Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Problem z regulacją świateł przednich. Brak wyłącznika ASR
Witam serdecznie
Pierwszy temat: zakupiłem właśnie Cromę i odkryłem, że nie dział mi regulacja świateł z przycisku obok zegarów. Na wyświetlaczu zegarów mam pozycję świateł "0" i jak próbuję przyciskać ten przełącznik (auto zapalone, światła włączone) to nic się nie zmienia. W ogóle mam wrażenie, że ten przycisk jakoś dziwnie chodzi pod palcami. Czy on powinien dać się naciskać na górze i dole, czy tylko centralnie i przełączać się skokowo między 0, 1, 2, 3? Miał ktoś podobny problem. Bardzo proszę o pomoc.
Drugi temat: nie mam wyłącznika ASR - croma 2007, 120km jtd wersja Active. Pytanie czy nie mam ASR, czy też nie mam możliwości wyłączenia go?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
skoro nie ma przycisku asr to go fizycznie nie ma , koledze pewnie chodzi o esp wszystkie cromy miały ale do jego wyłączania czy włączania nie ma żadnego przycisku
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
bobass1970
Czy on powinien dać się naciskać na górze i dole, czy tylko centralnie i przełączać się skokowo między 0, 1, 2, 3?
Powinien dać się naciskać na górze i dole

Napisał
bobass1970
Drugi temat: nie mam wyłącznika ASR - croma 2007, 120km jtd wersja Active. Pytanie czy nie mam ASR, czy też nie mam możliwości wyłączenia go?
Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP, nie wszystkie Cromy mają ESP np. moja.
Zadowolenia z zakupu samochodu
-
Master
Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP,
jedno z drugim nie ma nic wspólnego, asr "przymula" silnik aby przednie koła(napędowe) nie traciły przyczepności podczas ruszania , a esp w zależności od sytuacji przyhamowuje jedno lub kilka kół aby utrzymać tor jazdy zwłaszcza na łukach drogi, asr był dodatkiem w wersji podstawowej natomiast abs i esp to standard
-
Klubowicz

Napisał
jaro190
Nie masz wyłącznika ASR bo nie masz ESP,
jedno z drugim nie ma nic wspólnego, asr "przymula" silnik aby przednie koła(napędowe) nie traciły przyczepności podczas ruszania , a esp w zależności od sytuacji przyhamowuje jedno lub kilka kół aby utrzymać tor jazdy zwłaszcza na łukach drogi, asr był dodatkiem w wersji podstawowej natomiast abs i esp to standard
Kolego, jak jest ESP to musi być ASR bo jest on częścią tego systemu. Może występować sam ASR ale nie w drugą stronę, ponieważ ESP nie mogło by bez niego w pełni działać
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
jaro190
esp to standard
Może to Ciebie przekona że ESP był opcją w Cromach.
esp.png
-
Nowy klubowicz
Sprawdziłem jeszcze raz papiery i okazało się że mam wersję Dynamic.
Bardziej martwią mnie te światła. Przegląd za miesiąc.
-
Nowy klubowicz
a jak sprawdzić czy ESP jest czy nie ma? przycisk ASR posiadam
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Pivko76
a jak sprawdzić czy ESP jest czy nie ma? przycisk ASR posiadam
Są dwie możliwości: podłączyć kompa z MES a druga prostsza to po przekręceniu kluczyka na blacie powinna zaświecić się na chwilę lampka
esp.png
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
bobass1970
Bardziej martwią mnie te światła. Przegląd za miesiąc
Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się żeby diagnosta sprawdzał elektryczną regulację reflektorów, sprawdzają tylko ustawienie, nie wnikając czy światła są na 0, 1, 2 czy 3.
-
Doświadczony klubowicz
U mnie o ile już sprawdzali światła (a np. ostatnio w ogóle tego nie robili) to kazali ustawić na 0 jeśli nie było na pokładzie ciężkiego bagażu.
A co do sprawdzenia ESP to łatwo na śniegu można (jeśli jeszcze gdzieś jest...) - wystarczy przy troszkę większej prędkości gwałtownie skręcić kierownicą i wprowadzić auto w poślizg (w bezpiecznym miejscu!). ESP powinno zareagować starając się wyprostować auto (wyprowadzić z poślizgu): będzie to czuć, słychać (reakcja ABS) i widać na desce (ikonka ESP będzie migać).
-
Klubowicz
W Cromach czasem nie było tak że występowało ABS + EBD albo ABS + EBD + ESP + ASR + MSR + Hill holder + HBA.
Ta druga kombinacja była standardem w wersji Emotion i we wszystkich wersjach z silnikami 2.2 16v, 1.9 16v i 2.4.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
andy5
Może to Ciebie przekona że ESP był opcją w Cromach.
esp.png To chyba była wyłączność na polski rynek
-
Nowy klubowicz
Ja mam wersje 1.9 16v a na pewno nie mam hill holdera.chyba procz ASR i ABS to nie mam nic. Bo bokiem dzis latalem na sniegu i nie zauwazylem zadnej pomocy z ESP
-
Master
Wcale nie. Były też wersje business oparte na odchudzonym Active i nie miały nawet radia fabrycznego.
-
Nowy klubowicz
w którym miejscu szukać w MESie jakie mam wyposażenie?
Podobne tematy
-
Napisany przez KonArtist na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 03-01-2016, 21:57
-
Napisany przez Calis na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 30-06-2014, 11:38
-
Napisany przez ciumpa na forum Ducato III
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 18-02-2014, 22:00
-
Napisany przez rapidshaer83 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 23-04-2011, 20:38
-
Napisany przez matejko na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 22-08-2010, 19:53
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
regulacja swiatel croma
,
lancia delta jak podniesc swiatla
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:30.
W sieci od 2007 roku.