Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree4lubi to!
  • 2 przez lisekg
  • 2 przez Cinek1

Temat: Problem z mocą  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012

    Problem z mocą

    Czołem Panowie, w większości sam rozwiązuje problemy z cromą, bez zadawania pytań, ale teraz niestety teraz poległem.
    Tematów dużo na ten temat przeczytałem, ale niestety dalej nie rozwiązałem problemu.
    Mianowice w poprzednią sobotę auto jeszcze śmigało bez problemu, ponieważ na co dzień Cromą jeździ żona, to teraz w piątek wziąłem auto i czuję że do 3 tys obrotów ogóle nie przyspiesza.Klapy wirowe już dawno usunięte, EGR zaślepiony,przewody podciśnieniowe są szczelne, podmieniałem zawór N75, przepływomierz, czujnik doładowania również był podmieniony.
    Jeździłem również z odpiętą przepływką, odpiąłem również przewód od sztangi, i nic się nie zmienia.
    Zacięta geometria turbosprężarki?Problem z gruszką.
    Dzięki z góry za każdą sugestię.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Cinek1 ; 17-10-2021 o 12:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nieszczelnosc na dolocie ? Sprawdzales? Przy szczelnym ukladzie jak dasz w "palnik" na maxa, to powinien wywalić bład przeladowania. W moich ,jak im dam "po garach"to intercooler robi się cieplutki...U Ciebie też tak masz?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    3 tygodnie temu wymieniałem przewód ic -klapa gasząca, nieszczelnosci nie ma,w trakcie dodawania gazu, rura wogole nie "puchnie''.
    Ostatnio edytowane przez Cinek1 ; 17-10-2021 o 16:24

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    54
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Próbowałeś rozruszać zmienną geometrię podciśnieniem poprzez przewód zdjęty z zaworu N75?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Mietus555 nie probowałem.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jest tak jak piszesz... Problem z kierownicami turbiny.
    Jeżeli silnik nie dymi na czarno i nie świszcze coś ( dziura w intercoolerze) a nic się nie dzieje do 2700 obr/min to masz problem z sterowaniem kierownicami.
    Odczep wężyk idący do gruszki i zaciągnij ustami powietrze obserwując czy pracuje cięgno i czy słychać że jak puścisz powietrze to szybko strzeli (cofnie się cięgno).
    Jeżeli nie pracuje to zatarte/zapieczone kierownice jeżeli pracuje to szukaj po stronie sterowania.
    Czy pracuje też sprawdzisz na postoju dodając gazu - powinno pracować powyżej 2700 obr.

    Czy można rozruszać kierownice bez zdjęcia turbiny... kiedyś próbowałem w stilo. Odkręciłem od strony gorącej rurę i psikałem WD-40 i naftę a wężykiem pociągałem powietrze Pomogło ale na krótko

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Nieszczelnosc na dolocie ? Sprawdzales? Przy szczelnym ukladzie jak dasz w "palnik" na maxa, to powinien wywalić bład przeladowania. W moich ,jak im dam "po garach"to intercooler robi się cieplutki...U Ciebie też tak masz?
    Przy nieszczelności nie miał by raczej takiego wykresu powietrza na przepływce. a powietrza zużywa tyle ile powinien tyle że go nie doładowuje... Poza tym walił by na czarno a nic o tym kolega nie napisał..
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 18-10-2021 o 20:47
    Capsel i steffanson lubią to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    @lisekq jesteś zajebisty, za każdym razem !!!

    Jak będziesz zmieniał Cromę pomyśl o Fordzie Kuga MK2.... tam na forum niestety nie ma ludzi, którzy potrafią się dzielić wiedzą i doświadczeniem jak Ty tutaj.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Lisekg, auto nie kopci na czarno, zaciągałem powietrze ustami, i sztanga chodzi płynnie, i szybko wraca.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A co się dzieje z sztangą jak dodajesz gazu na postoju, racuje powyżej 2700 obr?
    Jeżeli nie to szukaj po wężykach i zaworkach.
    Jeżeli pracuje to - albo masz wypalone kierownice w turbinie albo masz jednak nieszczelność...
    Całkiem możliwe że zablokował się tobie EGR z zaworem bardzo mocno otwarty ale nawet wtedy powinien powyżej 2400 obr doładować a widac ze tego nie robi
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 21-10-2021 o 20:49
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Dziękuje wszystkim za pomoc, turbo rozebrane, wyczyszczone i poskładane, nie było tragedii.Problem jednak był dużo bardziej błachy, mianowicie w lato zmieniałem głowicę, i w trakcie dokręcania turbiny do bloku spadła mi nakrętka, i jak widać nie spadła mi na podłogę tylko między turbo a sztangę, i dopiero po dwóch miesiącach ją całkowicie zablokowało.
    Jeszcze raz dziękuje wszystkim za zainteresowanie, i można usunąć temat.
    Zielony i lisekg lubią to.


 

Podobne tematy

  1. Problem z biegami, seicento 1.1, problem z zamykaniem maski
    Napisany przez KiLLsHoT na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-10-2018, 18:24
  2. Problem z seicento, problem ze zdiagnozowaniem
    Napisany przez Takise na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-05-2017, 22:33
  3. Problem ze światłami drogowymi - w czym tkwi problem?
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-03-2015, 01:00
  4. BRAVA 1.2 16 V problem goni problem
    Napisany przez neonik1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2013, 12:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl