Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
Like Tree2lubi to!

Temat: Porażka  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Niestety w przypadku skrzyni biegów trudno mi się wypowiedzieć bo nie znam błędów jakie wywaliła... Ta skrzynia była montowana miedzy innymi w Volvo i o ile dbało się o olej ( wymiana a nie ślepe słuchanie się instrukcji ) to nic złego się z nią nie działo i zbierała dobre opinie nawet jeśli ktoś ten silnik chipował... a chipowali go do 260...280 KM. Być może to drobiazg ( tak jak u mojego kolegi któremu jakiś gryzoń przegryzł wiązki ) a być może nastawnik się zatarł/zaciął od "brudnego" zużytego oleju... Tak czy owak nie powinno się tak dziać..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Te bolączki wyglądają bardziej na to, że dotychczas ktoś oszczędzał na eksploatacji i serwisowaniu tego konkretnego egzemplarza lub ktoś wiedział już, że coś jest z nim nie tak i posłał ją na sprzedaż, aniżeli na bolączki typowo przypisane do Fiata Cromy. Ja dla odmiany jestem bardzo zadowolony względem poprzedniego auta, na które wydawałem tyle co Ty na ten egzemplarz Cromy. Ale nie ukrywam, że wtedy bardzo źle podszedłem do zakupu. Teraz nie kupiłbym auta bez sprawdzenia w zaprzyjaźnionym mi (a nie handlarzowi) warsztacie, ani nie polegałbym na dokumentacji papierowej - nawet niemieckiej. Przez niecałe 2 lata zrobiłem niecałe 40 000 km (obecnie 240 000 km przebiegu) i jedynie termostat chyba robiłem z tego, co masz na liście - ale i to bym musiał sprawdzić, bo nie wiem, czy nie myli mi się ten fakt z poprzednim autem.

    Ogólnie trochę ciekawi mnie ten temat. Około 30. samochód w życiu (46 lat - 18 lat do pełnoletności = maksymalnie 28 lat jazdy samochodami), czyli średnio autem nie poruszasz się dłużej niż rok. Tutaj Cromę masz już półtora roku i zapewne porównujesz do aut, które prawdopodobnie miały mniejsze przebiegi lub przy Twoim stylu jazdy nie zdążyły się zajechać. Wiem, że brzmi to trochę jak ofensywa z mojej strony choć wcale nie próbuję Cię atakować, ale może masz zbyt ciężką nogę na zimnym, zbyt obciążasz akumulator lub cokolwiek? Nic na ten temat nie pisałeś. Dodatkowo osoby, które ja znam i wymieniają tak szybko samochody, zazwyczaj wkładają w ich serwisowanie absolutne minimum. Po prostu taki obraz mi się buduje, czytając ten wątek.

    Także jeśli tyle ładujesz w to auto, że uważasz, że jest to zdecydowanie za dużo - sprzedaj je, zezłomuj lub... naprawiaj dalej. A skoro pasowało Ci to auto, możesz też poszukać innego egzemplarza, który być może spełni Twoje oczekiwania pod względem mechanicznym, albo możesz powrócić do marek, które Cię do tej pory nie zraziły. Wg mnie robisz bardzo duże przebiegi, więc totalnie nieopłacalne jest trzymanie auta u mechanika. A jeśli jeszcze zarabiasz na jeżdżeniu tym autem, to już w ogóle to nie ma sensu.

    Kończąc mój wywód: przebieg 50 000 km rocznie można robić w trasie, ale można i w mieście (np. jako taksówkarz) - wtedy auto bardziej dostaje w kość, ciągłe przyśpieszanie, hamowanie, skręcanie, jazda po nierównościach... Przebieg przebiegowi nierówny, serwis serwisowi nierówny (ilość wymienianych części, jakość części, jakość samej usługi - w jednym będą na najwyższym poziomie, w drugim na najniższym, a w papierach będzie wyglądać to identycznie), styl jazdy stylowi nierówny... Źle trafiłeś i czasem nic na to nie poradzisz. Przykro mi, bo niestety z doświadczenia naprawdę wiem, co przeżywasz.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Cinek1 Zobacz post
    tym autem jest Opel Insignia
    Żeby te samochody jeździły tak genialnie jak wyglądają. Opel jak miał problemy z blachami co teraz ogarnął to znowu kuleje cała reszta.
    Może to trochę głupie ale dla mnie takim genialnym autem do jazdy jest Astra G. Pojeździłem tym kilka razy i tak mi się fajnie jeździło, że po głowie chodzi mi zakup tego jakby nie patrzeć taniego auta.
    Co do samochodu autora tematu to nie ma co bronić Cromy. Jest jak każdy inny samochód. Są auta które nie wiem jak by głaskał i trzymał pod kocem to będzie się pier....ić
    Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 13-11-2018 o 20:53

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Insignie korozja tez potrafi zjadać.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2017
    Skąd
    Dusseldorf
    Wiek
    52
    Postów
    20
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Odpowiem Ci tak. Auta faktycznie u mnie gonią tysiące kilometrów i są dbane o to żeby nie wyskoczyło mi coś niemiłego podczas ekspluatacji. Ja swoją już odebrałem od mechanika który walczył z nią 4 tygodnie. I teraz rozwiązanie zagadki. Uszkodzona kostka wtrysku która wyrabia takie rzeczy od odłączenia wszystkiego do choinki i blokady skrzyni na jednym biegu. Szok. Facet który zajmuje się tym i tylko tym jest na tyle bystry że jest gościem od < sytuacji beznadziejnych. I nie mógł się nadziwić jak to możliwe. Prawda taka że trochę go ukierunkowałem bo na forum alfy kolego miał w każdym szczególe ten sam cyrk.
    Ten facet to jescze opowiedział mi o cyrkach które się spotyka prawie we wszystkich fiatach. Na razie chodzi jak rakieta ale 80 procent mechaniki w samochodzie jest nowe. Zobaczymy co dalej. Pozdrawiam

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    auta po 2000 roku ogolnie sa dziwne, ja pracuje w aso grupy vag i moge ksiazke napisac o dziwnych przypadłosciach, usterkach ktore wracaja jak bumerang czy remontach generalnych po 80 tys normalnej eksploatacji. ostatnie normalne auto jakie miałem to był swift gti 1994 r. potem kazde auto miało swoje elektroniczne humory, taka technologia, jak wejda elektryki to dopiero bedzie "smiesznie"

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    To i tak dobrze W pracy jeżdżę nowiutką hybrydą z września. Nawet szkoda czasu na wyliczanie usterek i awarii.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Nasze porażki
    Napisany przez Rick na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-08-2015, 15:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl