek po słupku i pod dachem, i dopiero tam do anteny. Wydaje mi się, że na całej długości wiązki antenowej są 3 złącza (oczywiście wszystko to razy 3 kable: do radia, GSP i GPS), a to przecież też osłabia jakość sygnału i stwarza możliwość rozłączenia lub uszkodzenia łącza.
A ja mam pytania. Czy zamiast zwyklej anteny tzn.do radia blaupunkt można zastosować podstawkę anteny od connect nav+? I czy do nawigacji instant nav będzie pasować antena od connect nav+? Pomijam oczywiście różnicę w złączach.
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, że do Instant Nav będzie potrzebna podstawka dedykowana z wersji FL. Jak koledzy wcześniej pisali, w 2009 roku zostało coś zmienione w instalacji anteny, a właśnie w tym roku weszły na wyposażenie IN. Co do podstawki z Connect Nav+, to podejrzewam, że będzie pasowała do zwykłego radia BP, po prostu złącza dla GPS i GSM zostaną niewykorzystane. Tylko czy nie szkoda takiej podstawki stosować? Na All...o ceny używanych sięgają ponad 200 złotych, a nawet widziałem za 280, co wg mnie jest kompletnym absurdem.
Wejdź w tryb serwisowy Navi i tam zobacz czy masz uszkodzoną elektronikę w antenie...
--->>> Tu zobacz jak wejść w tryb serwisowy !!!
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 06-02-2018 o 08:51
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Zupełnie zapomniałem o menu serwisowym, a zaglądałem tam krótko po zakupie Cromy. Pamietam, że wówczas było w nim wszystko zaznaczone na zielono. Poszedłem sprawdzić jak dzisiaj to wygląda i ze zdziwieniem stwierdziłem, że wszystko jest w porządku. Znaczy się bez zmian. I to jest ciekawe, dlaczego radio gubi stacje?
Croma-025.jpg
W 2016r. antena am, fm i gps do cromy w aso kosztowała 220zl.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Pręt ci padł. Mam taki jeden w zapasie jakby co. Pasuje też Alfy czy Stilo - musi być być złota końcówka M6