Witajcie drodzy forumowicze. Pozwolę sobie napisać jeszcze w starym roku aby wejść spokojniej w ten nowy. Ale do rzeczy. Od kilku dni w mojej Cromie zachodzi dziwne zjawisko. Dzieje się to czasami. W wygląda to tak że gdy odpalę auto to obroty silnika na postoju przez chwilę wynoszą normalnie ok 850rpm a po chwili same się podnoszą do ok 1200 rpm. I dzieje się to niezależnie od biegu na którym jest skrzynia. Proces ten może trwać 2 minuty a może i 15 minut. Niekiedy jest tak że przez pierwsze 10 min jazdy wszystko gra a kiedy się zatrzymam np na światłach i trzymam nogę na hamulcu to znowu zaczyna się cała akcja z podniesieniem obrotów. Początkowo myślałem że to może wypalanie DPFu więc jeździłem do momentu ustania objawów. Niestety dziś odpaliłem auto i po kilku km znowu to samo. W czasie podniesionych obrotów nie zauważyłem zwiększonego spalania podczas jazdy. Czy ktoś borykał się z podobną usterką? W przyszłym tygodniu mam zamiar podjechać na komputer. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda na postoju.Dzieje się to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Pozdrawiam i życzę roku bez usterek.
Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 31-12-2016 o 19:12
Wiecie ja też wszystkiego nie wiem
Tu w cromie przy tym sterowniku znam tylko mapę obrotów biegu jałowego i jest ona zależna od temp płynu i air.
Może tak być że jak napięcie nie mieści się w jakimś przedziale to reguluje.
Poza tym desmo chyba wyższe o 100rpm bo o tysiaka to za dużo na bank
Więc pozostaje podłączyc kompa logować rpm, temperatury i napięcie powinno wyjść co jest odpowiedzialne za podbijanie.
Może być że regulator na pompie się wygłupia ale to raczej ostateczność ostateczności.
Wtrysk wyjdzie jak na rozgrzanym aucie zloguje ogólna dawkę paliwa lub korekty no ale niech walczy zobaczymy.
Ja się muszę zabrać za rozrusznik bo dziś ledwo zakręcił :/
KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
Rocznik
2017/2011/2015
Nie wyjdzie w logach zablokowany wtryskiwacz w pozycji otwartej bo wtryskiwacz nie ma przepływomierza, ilość paliwa wyliczana jest z czasu otwarcia i ciśnienia.
rozumiem że objaw występuje zazwyczaj po dłuższym postoju auta, jak silnik jest zimny.
przed odpaleniem auta sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.
a najlepiej podłącz prostownik na noc i odpalaj auto jak masz akumulator w całości naładowany. jeśli po takim zabiegu obroty nie będą wzrastały to masz odpowiedz.
o mnie obroty się podnosiły w podobny sposób przed regeneracją alternatora. po regeneracji alternatora i wymianie aku na nowy objaw w całości ustąpił.
rozumiem że objaw występuje zazwyczaj po dłuższym postoju auta, jak silnik jest zimny.
przed odpaleniem auta sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.
a najlepiej podłącz prostownik na noc i odpalaj auto jak masz akumulator w całości naładowany. jeśli po takim zabiegu obroty nie będą wzrastały to masz odpowiedz.
o mnie obroty się podnosiły w podobny sposób przed regeneracją alternatora. po regeneracji alternatora i wymianie aku na nowy objaw w całości ustąpił.
Cześć, sugerując się Twoim tropem poszukiwań, podjechałem do znajomego mechanika aby sprawdzić ładowanie. Co się okazało? 12,8 v. Więc ładowania nie ma. Croma już u niego została i jutro zostanie wymontowany alternator i oddany do regeneracji. Wiesz może dokładnie co miałeś uszkodzone w alternatorze? I ile wyniosła Cię jego regeneracja? Czy powyższa usterka może być spowodowana tą kostką tzn regulatorem napięcia? Dodam że zmieniałem akumulator(bosch S4 74AH) na nowy dokładnie 07.11.2016. I po wymianie zmierzone ładowanie było ok. Alternator musiał się zepsuć w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.Croma został również podpięta do kompa i nie wykryto żadnych błędów. desmo999 i maka131-mieliście nosa
Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 02-01-2017 o 22:59
Ja oddałem na pełną regeneracje. Podobno wymienili wszystkie elementy które mogą się zepsuć. Dali gwarancje na 12 miesięcy. Nie dopytywałem co się popsuło. Zapłaciłem coś około 200-250 zl za regenerację. Wyjęcie i włożenie alternatora we własnym zakresie.
Alternator wyjęty, mechanik powiedział że będzie to kosztować chore pieniądze bo do wymiany jest "prostownik"? i sprzęgiełko. Koszt regeneracji ok 600 zł. Na allegro widzę że są do kupienia alternatory po regeneracji z gwarancją za ok 300 zł. Więc prawdopodobnie kupie coś z allegro bo regeneracja tego mojego mija się z celem. Tu nawet znalazłem nowy poniżej 300 zł ALTERNATOR FIAT CROMA GRANDE PUNTO 1.9D MULTIJET (6316274813) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.