Popiskuje w mojej Cromce wentylator wewnętrzny. Poradzi ktoś w jaki sposób się do niego dobraćZapewne trzeba przesmarować oś
![]()
Popiskuje w mojej Cromce wentylator wewnętrzny. Poradzi ktoś w jaki sposób się do niego dobraćZapewne trzeba przesmarować oś
![]()
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Obawiam się ze to nie os bo na osi nie ma co piszczec. Pewnie troche syfu masz między wiatraczkiem a jego obudowa. Wentylator masz za schowkiem , nachyl się i zobacz jakie masz dojście może unikniesz wyjmowania całego schowka
Dla tego zadałem pytanie na forum w nadziei że ktoś to już robił i pomorze dobrą radą żeby nic nie uszkodzić.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Można spróbować napsikać hojnie WD40 wprost na wentylator - po wyjęciu filtra kabinowego. Zapach niemiłosierny na jakieś dwa tygodnie, ale procedura prosta. Może, ale nie musi pomóc. Porządniej - wyjmujemy schowek (nie takie trudne), zdejmujemy dolną piankową osłonę i mamy dojście do spodniej części wentylatora. Tam trzeba trochę poszukać, ale są otwory, w które należy psiknąć np. smaru litowego. U mnie to dopiero pomogło "na stałe" (ponad rok). Oczywiście wszystko przy założeniu, że "piszczy jak nienasmarowana ośka" - bo akustycznie samochody potrafią naprawdę wiele![]()
muha dzięki za podpowiedźPodejrzewam wentylator z tego względu że na początku Listopada miałem problem z wodą która dostawała się do auta przez źle założony filtr kabinowy, opisałem to w innym temacie http://fiatklubpolska.pl/croma-446/f...abinowy-26291/
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Dlatego odpowiadam bo cosik tam wiem. Zdejmij filtr kabinowy o ile jest pod schowkiem i uruchom dmuchawę żeby wszystko wywaliło z kanałów. Ja bym nie psikał niczym bo potem opary idą w auto i wdychasz truciznę. Jak już bardzo byś chciał to wymontuj dmuchawę i spokojnie ja wyczyść w domu a potem delikatnie oliwki i starczy.
A robił, trzeba wyjąć schowek, potem najlepiej wymontować wentylator z obudową, wyjąć silnik z "wiatrakiem" i przesmarować ośkę od dołu. Potem warto nawiercić w plastikowej obudowie dziurką od dolu żeby później móc smarować bez takiego rozbierania. Wymontowanie obudowy wentylatora jest upierdliwe - chyba 7 śrubek z tego jedna lub dwie trochę mało widoczne. Po wszystkim trochę bolą plecy
I może pomoże![]()
Ostatnio edytowane przez malutki640 ; 17-12-2014 o 21:57
No to już coś wiem, dzięki za pomoc![]()
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
I nie WD40, bo to środek penetrujący. Użyj jakiegoś smaru.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM