Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008

    Po wymianie filtra paliwa długo kręci

    Panowie mam problem, zabrałem się osobiście za wymianę 3 filtrów w Cromie - kabinowy (nie było żadnych niespodzianek), powietrza (miałem problem z ustaleniem jaką siłą dokręcić opaski na przewodach) i najważniejszy filtr paliwa z którym niestety mam problem. Filtr polskiej firmy o symbolu 966/3, przed przystąpieniem do pracy odpiąłem akumulator odczepiłem wtyczkę od czujnika wody, wypiąłem dwa przewody paliwowe i wykręciłem stary filtr, około 0.7 litra zlałem z niego ropy, taki sam nowy filtr zamontowałem, oczywiście w odwrotnej kolejności, wykonałem procedurę odpowietrzania układu poprzez kilkukrotne przekręcenie kluczyka aż ustąpiło bulgotanie, auto po odpaleniu chwilkę popracowało nie równo, obroty się wyrównały ucieszyłem się wymiana przebiegła bezproblemowo, więc udałem się na przejażdżkę na stacje benzynową, do tankowałem crome odpalam silnik a tutaj przyduszenie ale odpalił, po chwili na desce żółta lampeczka i komunikat check diesel fuel filter, wróciłem do garażu, zabrałem się ponownie za robotę wypiąłem nowy filtr - zlałem z niego paliwo (czy można zlać paliwo przez te górne rurki ?) wykręciłem czujnik, poskładałem wszystko do kupy i zabrałem się za odpowietrzanie filtra, ale tym razem odkręciłem "taką trzecią końcówkę" w tym filtrze po przekręceniu kluczyka wyleciała tamtędy ropa, około 8 razy kręciłem kluczykiem aż przestało bulgotać, odpaliłem cromę ale znowu długo należało zakręcić komunikat znikł, ale teraz przy odpaleniu trzeba kręcić dłużej. Pomoże ktoś ???



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Moze powietrze na szybkozlaczach lapie?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ogolnie wg. mnie nie ma sie co spier...Jedynie obstawialbym ze oringi na szybkozlaczach juz nie sa szczelne.Mozesz na strone ssaca naciagnac ciasno jakis wezyk i probowac odpalac go z zewnetrzego zbiornika..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Może źle odpowietrzyłem ? Za pierwszym razem nie odkręciłem tego trzeciego zaworku, jak sprawdzić te złączki?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ja nigdy niebodkrecam odpowietrznika i nie mam problemu. Raczej ciezkie do sprawdzenia. Zobacz z tym zewnetrznym zbiornikiem jak pali

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Taka prosta rzecz i porażka, generalnie jak odpali to działa, może nie do końca się odpowietrzył ? Przez te górne rurki można zlac paliwo czy tylko przez dół?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    51
    Postów
    740
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Kolego patpac może filtr jest wadliwy. W grudniu walczyłem z Filtronem właśnie. Wymieniałem filtr z tą różnicą, że przed założeniem zalewałem go przed założeniem i .... doopa. Przy odpaleniu zapalała się kontrolka filtra itd. W sklepie wymieniłem filtr na kolejny Filtrona i ... sytuacja się powtórzyła. Oddałem i drugi filtr ale kolejny filtr kupiłem Manna. I wszystko OK. Poprzez sklep złożyłem reklamacje do Filtrona i została ona uznana przez producenta. Kasa zwrócona. Fakt to był pierwszy taki przypadek z Filtronem 966/3 bo taki filtr montowałem także w Bravo 1,6 MJ.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    821
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Weż się trochę "zrujnuj" kup UFI i zapomnisz o wszystkim.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Croma II Lift, 1.9 Multijet, 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ja zawsze stosuje filtrona i nigdy nie miałem takiej przygody ale też i nigdy go nie montowałem, faktycznie jest i takie prawdopodobieństwo że coś z filtrem jest nie tak, kupiony w styczniu przez Internet od tego samego sprzedawcy co zwykle, po drugim montażu kontrolka nie świeci się ale dłużej kręci i to mnie wkurza

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    377
    Auto
    Croma 150
    W oryginale jest UFI, ciut tańszy jest Mann i tego bym się trzymał.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    uszczelka taka gumowa na gorze filtra? nowa założona stara wyciągnięta ?
    MAsz 1.9 więc podgrzewani, zobacz czy nie odkręciłeś korpus grzałki PTC i będzie tamtędy powietrze zasysać.
    Można tam kilka rzeczy spier///lić
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    377
    Auto
    Croma 150
    Bronx tak jak piszesz to jest w 120KM, w 150KM nie ma co popsuć przy wymianie, tylko rozpiąć szybkozłączki i odkręcić obejmę filtra.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tak tez jest w 120KM.2 rurki na szybkozlaczki i obejma trzymajace filrr i od dolu czujnik.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    377
    Auto
    Croma 150
    Źle skojrzyłem z jtd 115KM. Podsumowując wygląda jednak na wadliwy filtr.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Polecam filtr champion za 70 pln. U mnie od roku działa bez problemu. Z ceną tego ufi i man (200 zł) to jakiś kosmos. Croma to jednak dziwne auto.. W zakupie tania a w eksploatacji niestety nie (np dorobienie kluczyka -1000 pln, termostat 150, filtry paliwa itp itd...)

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    397
    Auto
    Croma 2.4 Jtdm
    Rocznik
    06
    To może tak być że filtr jest do dupy i nie trzyma zaworek zwrotny. Tak jak pisałem to mają stare 105/115 cf2/cf3. Tu rzeczywistszy na szybkozłączki jest.
    Z tym że kolega pisał , chyba, ze powrócił na stary i znów cofka.
    W takiej sytuacji jak już ktoś pisał szybkozłączki do korekty bo tam więcej nie ma, chyba że przewody popękały podczas wyginania.

    Filtr paliwa tez mam championa i wymieniam co 10tys ( tak jak oleje), termostat za 25zł też masz opisany. Da się cromę ogarnąć normalną kasą.
    Depeeefy Eegeery offy
    diagnostyka i modyfikacja jtdemmmy

    *** SPRZEDAM końcówkę drążka Croma nowa tanio kupiłem przez pomyłkę dwie prawe *** Info PW


 

Podobne tematy

  1. podgrzewacz filtra paliwa
    Napisany przez BoRo_26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 25-02-2018, 06:21
  2. Po wymianie filtra paliwa zapowietrza się..
    Napisany przez Dragon2205 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-05-2016, 23:08
  3. Problemy po wymianie oleju i filtra
    Napisany przez toff na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-10-2015, 10:47
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2014, 13:53
  5. Po wymianie filtra paliwa gorzej odpala
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-08-2010, 15:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dlugo kreci po wymianie filtra paliwa srilo mjtd

check fuel filter croma

croma wymiana filtra paliwa

dluzej kreci po wymianie filtra paliwa

po wymianie filtra paliwa gorzej odpala

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl