Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2012
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Problemy z Turbo-EGR-wtryskami

    Witam szanownych forumowiczów.
    Poniżej trochę przydługawa historia problemów z moim autem, może ktoś miał coś podobnego i jest w stanie udzielić jakiejś podpowiedzi.

    Jakoś ponad pół roku temu jadąc sobie autem nagle z okolic silnika usłyszałem dziwny dźwięk (jakby jakieś zgrzyty/chrobotanie) i auto straciło całkowicie moc (byłem już pod swoim blokiem), jak go wyłączyłem i po godzinie odpaliłem ponownie to jechał normalnie i tak jeździł przez pół roku tylko cos lekko klepało.
    Zajechałem do jakiegoś mechanika i opowiedziałem tą historię, popatrzył, posprawdzał powiedział że nic nie widzi i na tym się skończyło.

    Niedawno jechałem autem i historia się powtórzyła, nagle z okolic silnika usłyszałem dziwny dźwięk (ten sam co wtedy) i auto straciło kompletnie moc (tym razem wyłączenie i odczekanie nie pomogło). Dokulałem się ledwo na dwójce do mechanika i powiedział że albo padł EGR albo klapy z kolektora się urwały i poleciały do silnika. Mechanikowi nie podobał się dźwięk silnika (takie klepanie, zwłaszcza słyszalne na zimnym silniku, ale później również to słychać tylko słabiej)
    Powiedziałem że tak klepie już jakieś pół roku i auto jeździło bez większych problemów.
    Sprawdził EGRa i okazało się że ten był w kiepskim stanie, wyczyszczony został kolektor, EGR i nie pomogło, dalej brak mocy.
    Mechanik mówił że klap nie mam ale nie był pewien czy zostały wymontowane czy się pourywały a ja nie mam tego jak sprawdzić na 100% u poprzedniego właściciela (ale jako iż auto jest pofirmowe i wcześniej było cały czas serwisowane w ASO to nie podejrzewam żeby klapy były wymontowane, oni takich rzeczy nie robią).

    Wymieniliśmy EGR na nowy z Pierburga moc jakby wróciła ale zaczęły się inne problemy.
    Przy obrotach pomiędzy 2000 a 3000 obrotów auto jakby się dławiło i jest dziwny dźwięk jakby jakiś taki ślizg lub uciekające powietrze. Było podejrzenie że może sprzęgło lub dwumas ale po zaślepieniu EGRa tego efektu nie ma (wcześniej na starym EGR takich objawów nie było).
    EGR poszedł na reklamację do producenta, producent odesłał z pismem że sprawdzili i według nich EGR działa poprawnie.

    Natomiast niezależnie czy EGR jest zaślepiony czy nie to wydaje mi się że auto ma za mało mocy w niskich obrotach oraz do tego doszły problemy z odpalaniem. Czasem nie chce odpalić (w zasadzie to tylko popołudniami jak auto postoi na mocnym słońcu) a jak już odpali do lecą kłęby białego dymu.

    Auto spala więcej niż wcześniej, obecnie średnie spalanie w mieście mam około 10,5, wcześniej było koło 8,5 do 9 maksymalnie (o ile dobrze pamiętam).

    Wyczytałem gdzieś w poradach specjalistów coś takiego: cytuję (niestety nie podam skąd ten tekst jest, bo sobie nie zapisałem strony tylko skopiowałem sam tekst.)
    „…Kiedy można być pewnym, że doszło do urwania klapy wirowej? Po pierwsze – urządzenia diagnostyczne (oryginalny Examiner lub Fiat Ecu Scan) wykażą duże korekty wtrysku (na plus) na cylindrze, do którego wpadła klapa (mniejsza lub większa utrata kompresji, co powoduje podawanie większej ilości paliwa, żeby zachodził zapłon). Do tego dochodzi dziwne zachowanie się auta przy rozruchu – trudności z odpalaniem, oraz praca przez chwilę na 3 cylindrach. Jeżeli po zamianie wtryskiwaczy miejscami (wtryskiwacz z korektą zamieniamy z dowolnym wtryskiwaczem z innego cylindra) nadal mamy do czynienia z mocno dodatnią korektą wtrysku – to w praktyce na 100% doszło do uszkodzenia komory spalania przez klapę wirową.”

    Mogłoby to pasować do mojego przypadku.
    Wrzucam zrzuty z multiecuscan, gdzie widać że wtryski 1 i 4 mają chyba trochę za mocne korekty (pierwszy na minus a czwarty na plus).

    Korekta wtrysku (cylinder 1) od -1,4 do 0
    Korekta wtrysku (cylinder 2) od -0,64 do 0
    Korekta wtrysku (cylinder 3) od -0,27 do 0,41
    Korekta wtrysku (cylinder 4) od 0,19 do 1,57

    W kolumnie B zaznaczyłem orientacyjnie momenty, gdy mi się auto zaczynało „dławić” (plus minus trzy, może cztery sekundy)

    Zauważyłem też że są spore różnice pomiędzy „Oczekiwane ciśnienie doładowania” a „Ciśnienie doładowania”.

    PS. Najnowsza diagnoza mechanika to zapieczona zmienna geometria, podmieniał overboost i mówi ze dalej to samo.

    Dziwi mnie tylko fakt że przy zaślepionym EGR problemu nie było (albo był tak znikomy że nie zauważyłem)

    Niestety nie mam zrzutów MES z jazdy przy zaślepionym EGR żeby zobaczyć jak to wygląda.
    Poprosiłem mechanika żeby zrobił próby na zaślepionym EGR.

    Może po tej przydługawej lekturze i zrzutach z MES rzuci się wam w oczy coś co może być pomocne.
    Temat jest zakręcony i prawdopodobnie może się tu nakładać na siebie więcej niż jeden problem.
    Tylko od czego zacząć... regeneracja turbo... może wtryski ?

    Wszelkie wskazówki mile widziane.
    Pozdrawiam
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    od zmiany mechanika, ten to jakiś zgadywacz. po opisie - padło turbo .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Cytat Napisał bartecki Zobacz post
    Wyczytałem gdzieś w poradach specjalistów coś takiego: cytuję (niestety nie podam skąd ten tekst jest, bo sobie nie zapisałem strony tylko skopiowałem sam tekst.)
    ...tekst jest z tego artykułu:

    autka.pl – serwis samochodowy, naprawy – Kolektor ssący 1.9 JTDm Alfa Romeo/Fiat, Saab 1.9 TTiD


    co do klap to zależy jaki masz kolektor aluminium czy plastik...przy aluminium chyba można rozpoznać w zasadzie na oko czy są klapy/mocowania, czy zostały wymontowane i zaślepione lub został wymieniony kolektor na bezklapowy; tutaj masz moje dzisiejsze fotki kolektorów:

    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...-klapek-42510/

    co do problemów to chyba też bym obstawiał turbo i jego okolice
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    a sprawdz jeszcze wtyczki wtrysków, weź je wyczyść jakimś kontaktsprayem chociaz jeśli auto nie wyświetla błędów to moze nie być to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2012
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał @r2r Zobacz post
    co do klap to zależy jaki masz kolektor aluminium czy plastik...przy aluminium chyba można rozpoznać w zasadzie na oko czy są klapy/mocowania, czy zostały wymontowane i zaślepione lub został wymieniony kolektor na bezklapowy; tutaj masz moje dzisiejsze fotki kolektorów:

    co do problemów to chyba też bym obstawiał turbo i jego okolice
    kolektor plastikowy, więc żeby się dowiedzieć to trzeba by rozbierać...

    Co do przeładowania turbo (co widać na zrzutach z MES) i padniętej geometrii zdiagnozowanej przez mechanika zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego przeładowania nie było przy zaślepionym EGR (albo było tak słabe że nie zauważałem).
    Jak odbiorę auto od mechanika to będę musiał chyba zrobić kontrolę MES na zaślepionym EGR i wtedy cyferki może coś podpowiedzą.

    Co oprócz padniętej zmiennej geometrii może powodować przeładowanie turbo ?


 

Podobne tematy

  1. fiat fiorino 1,3 mój problem z wtryskami
    Napisany przez awr na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-01-2016, 08:31
  2. Problem z wtryskami? Przy 3500 rpm... wymieniana uszczelka + rozrzad
    Napisany przez oskarlelystad na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-03-2015, 13:06
  3. Fiat palio weekend 1,6 16v 1998rok. Jaka listwa z wtryskami?
    Napisany przez binioll4 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-12-2012, 15:11
  4. czerwona kontrolka chyba cos z wtryskami fiat brava
    Napisany przez krtwwl34 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-12-2011, 13:58
  5. [osprzęt silnika] Problemy z wtryskami
    Napisany przez cotis na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2010, 09:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl