Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2019
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010

    Połączenie 1.9 8v z 16v czy to możliwe ????

    Witam
    Standardowa bolączka 1.9 150KM wciągnęło klapy wirowe i pewnie każdy wie co się dalej stało.....
    Mam drugi silnik 1.9 120KM po rozebraniu blok silnika wydaje się być taki sam wszystkie magistrale pasują i wyglądają jak w 150KM lecz tłoki w 8V mają po 2 zagłębienia na zawory a w 16V po 4 .
    Moje pytanie czy ktoś próbował złożyć duł silnika 8V z głowicą od 16V ???
    Czy bez wymiany tłoków dając najgrubszą występującą uszczelkę będzie to wykonalne ??
    Czy dojdzie do kolizji tłok/zawór ?
    Może ktoś spróbował tak zrobić podzieli się wiedzą ??
    Proszę nie pisać że będzie to rzeźba ( jestem tego świadomy ) lecz mam taki silnik i chciał bym go wykorzystać a jak każdy wie z wymianą instalacji osprzętu komputera i wszystkiego co trzeba wymienić podczas przeszczepu 16V na 8V jest o wiele więcej pracy.
    Dodatkowo jeżeli ktoś posiada zdrowy silnik 16V też proszę o informację.

    Pozdrawiam i czekam na rozwinięcie mojego tematu .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Jak już masz rozebraną górę to rozebranie dołu jest proste...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    32
    Auto
    Croma 1,9/150
    Rocznik
    2006
    Przy takiej operacji musisz wymienić tloki, elektronikę, jak wymieniasz tłoki to i pewnie korbę będzie trzeba wymienić koła na wałku itd, itp. niewiadomo jak z kanałami na bloku i czy zgrają się z głowicą. Nawet jak jakimś cudem uda się tobie to złożyć w jedną całość to na końcu obawiam się, że nie będzie kompresji. Do odważnych świat należy, ale taniej na pewno wyjdzie wsadzenie nowego motoru
    ...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Raczej to nie zagra... Możesz wymienić blok ale jak u ciebie tłoki dostały w 16V to bez sensu było kupować 8V... Ja nie słyszałem aby ktos to zrobił a skoro sam widzisz różnice to dojdzie do kolizji jeśli nie od razu to po rozgrzaniu silnika.... U ciebie głowica i zawory zapewne też w 16 V od klapki oberwała
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Radio 4 głośniki zamiast 2. Czy to możliwe?
    Napisany przez dara1 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-07-2019, 11:02
  2. fiat stilo 3d - za 7500 max 1.2 lub 1.6 - możliwe?
    Napisany przez Awangarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-03-2015, 09:44
  3. Krzywy wał 1.9JTD, czy to możliwe?
    Napisany przez sobek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 02-03-2013, 10:00
  4. Czy to możliwe, skrzynia od 1.4 do 1.6
    Napisany przez barmak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-11-2011, 12:46
  5. Uciążliwe piszczenie
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2011, 09:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl