Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree3lubi to!
  • 3 przez ziut

Temat: programowanie szyby drzwi pasażera  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual

    programowanie szyby drzwi pasażera

    Witam,
    Po odłączeniu akumulatora mam problem z zaprogramowaniem tych drzwi. Robiłem tu już nie raz ale tym razem jest coś nowego.
    O tuż, drzwi kierowcy pokazują zakres przy przebiegu góra dół 537 impulsów a drzwi pasażera 550 impulsów. Powtarzałem wielokrotnie przebiegi i zawsze jest tak samo. Tak samo próbowałem odłączać akumulator i na nowo "programować" wszystkie drzwi, tylko z drzwiami pasażera jest problem.
    Moja teoria: może szyba drzwi pasażera wykracza poza przewidziany przez twórców zakres impulsów i dlatego nie chcą się "za programować" ?
    Prośba czy ktoś z szanownych forumowiczów mógł by u siebie sprawdzić "poprzez interfejs" jaką ma ilość impulsów na drzwiach przednich.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,376
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Przesmaruj sylikonem prowadnice...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Dzięki kolego lisekg wiem co masz na myśli ale u mnie "dobija od końca do końca". Podejrzewałem luz w napędzie ale tu też nic podejrzanego nie stwierdziliśmy przy częściowym demontażu.Procentowo różnica drogi (ilość impulsów) pomiędzy drzwiami jest bardzo niewielka ale w przypadku który ja podejrzewam (zawodowo wiem iż takie jest rozwiązanie w drzwiach odskokowo-przesuwnych taboru szynowego) to fizyczny wybieg poza przewidzianą w programie ilość impulsów stanowi błąd.
    Jednak bez wiedzy czy taki zakres jest przewidziany oraz ile wynosi mogę tylko gdybać.
    Porównanie z innymi egzemplarzami Cromy zawęziło by moje dywagacje, może ktoś się znajdzie i poświęci kilka minut przy okazji diagnozowania innego problemu popatrzy ile u niego jest impulsów przy otwieraniu szyby.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,376
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ale z poziomu "klawiszy" na panelu również nie możesz zaprogramować tych szyb po odłączeniu zasilania? Nie sprawdzałem ile jest impulsów u mnie ( gdzieś zapodziałem kabel i nie mogę go znaleźć ) ale ten układ jest bardzo wrażliwy na prąd jaki pobiera silnik podczas otwierania i zamykania szyby. Jeżeli nie można go zaprogramować z poziomu kierowcy klawiszami to najczęściej przyczyną jest ciężko pracujący mechanizm szyby/ szyba w prowadnicach drzwi. Zazwyczaj pomaga sylikon podany w prowadnice szyby z obu stron.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Chyba miałem rację.
    Przebieg prądu jest bardzo podobny zarówno przy prawej jak lewej szybie. Zrobiłem próbę ograniczyłem możliwość dojazdu górnego lewej szyby-droga spadła o 5 impulsów i "stał się cud". Znikł "żółty trójkąt" w diagnozie pojawiła się tzw. suma drogi ale nadal stan "niewykalibrowane", co oznacza że nie działa nadal dla tej szyby sterowanie z pilota. Pewnie dalsze obniżenie impulsów do ilości jak przy prawej doprowadziło by do stanu "wykalibrowane".
    Może kiedyś jak będę miał czas i tym się zajmę.
    lukq, Capsel i Pandemic88 lubią to.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,376
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    To bardzo dziwne... A sama szyba jak ją pociągniesz do góry-dół wykazuje luzy? Jestem ciekawy co może powodować taką różnicę...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Pociąganie szyby góra -dół raczej nie wykazuje luzów. No i niema w tym układzie żadnej regulacji, s kolega który dobrze zna rozwiązania z grupy VAG bardzo był tym zdziwiony.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,376
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A więc uszkodzenie napędu a dokładnie coś powoduje że styk- łapka od impulsów na silniku za często niema kontaktu. Pewnie stary smar lub zaśniedziały/starty pierścień.... Tylko tak przewiduję bo nigdy nie rozbierałem tego mechanizmu i nie wiem jak to jest rozwiązany ten generator impulsów ale przypuszczam że to jest rozwiązanie podobne do wycieraczek bo tanie i proste...

    Koszt używanego od 30 zł więc jak go kiedyś wymienisz to zrób sekcje zwłok i umieść zdjęcia dla potomnych
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-01-2020 o 13:02
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Grande Punto - wymiana szyby pasażera.
    Napisany przez skaktus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2018, 11:01
  2. Szumy po domknięciu szyby pasażera
    Napisany przez marcpro na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-08-2018, 08:08
  3. Niedziałający przełącznik szyby pasażera
    Napisany przez grzegorz.f-16 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-04-2014, 17:57
  4. [drzwi] Manualny podnośnik szyby tylnych drzwi
    Napisany przez marcin.jucha na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-04-2011, 10:33
  5. [szyby] Demontaż mechanizmu tylnej szyby pasażera
    Napisany przez rabarbar11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-07-2010, 08:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446programowanie-szyby-drzwi-pasazera-46100

croma programowanie szyb

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl