Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009

    Prośba o dobre rady - Turbina, koła pasowe-pasek osprzętu, przekładnia kierownicza

    Cześć.
    Założyłem nowy temat żeby się w 3 różnych nie rozpisywać i nie siać zbyt dużo zamętu.
    Oddałem dziś rano Fiata (1.9 150 161 km, przebieg 211 tyś rocznik 2009) do mechanika z zamiarem wymiany paska osprzętu i wszystkiego co się z tym wiąże, po 30 minutach już dostałem informację:
    - do wymiany pasek, koło pasowe na wale korbowym, wszystkie rolki oraz napinacz ( kazałem kupić dobre części i wymieniać )
    Przy okazji dał mi od razu info że:
    - że turbina "rzyga" olejem i wszystko dookoła niej jest uwalone - zalecił wymianę lub regenerację - pytanie moje do was czy naprawiać wymieniać od razu czy czekać aż walnie mi w trakcie jazdy, dodam że ubytki oleju mieszczą się w zakresie 1L na 15 tyś km. Ewentualnie czy kupować nową oryginalną czy bawić się w regenerację(chyba bym się bał po przeczytaniu tematu o turbinie, że dostanę zrobioną na "odpierdol") dodam że obecna turbina pompuje dobrze, nie mam zastrzeżeń do jej pracy chociaż ma tendencję do gwizdania.
    - że cieknie przekładnia kierownicza z prawej strony i tutaj ponoć można ze spokojem wymienić na regenerowaną - pytanie czy dużo roboty z jej wyjęciem i montażem?

    Z góry dzięki za wasze opinie

    P.S. Dodam, że jak naprawiam to chcę mieć naprawione tak żeby służyło przed następne kilka lat czasem ponosząc wyższe koszty



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Witam. Zanim wydasz sporo kasy, co do turbiny, to sprawdź, czy nie masz problemu z odpowietrzeniem skrzyni korbowej (odma). Jak odma nie radzi sobie z oparami oleju, to przedostają się one skroplone do dolotu (zaraz obok turbo) i dlatego jest wszystko uwalone. Najczęściej w taki sposób naciągają mechanicy- "uwalone turbo olejem, regeneracja lub wymiana". Moje zdanie, jak działa nie ruszać. Pozdrawiam.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedź. W przyszłą środę zostawiam fiata u drugiego mechanika (takiego który nie boi się diagnozować i robić bardziej skomplikowane rzeczy).
    Stwierdził, że na wymianę turbo zawsze zdążę wydać kasę ale najpierw sprawdzi wszystkie węże doprowadzające olej do turbo itp itd i czy wirnik nie ma luzów czy jakoś tak. A co do koła pasowego i paska osprzętu to:
    - guma na kole była popękana ( wieczorem wrzucę zdjęcia dla potomnych)
    - pozostałe rolki miały luz na łożyskach i trochę grzechotały ( wymienione na nowe )
    - sam pasek tez miał pęknięcie ( wrzucę fotkę, wymieniony na nowy)


 

Podobne tematy

  1. przekładnia kierownicza, cieknie olej
    Napisany przez maka131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 25-03-2018, 12:02
  2. Przekładnia kierownicza-regeneracja
    Napisany przez danloo23 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-07-2017, 14:12
  3. maglownica, przekładnia kierownicza
    Napisany przez katomasz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-12-2014, 21:43
  4. przekładnia kierownicza Punto IIgen (anglik)
    Napisany przez Silver86 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-12-2013, 21:38
  5. Pękająca przekładnia kierownicza
    Napisany przez djwojtaszek na forum Doblo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-08-2011, 12:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl