Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Braval

Temat: Pompa wysokiego cisnienia/wtryskowa  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Pompa wysokiego cisnienia/wtryskowa

    Cześć,

    Dziś przy wymianie rozrządu, mechanik poinformował mnie że jest wyciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ja na oczy tego nie widziałem, ale powiedział żeby robić to jak najszybciej bo będzie się lało na nowy pasek,alternator itd. Czy ktoś z Was naprawiał tą pompę?Regenerowaliście czy kupowaliście nową? Mój mechanik tego nie robi. Mówił żeby to regenerować. Ktoś ma jakiś sprawdzony serwis który robi takie rzeczy? Ewentualnie może lepszy będzie zakup nowej pompy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
    Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na allegro kupisz regenerowane z gwarancją za 700-800 zł

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
    Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.
    No więc właśnie trochę mmie to zdziwiło że założył rozrząd gdy jest tam mokro. Zaraz się okaże ze trzeba wymieniać pasek ponownie.Mogłem się jeszcze przytulać na starym pasku do czasu naprawy pompy. Spod auta nic nie leci. Dopytalem dziś mechanika o szczegóły to mowi ze to jest zapocenie ale zaraz zacznie lecieć. Sam dziś ściągnę osłonę rozrządu to zobaczę jak to wygląda. Jak zacznie lecieć to przez osłonę przecieknie wprost na alternator.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Spokojnie ,przelecisz jeszcze z 10 tys. km. Pasek pracuje w oslonie, teraz gdy robi sie cieplo ,ON bedzie szybciej odparowywał. Na co dzien mam silniki w robocie, w ktorych rozszczelnione pompy wody puszczają plyn na paski rozrzadu, i rozrzucają po oslonie paska.Panowie kierowcy ganiają na 3 zmiany,ja taką usterkę stwierdzam przy uzupelnianiu plynu lub przegladu sprzetu.Nie zdarzylo się jeszcze aby pasek "przeskoczył", chociaż ,niektóre pracowaly "w kąpieli".
    Uszczelnienie takiej pompy CR, to nie jakas kosmiczna kwota .Ceny uszczelniaczy cisnieniowych ,od 30 zl.Jak pompa nie "zuzyta" od wewnatrz i "daje" cisnienie ok, mozna sie pokusic o samą wymiane uszcelniacza.
    damazy61 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Wygląda to tak. Według mnie od strony rozrządu to tam tragedii nie ma. Może ja się nie znam. Jest zapocenie od góry silnika ale od strony koła zębatego ja tam nic nie wiszę. Osłona rozrządu też sucha.20200328_175611.jpg20200328_175558.jpg20200328_175548.jpg20200328_180101.jpg

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na razie bym tego nie ruszał .Tragedii nie ma. Może umył i dokładnie odtłuścił. Zobacz za jakiś czas.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Pompa zrobiona 550 zł regeneracja w Gdańsku.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Croma !.9 Multijet
    Rocznik
    11.2007
    Witam, podpinam się pod temat pompy wysokiego ciśnienia 1.9 jtd 16v, ogólnie problem jest z pojawiającym się błędem P0091, P0092. Czytałem wszystkie tematy, także te z forum alfy i opla. Po wykluczeniu czujników, regulatorów, filtrów paliwa, wtyczek, jeden z mechaników zasugerował, że problemem może być filterek pompy wysokiego ciśnienia, przez który niejedna pompa trafiła do regeneracji.
    U mnie jest pompa 0445010305, taka jak ta:
    pompanowajpg.jpg
    jest to pompa wydaje się nowszy model, gdzie króciec pod którym powinien być filterek jest wciskany?
    starsza pompa ma króciec wkręcany, a pod nim filterek,
    starsza pompa:
    pompastarajpg.jpg
    schemat starszej pompy:
    schemat.jpg
    zestaw regeneracyjny pompy, który kupiłem dla samego filterka jest taki sam dla starszej i nowszej pompy.
    Pytanie do tych którzy rozbierali/regenerowali pompę nowszego typu, czy ten króciec jest wprasowany czy wkręcany? (starszy jest ewidentnie pod klucz) a może w nowszej pompie darowali sobie ten mały filterek.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez skwarek ; 08-01-2022 o 16:29


 

Podobne tematy

  1. Pompa wysokiego ciśnienia 1.3 Multijet
    Napisany przez bandur na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2019, 23:14
  2. problem z pompa plaiwa lub pompa wtryskowa...
    Napisany przez kubawdk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2014, 17:51
  3. Pompa wtryskowa
    Napisany przez bogdan-gos na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2012, 23:30
  4. Pompa wysokiego cisnienie - wyciek
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-05-2010, 19:26
  5. pompa wtryskowa
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-11-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl