Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007

    Problem z otwarciem maski

    Cześć. Chciałem dziś dolać płynu do szyb i niestety nie mogę otworzyć maski Gdy ciągnę za rączkę , nic się nie dzieje, nie słychać odblokowywani zamka . Mogę jednak pociągnąć za ten plastikowy uchwyt pod maska do otwierania. "Zamknięcie i otwarcie pokrywy następuje poprzez zamek centyralny, który posiada dźwignię, która pociągnięta zwalnia zaczep zabezpieczenia i wyłącznik otwarcia pokrywy stosowany w funkcji alarmu." tak pisz eLearn. Croma otwiera się bez problemu z pilota i blokuje. Na dźwigni wewnętrznej nie ma żadnego oporu.
    Zdjąłem poszycie progu, ale trzyma na tej dźwigni i boję się za mocno za nie ciągnąc. Niestety mało widać przez szparę, zęby stwierdzić czy da sie tam za coś złapać i otworzyć maskę Czy ktoś wie jak to rozebrać?? Lub generalnie jak otworzyć maskę?
    Ostatnio edytowane przez Ruta ; 07-07-2015 o 19:24



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Klameczka w progu jest mocowana na wcisk trzeba ją delikatnie wyszarpnąć.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Delikatnie to się nie da Niestety raczej jak zdejmę to nic nie pomoże. Jutro spróbuje tak jak w kaciku: Bravo, Brava, Marea
    damiano860 opisał :
    Cytat Napisał damiano860 Zobacz post
    Witam serdecznie postanowiłem odświeżyć temat ponieważ sam ostatnio miałem 2 dni wali z zamkiem maski przez zapieczoną linkę w pancerzu.
    Podczas zmagań znalazłem sposób otwierania maski bez kanału i siłowania się z pancerzem.
    Wystarczy kawałek twardego druta z zakrzywionym końcem i cos do poswiecenia np. latarka.
    Wkładamy drut pod grill podswietlamy sobie czymkolwiek przez grill tak aby widzieć wszystko szukamy wycieńcia
    prostokontnego ( zaznaczone na zdjeciu), przez to wycięcie idzie spręzyna, chwytamy ja drutem w tym wycieciu i ciagniemy do siebie albo w prawo po czym maska powinna odskoczyc .
    Wyciecie jest mniej wiecej po środku za znaczkiem fiata, najlepiej to robic po ciemku wtedy lepiej widać po podswietleniu elementy zamka pozdrawiam
    Załącznik 3523
    Na allegro obejrzałem kilka zamków i dalej mało rozumiem


    PS. Croma była uderzona przodem, właśnie w okolice zamka. Zderzak wymieniony i atrapa chłodnicy, przy czym chłodnica została nienaruszona. Zamek trochę się blokował przy otwieraniu za ten plastikowy język, już po odblokowaniu ze środka. Napsikałem WD 40 i miało być dobrze. Coś musiał blacharz źle spasować.
    Ostatnio edytowane przez Ruta ; 08-07-2015 o 00:03

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jak nie da się delikatnie to trzeba użyć siły, sam demontowałem to wiele razy i wychodzi bez problemu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Klamkę zdjałem, niestety wyłamała sie Tu raczej trzeba było próbowac wypychac ja z obudowy niz wyciagac. Ciekawe ze ja miałem ok 1-1,5 cm szpary miedzy karaoseria a obudowa klamki i widziałem końcówkę klamki
    20150708_075656.jpg20150708_075722.jpg 20150708_081548.jpg
    Końcówkę widac na drugim zdjęciu z resztakmi obudowy przykrecanej do karoserii. Zasada jest taka ze po ściśnięciu koncówki powinno dać się zdjąć. Ja juz po wyłamaniu, przy użuciu szczypcy i śrubokręta walczyłem z tym 10 minut .Tym sie bede martwił poźniej.
    Niestety ciagnięcie za linkę nic nie daje, czyli zamak zablokowany i trzeba znaleźć inny sposob otwarcia maski.

    Ad. 1 . ASO tefonicznie okresla cene na 150-300 zł, nie wiem czy bede dalej sam walczył, bo szkody moga byc większe.
    Ostatnio edytowane przez Ruta ; 08-07-2015 o 09:48

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Bardzo dziwnie się to wyłamało, może jakiś fachowiec to skleił? A może wyłamało się to od zaciętej linki? bo nie widzę innej możliwości żeby to się w ten sposób wyłamało przy ciągnięciu klamki od obudowy, chyba że zamiast odciągać klamkę od obudowy tu kombinowałeś coś więcej. Poruszanie linką nic nie daje? To znaczy że linka porusza się ale maska nie otwiera? Może jakoś przez atrapę z przodu można dodrzeć do zamka?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Ciagnałem prostpadle do karoserii i tyle, inaczej sie nie da. A wyłamało sie bo trzymało mocniej niz wytrzymałość obudowy. Nie ma problemu, to sie naprawi dajac blaszana podkładkę lub nową oś do obrotu przewiercajac klamkę, albo kupie uzywaną obudowe.

    w Brawo ktos wyłamywał zaślepione kratki w atrapie zeby dostac sie do zamka. Atrapa Cromy tez ma zaslepiony gorny rząd kratek. To moze byc metoda, bo mozna je potem wkleic, a sa tak głeboko schowane że nic nie bedzie widac.Ten trop jest raczej dobry, bo po cos sa te kwadratowe otwory w zamku. Tylko nie wiem czy warto sie bawic jezeli w ASO naprawde zrobia to za 150-300 zł

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Nie mogę edytować juz postu wyżej. Pewnie automat scali.

    Klapę otworzyłem najprostszym sposobem, czyli na przysłowiowy młotek ,lol. A dokładnie przywaliłem otwartą dłonią w maskę klika razy i zamek puścił. WD 40 znów w akcji, niestety linka na ostatni ząbek , wiec raczej z regulacją będzie ciężko. Czego i tak nie sprawdzę zanim nie naprawię połamanej klamki. Ciągnąć za linkę otwieram juz bez problemu. Poza estetyką wewnątrz auta ( wystający koniec linki) na obecną chwile problem rozwiązany.

    Teraz spróbuje kupić obudowę klamki i zobaczymy czy linka da się wyregulować.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    W ASO AB Car Fiata na Myszynieckiej , wycenili usługę wymiany obudowy klamki na : obudowa wraz z częścią linki do łączenia -110 zł, robocizna ok 40 zł. Chyba cena ok, bo razem zrobią przegląd całego zamka.
    Najwalniejsze że na urlop wyjadę ze spokojna głową

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja nie zapłacił bym nawet 10 zł za robociznę bo zrobił bym to po prostu sam. Klamkę oczywiście można kupić nową w fiacie ale montaż jest tak banalnie prosty że żadnego zdziwienia nie budzi we mnie robocizna 40 zł. Inna sprawa czy za te 40 zł przeglądną zamek ale powiedzieć można wszystko zaleją go wd 40 tobie powiedzą że go przeglądnęli i wszyscy będą szczęśliwi. Z drugiej strony co przeglądać w zamku? To taka prosta konstrukcja że tylko jakiś olej i tyle.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    48
    Postów
    31
    Auto
    Croma 1,9 16v 150KM
    Rocznik
    2007
    Mi bardziej chodzi o sprawdzenie , po tym jak był naprawiony. He he he i wezmę sobie fakturę. Potem przy sprzedaży będzie można napisac : serwisowany w ASO

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    No tak, przy takim argumencie kończymy ten offtop.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    NiedalekoKrakowa
    Wiek
    49
    Postów
    60
    Auto
    RS
    Rocznik
    2010
    Hej, mam inny problem z rączką do otwierania pokrywy silnika: dzisiaj chciałem otworzyć pokrywę, niestety pociągnąłem za rączkę od strony pasażera (pod kątem). Rączka wyskoczyła z zaczepów. Teoretycznie nie ma żadnych śladów uszkodzenia, jednak za nic nie mogę jej wcisnąć na swoje miejsce. Jest na to jakiś sposób?

    pzdr.
    GryQ

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2014
    Skąd
    NiedalekoKrakowa
    Wiek
    49
    Postów
    60
    Auto
    RS
    Rocznik
    2010
    Problem rozwiązany. Okazało się, że jak pociągnąłem za rączkę, to zanim ją 'wyrwałem' to trochę pociągnąłem linkę, która była zapieczona (włącznie z mechanizmem zamykającym pod klapą) i została w pozycji częściowo przesuniętej, stąd miałem problem z założeniem rączki. Jak już się zorientowałem w sytuacji, przesmarowałem nieco linkę i mechanizm, wróciłem do pozycji '0' - rączka bez problemu wskoczyła na swoje miejsce.
    Niestety po raz kolejny fiat pokazał nie najlepszą stronę względem zaprojektowania/jakości użytych materiałów :/ No cóż... Gdybym ten samochód kupował jako nowy z salonu, to raczej nie byłbym zadowolony biorąc pod uwagę wyjściową cenę...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    36
    Postów
    86
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    mam problem z tym głupim uchwytem
    chciałem wymienić listwe bo była popękana i oczywiście ściągając rączkę pęķł uchwyt linki a rączka dalej nie wyszła z mechanizmu. masakra jakaś. jak tą rączkę zdemontować

    Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z otwarciem tylnych drzwi
    Napisany przez krokson na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-02-2015, 13:01
  2. Problem z otwarciem drzwi od strony pasażera
    Napisany przez Goral85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-06-2014, 00:55
  3. Wygłuszenie maski
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2013, 01:16
  4. Problem, auto grzeje się, kopci spod maski, proszę o pomoc !
    Napisany przez szafran92 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-11-2012, 17:53
  5. dym z pod maski
    Napisany przez maciek1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2010, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446problem-z-otwarciem-maski-29370

otwieranie maski cromaotwieranie przedniej klapy cromazle oywiera sie maskafiat croma klamka do maskifiat croma otwieranie maski uchwytfreemont maska z przodu otwieraniefiat croma otwieranie maski awaryjnefiat croma otwieranie maskifiat 500x otwarcie maskiraczki do otwierania przeniej maski fiat cromafiat croma otwarcie maskiotwieranie klapy fiat cromacroma mechanizm otwierania maskiawaryjne otwieranie maski cromaFiat croma linka maskidemontaz linki naski fiat crokaotwieranie awaryjne maski fiat cromaproblem z otwarciem maskifiat croma uchwyt zamka maski

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl