Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31

Temat: Przelewy wtrysków  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005

    Przelewy wtrysków

    witam kolegów,
    chciałem sie upewnić i zapytać was jakie macie zdanie..
    byłem dzisiaj u mechanika i robiliśmy test przelewowy wtrysków a wynik to 25ml na każdym wtrysku,tyle przelało ropy przez 1 minute.
    auto kiepsko odpala na zimnym silniku,pózniej ok,nie muli obroty nie falują,nie dymi.

    widac że żaden wtrysk nie odstaje, po równo przelało po 25ml na każdym.
    mechanik stwierdził że wtryski do wymiany bo 15ml to max,a wy jak uważacie brać sie za wtryski?czy 15ml to rzeczywiscie górna granica bo czytajac inne fora kierowcy mieli przelewy podobne i nie brali sie za wymiane.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    250
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witaj
    To kiepskie odpalanie to raczej mała dawka startowa.Przelewy takie równe to na plus a wielkość przelewów nie wiem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Dawka startowa mówisz hmm...auto ciepłe pali od strzała,rano trzeba piłować rozrusznikiem ale gdy 3 razy przekręce zapłon to pali od razu.
    musze wszytko wyeliminowac,wtryski to ostatecznosc zostawie na koncu.Ostatnio Croma daje mocno ''popalić'' po kieszeni.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    W multijecie sprawdzisz korekty na komputerze. To Ci powie więcej niż przelewy.

    Objawy bardziej by pasowały do cofającego się paliwa. Może pompka daje za małe ciśnienie wstępne przed pompą cr. Albo paliwo się cofa i zanim dojdzie to musisz pokręcić kluczykiem albo poczekać aż je zaciągnie z baku.
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 27-06-2015 o 15:07

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Podłączę się do tematu.
    Od samego początku jak mam Cromę (07.2014) korekta na wtryskiwaczu 1 wskazywała 0,00 zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Natomiast na pozostałych wartości zmieniały się podczas pracy (wtrysk 3 przekraczał wartość 1,2).
    Olewałem to dość długo, bo samochód jeździł ok, a też poziom wiedzy miałem niższy.

    Ostatnio do tematu wróciłem, bo zaczęły mnie martwić rozmiary bąka jakiego puszczam przy ostrym przyśpieszaniu (2000rpm, 4 bieg, gaz do dechy). Ciśnienia doładowania, ciśnienie paliwa, masy powietrza w normie (zgodnie z oczekiwaniami), EGR zaślepiony i wyprogramowany, klapy usunięte a sam kolektor wyczyszczony na błysk, dpf usunięty. Po zabiegu z kolektoram, zniknął poranny dymek a kolor bąka zmienił się z trupio czarnego na szary. Obstawiam nie dopaloną mieszankę. (muszę się zebrać i w innym temacie opisać jak to wyglądało (mam zdjęcia).)

    Olej wymieniam regularnie, co 5kkm dolewam środka do konserwacji wtrysków, dodatkowo co drugie tankowanie olej 2T do ropy.

    Osatatnio (po długiej trasie do Austrii z full obładowaniem) nasiliły mi się wibracje (dość wysoka częstotliwość). Obstawiałem dwumas, bo nie ruszany od nowości a mam już 175kkm na liczniku. Wibracje jednak czasami znikają, a dodtkowo jak są, to nie wpływa na nie wciśnięcie sprzęgła. Teraz zacząłem się zastanawiać, czy to nie wina tych korekt.

    Dziś robiłem teścik: (temp silnik 86, wszystkie źródła wyłączone, bieg jałowy)

    1. 0.00 (bez zmian podczas jazdy)
    2. 0.52
    3. -1.17 (ostatecznie urosło do -1.30)
    4. -0.25

    Wtyczki na wtryskych poodpinałem i przeczyściłem. Stare żółte, ale nie przepalone i dociśnięte tytyrytką. Błędów brak.
    Kody wtrysków się zgadzają, nawet próbowałem jeszcze raz zakodować 1 i nic to nie dało.

    Auto jest po chipie, ale bardzo delikatnym 175KM i 350Nm.

    Ktoś ma jakieś sugestie z tymi wtryskami? Czemu ciągle pokazuje zero (nie wierzę że jest idealny, bo w silnik wciśnięty od nowości).

    Auto ma trochę muła, szczególnie na 1szym biegu, ale obstawiam turbo że zasyfione, bo przez lata nikt nic z nim nie robie. Ciśnienie podaje dobre, więc się jakoś nie przejmuje. Mój emerycki styli jazdy pasuje do tego.
    Planuje potraktować turbinę chemią i sprawdzić czy coś to da. Muszę jeszcze sprawdzić te gumowe węże. Ale tak czy siak według komputera wszystko jest ok.

    Będę wdzięczny za pomysły, bo mi się skończyły:/

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    to masz podobnie jak u mnie...
    1 0.00
    2 1.2
    3 1.0
    a 4 wtrysk 3.5, ciekawe bo jak robiliśmy test przelewowy to wszystkie wtryski przelaly równo 25ml,zaden nie odstawał.
    A auto gada równo,bez bąków tylko na zimnym trza piłować rozrusznik..chyba coś z ciśnieniem nie tego.
    no to mam myślenice tera...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na zimnym piłowanie rozrusznika do sprawdzenia : czujnik temp. zasysanego pow. EGR
    Korekta wtrysków jest po to aby wyrównać prędkość obrotową silnika (np poprzez zużycie się silnika spadek kompresji na którymś cylindrze lub lanie wtrysków)

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Od wczoraj studiuję temat wtrysków na Alfaholikach. Do tej pory (jestem na 142 stronie) pojawiło się 5 postów od użytkowników Crom z tym samym problemem (korekta sztywna 0.00 na 1 szym wtrysku). Za każdym razem bez odpowiedzi.
    Czytam dalej, jak nic nie znajdę to spróbuje napisać do tych użytkowników z pytaniem czy coś poradzili...

    P.S. Nie zauważyłem że topic ma 143 strony No nic, piszę do chłopaków...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Korekta wtrysków jest po to aby wyrównać prędkość obrotową silnika (np poprzez zużycie się silnika spadek kompresji na którymś cylindrze lub lanie wtrysków)[/QUOTE]

    Czyli to co widzimy w ''FES'' a mianowicie korekta wtrysków ma sie nijak do ''lania wtrysków''?fizycznie u mnie wtryski przelały po równo każdy,a ''FES'' wyniki rozjechane.
    próba przelewowa a korekta wtrysków to dwa inne pomiary?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dwa zupełnie inne pomiary. Sterownik na pracę silnika ma wpływ jedynie przez mieszankę paliwową, a dokładnie poprzez paliwo. Odczytanie korekt w FES nie daje nam prawie nic i niczego nie dowiadujemy się na podstawie tych korekt. Jeżeli silnik jest już w jakimś stopniu zużyty to nie zużywa się idealnie równo na wszystkich cylindrach. Sterownik wprowadza korekty w dawce paliwa żeby zrównoważać pracę poszczególnych cylindrów. Na korekty te ma wpływ tak wiele czynników, że korekty są jedynie wskazówką do szukania w odpowiednim miejscu. Nadmierne zużycie jednego cylindra daje nam korektę, złe ustawienie pierścieni również daje nam korektę, problem w dolocie powietrza czyli słynne klapy również dają korektę, zasyfiony kolektor ssący to też korekta.

    Jeżeli sterownik zasygnalizuje problem z dużymi różnicami korekt na cylindrach w sensie na jednym +1,5 a na drugim -1,5 wypadało by zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach jeżeli tutaj nie ma problemu to później dolot. Próbuję napisać że naprawa wtryskiwaczy powinna być na samym końcu bo mimo wszystko uszkadzają się najrzadziej.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Dziekuje jak pieron,
    jasna sytuacja teraz, wykładnia na poziomie EXPERT.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Test przelewowy i korekty odczytane z FES napewno nie powinny być porównywane, zgadzam się z tym. Przy dzisiejszej dostępności interfejsów i oprogramowania, odczyt z FES jest napewno prostszy i łatwo można sprawdzić, czy coś się święci czy nie.
    Zgodzę się też, że wpływ na pracę wtryskiwaczy ma szereg innych elementów, więc zanim ktoś się zdecyduje na dość kosztowne wymiany/regeneracje należy te elementy sprawdzić i wyeliminować.

    Na forum AR czytałem o przypadku, w którym kolega miał korekty rzędu +5. Od razu poleciał, zapłacił 1,5 tysiąca za nowy wtrysk z wymianą, a korekta została dalej +5. Okazało się, że urwana klapka wirowa przytkała światło zaworu...

    Mnie jednak ciągle trapi, czemu ten odczyt jest 0 i się nie zmienia. Może to kwestia programu? Ale sprawdzałem już na dwóch różnych wersja i jest to samo.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Masz starego FES czy juz nowego MES? Oryginał czy z witaminą? Może tutaj tkwi problem?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Masz starego FES czy juz nowego MES? Oryginał czy z witaminą? Może tutaj tkwi problem?
    Multiecuscan 2.2 wersja pełna.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    u mnie na biegu jałowym na 1 wtrysku wskazywalo też ''0'',ale po dodaniu gazu wskakiwało na powiedział bym lekki minus -0.2 -0.8 ,po odjęciu gazu ''0''.
    przegazuj motor może i zobacz...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kodowanie wtrysków w jtd 16v
    Napisany przez dsocha na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-06-2015, 17:22
  2. Korekty wtrysków 1.9 JTD
    Napisany przez hulkster na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-10-2014, 21:45
  3. kontrola wtrysków
    Napisany przez stefanek77 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-12-2013, 00:04
  4. JTD 1.9 105 oznaczenie wtrysków
    Napisany przez krystian750 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-07-2013, 20:08
  5. wentylator kontrolka wtrysków
    Napisany przez dzordz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-05-2013, 19:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic wtryski fiat croma

1.9 jtd brak korekty wtryskow

croma jtd czy trzeba kodowac wtryskiwacze

2.4 jtdm przelew wtryskow

wtryskiwacze jtd pszelewy

kodowanie wtrysku viaken 1.9 jtd croma

test przelewowy cromy

wtryski fiat bravo 1.9 multijet site:fiatklubpolska.pl

wtrysk daje przelewem

wymiana wtrysku 1.9 jtdm

test przelewowy wtryskiwaczy jtd

wtryski przelewaja

srodki do regeneracji wtryskow foat croma

mala dawka wtrysku croma

jak jest korekta ujemna na wtryskach w jtdm to przelewa

bravo 1.9 jtd mala dawka paliwa na wtryski

wymiana iglicy wtrysku croma

pruba przelewowa muli exu scan

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl