Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
Witam, Około 10 dni temu będąc 500 km od domu,sprawdzałem stan płynów eksploatacyjnych. Zauważyłem że mam bardzo niski poziom oleju do wspomagania. Olej miał kolor zielonkawy. Udałem się do jednego ze sklepów motoryzacyjnych, powiedziałem co potrzebuję i do jakiego auta po czym sprzedawca sprzedał mi to: FEBI PŁYN DO WSPOMAGANIA 06161 1L - FEBI - Układ wspomagania - Płyny eksploatacyjne - Petrostar - Warszawa . Wlałem ok 200ml i teraz pytanie czy można na tym jeździć czy czym prędzej jechać do warsztatu i wszystko zlać i zastąpić nowym olejem? Pytam ponieważ dopiero teraz wyczytałem że do Cromy powinno się stosować olej ATF taki jak do automatycznych skrzyń biegów a to co mi sprzedano ma co prawda zielony kolor ale raczej nie jest olejem ATF. Jest co prawda napisane na nim płyn do przekładni kierowniczych zielony-syntetyczny.
Panowie skąd Wasze przekonanie do oleju ATF we wspomaganiu w Cromie. Croma ze względu na elektrohydrauliczny napęd wspomagania (prąd do napędu) zastosowano specjalny "fluid" o niskiej lepkości również w niskich temperaturach (lepszy od dotychczasowych), oczywiście super by było aby on wogóle nie zmieniał lepkości przy zmianie temperatury (może NASA lub Pentagon już takie coś ma) ale w samochodach jeszcze nie jest znane. Ta ciecz i ATF są z innej grupy fizycznej nie powinny być mieszane pod żadnym pozorem.
Proszę nie mylić Cromy z np. Alfą 159 bo to różne układy napędu wspomagania.