Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Braval

Temat: Pompa wysokiego cisnienia/wtryskowa  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    313
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Pompa wysokiego cisnienia/wtryskowa

    Cześć,

    Dziś przy wymianie rozrządu, mechanik poinformował mnie że jest wyciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ja na oczy tego nie widziałem, ale powiedział żeby robić to jak najszybciej bo będzie się lało na nowy pasek,alternator itd. Czy ktoś z Was naprawiał tą pompę?Regenerowaliście czy kupowaliście nową? Mój mechanik tego nie robi. Mówił żeby to regenerować. Ktoś ma jakiś sprawdzony serwis który robi takie rzeczy? Ewentualnie może lepszy będzie zakup nowej pompy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    793
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
    Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,336
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na allegro kupisz regenerowane z gwarancją za 700-800 zł

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    313
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
    Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.
    No więc właśnie trochę mmie to zdziwiło że założył rozrząd gdy jest tam mokro. Zaraz się okaże ze trzeba wymieniać pasek ponownie.Mogłem się jeszcze przytulać na starym pasku do czasu naprawy pompy. Spod auta nic nie leci. Dopytalem dziś mechanika o szczegóły to mowi ze to jest zapocenie ale zaraz zacznie lecieć. Sam dziś ściągnę osłonę rozrządu to zobaczę jak to wygląda. Jak zacznie lecieć to przez osłonę przecieknie wprost na alternator.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    703
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Spokojnie ,przelecisz jeszcze z 10 tys. km. Pasek pracuje w oslonie, teraz gdy robi sie cieplo ,ON bedzie szybciej odparowywał. Na co dzien mam silniki w robocie, w ktorych rozszczelnione pompy wody puszczają plyn na paski rozrzadu, i rozrzucają po oslonie paska.Panowie kierowcy ganiają na 3 zmiany,ja taką usterkę stwierdzam przy uzupelnianiu plynu lub przegladu sprzetu.Nie zdarzylo się jeszcze aby pasek "przeskoczył", chociaż ,niektóre pracowaly "w kąpieli".
    Uszczelnienie takiej pompy CR, to nie jakas kosmiczna kwota .Ceny uszczelniaczy cisnieniowych ,od 30 zl.Jak pompa nie "zuzyta" od wewnatrz i "daje" cisnienie ok, mozna sie pokusic o samą wymiane uszcelniacza.
    damazy61 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    313
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Wygląda to tak. Według mnie od strony rozrządu to tam tragedii nie ma. Może ja się nie znam. Jest zapocenie od góry silnika ale od strony koła zębatego ja tam nic nie wiszę. Osłona rozrządu też sucha.20200328_175611.jpg20200328_175558.jpg20200328_175548.jpg20200328_180101.jpg

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,336
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na razie bym tego nie ruszał .Tragedii nie ma. Może umył i dokładnie odtłuścił. Zobacz za jakiś czas.


 

Podobne tematy

  1. Pompa wysokiego ciśnienia 1.3 Multijet
    Napisany przez bandur na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2019, 22:14
  2. problem z pompa plaiwa lub pompa wtryskowa...
    Napisany przez kubawdk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2014, 16:51
  3. Pompa wtryskowa
    Napisany przez bogdan-gos na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2012, 22:30
  4. Pompa wysokiego cisnienie - wyciek
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-05-2010, 18:26
  5. pompa wtryskowa
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-11-2009, 15:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl