Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 1 przez koxtaa

Temat: Problem z odpalaniem po godzinnym/ dwu godzinnym postoju  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtd
    Rocznik
    2006

    Problem z odpalaniem po godzinnym/ dwu godzinnym postoju

    Witam Panowie , mam problem z silnikiem 1.9 jtd 150 km , posiadam alfe romeo ( ale niestety na tamtejszym forum nikt nie potrafi pomoc z tym problem wiec moze ktos mial z was taki problem np w Cromie z tym silnikiem)
    mianowicie :

    jak auto stoi cały dzien , albo noc i odpalam go to startuje na strzała gdy np przejade 10 km , zgasze , chce odpalic ponownie po +/- 3godzinach to ledwo co odpala i puszcza minimalnego siwego dymka (łapie jakby za drugim albo trzeciem razem) , i tak sie dzieje od kad zrobiło sie ciepło , wczesniej w zimne dni odpalala jak wscielka , , zadnych bledów na desce , wtryski po regeneracji , co moze byc problemem ?

    Dodam ze jak po tym ciezkim odpaleniu zgasze i znowu odpale to juz pali normalnie bez zająknięcia

    Dzisiaj po 8 godzinach stania pod praca , odpaliła wzorowo , przejechalem do domu 2 km , po godzinie postoju wsiadam i tradycyjnie cos takiego




    https://www.youtube.com/watch?v=qM9jNGm37K4



    potem zgasilem i odpalilem i juz normalnie od strzała , kto zgadnie co to jest to flaszke stawiam bo mnie to irytuje okropnie.
    Dodam również że np wsiadam od rana i jest super , jezdze po miescie 10 razy gaszac i odpalajac i wszystko idealnie , dopiero po dluzszym postoju takie cyrki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Wyglada to jakby auto wymagalo regulacji dawek startowych.
    W 1.9 120 jest to znany problem, co do Twojego silnika to nie wiem.
    Dodatkowo jak wyglada sprawa po paru godzinach postoju w sloncu podczas upalu, masz jak sprawdzic auto w takich warunkach?

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Proponuję zrobić test na przelew na zimnym i ciepłym silniku oraz sprawdzić ciśnienie na szynie CR jak i przed pompą CR podczas odpalania i prędkość obrotowa silnika przy odpalaniu gdy występuje problem..

    Przyczyn może być kilka od uszkodzonego nastawnika na pompie, uszczelek wtryskiwaczy po problemy z rozrusznikiem , uszkodzoną świeca żarową - zwartą do masy w korpusie, zatkanym filtrem paliwa, złą wydajnością pompy niskiego ciśnienia......

    Poprawna diagnostyka
    Madaw lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Vea
    Rocznik
    1992
    tzn tak swiece wymienione maja przejechane ok 5 tys km , podkladki pod wtryskami tak samo ( przy regeneracji wtryskow od razu zalozone nowe ) , rozrusznik rozbieral mi kiedys mechanik i wymienil szczotki , filtr paliwa wymieniony z 2 tys km temu.

    nie moge tego ogarnac dlaczego tak sie dzieje , rozrusznik raczej odrzucam bo jak jezdze/gasze caly czas to kreci jak wsciekly , tutaj problem jest ewidentnie w temp wody , jak postoi i z 90 spadnie na 50 (czyli mniej wiecej godzina / dwie ) w zaleznosci od temp na zewnatrz to wtedy łapie takiego muła przy odpalaniu,

    dodam jeszcze ze od pewnego czasu na zimnym silniku mam falowanie obrotów , przykladowo silnik pochodzi na jałowym np 5 min i zaczyna sie falowanie , i tak do 70stopni temperatury chlodniczego i przestaje , przy falowaniu czuc takie jakby delikatnie dławienie
    Ostatnio edytowane przez koxta ; 15-06-2021 o 14:50

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Napisali, koledzy trzeba dawki startowe poprawic...Odepnij czujnik od temperatury jak jest lekko cieply i zrob probe

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Vea
    Rocznik
    1992
    zapomnialem dopisac , dawki byly poprawione zimą takze tuner mowil ze sa ogarniete

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    514
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W mojej Marei jtd za takie zachowanie odpowiadał czujnik położenia wału. Niestety kompem go nie mogłem dopaść dopiero kiedy przed każdym odpaleniem miałem sesje z komputerem to wychwyciłem, że czujnik dawał błędne odczyty.
    Nie mówię, że u ciebie jest to samo, ale z doświadczenia szedłbym tą drogą.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Mimo wszystko sprawdził bym ciśnienie na szynie-CR MES-em podczas rozruchu przy tej temperaturze 50C i prędkość obrotową podczas uruchamiania. Jeżeli spada do 170 obr/min to nie zapali.

    Objaw mógłby też wskazywać na uszkodzenie czujnika halotronowego położenia wału ale z mojego doświadczenia zazwyczaj one przestają pracować jak jest gorąco- się rozgrzeją a zaczynają jak się ochłodzi silnik i czujnik. Tak więc sprawdź MES-em a jeżeli wszystko będzie OK to może być to ten czujnik..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Mysle ze w tej sytuacji faktycznie MES i porownanie cisniebia na CR zmierzone/oczekiwane.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    dzisiaj wymieniłem czujnik połozenia wału i bez zmian tak samo wszystko

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Dobra diagnostyka MES-em potrafi zaoszczędzić dużo $$$$$

    W innym przypadku będziesz szukał po omacku... a może przetwornik ciśnienia CR, a może zadajnik ciśnienia na pompie CR...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    no wiem ale tu gdzie mieszkam tj Rzeszów mało jest speców ...

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ten silnik ma 2 pompy chyba ,jedna wstępna ,druga CR . Może warto obadać czy CR po zgaszeniu utrzymuje paliwo (u mnie przypadkiem zauważyłem plamy ropy -pompa była rozszczelniona i wychodziło to gdy auto postało ) . Tam zapewne jest też jakiś zawór zwrotny na układzie aby paliwo nie schodziło z układu. Czy jest możliwość pokręcić dłużej rozrusznikiem lub przekręcić i od razu wył i ponownie odpalić klasycznie? Jeszcze klimat świec żarowych , a właściwie ich sterowania - czy one u ciebie zawsze się załączają (niezależnie od temp zewn i temp silnika) czy tylko gdy stan auta jest zimny? Pytam,bo takie coś sprawiało kłopoty onegdaj właścicielom ropniaków tds i montowano moduł włączający świece zawsze przy rozruchu ,może tędy trop ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2021
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    Panowie problem rozwiazany , postawilem wszystko na 1 karte , mianowicie wymenilem rozrusznik , moj stary kiedys "regenerowal" mechanik tzn zmienil wklad reszta została , i chwile bylo ok. Myśle sobie 300 zl nowy z 2 letnia gwarancja , mozna zaryzykowac i odpala jak wsciekla czy jest cieplo czy zimno czy stoi w cieniu czy w sloncu , jestem w szoku w zyciu bym na to nie postawil tymbardziej ze jezdza po miescie , gaszac i startujac z 20 razy ani razu nie bylo z nim problemow , takze moze mam farta moze to chwile ale narazie ciesze sie ze nie musze sie wstydzic podczas odpalania.
    Marcin_Croma lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Problem po krótkim postoju
    Napisany przez rustin na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-12-2018, 18:24
  2. Problem z odpalaniem po chwilowym postoju
    Napisany przez Danhi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-11-2014, 13:29
  3. moje grande 1.4 8v po nocnym postoju ma problemy z odpalaniem
    Napisany przez nademan na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:18
  4. Problem z pobieraniem prądu na postoju
    Napisany przez minio21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2014, 08:59
  5. problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Napisany przez jtbb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-08-2013, 22:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl