Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Odczyty z FiatECUScan
Po wielkich trudach w końcu się podłączyłem do mojej Cromy. W związku z tym mam kilka pytać co do niektórych odczytów. Chodzi mi o szczegółowe przetłumaczenie lub wyjaśnienie.
1. Odometer at last DPF replacement 160340 tyś - Chodzi o ostatnia wymiane filtra DPF?
2. Oil degradation 71 % - jaki jest dopuszczalny procent?
3. Particulate filtter clogging 61,83 % - Co to jest ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
witka...
1-ilosc kilometrow przy wymianie filtra DPF,czyli byl wymieniany przy tym przebiegu
2-degradacja oleju,u mnie to sie zmienia raz jest 60% za 2 tygodnie sprawdzam i jest degradacja 54% generalnie jest to malo wiarogodne i nie sugeruje sie zbytnio tym,wymiana oleju zalezy..roznie gadają,rozne szkoły co 15tyśi lub interwałczasowy.
3-zapchanie filtra DPF...63% bez paniki,jak bedzie wiecej wypali sie
-
Klubowicz
Co do pkt 2 degradacja oleju jest jak najbardziej wiarygodna, 100 % jest jak wymienisz olej i wklepiesz w komputer wymiane oleju. Następnie degradacja spada co 4 % po każdym wypaleniu filtra dpf. Czyli jeśli średni dpf jest wypalany co 500 km to komputer wywali change oil po przejechaniu 12,5 tys km.
Sprawdziłem logi i mały błąd, procent spada co 6 % i w takim razie olej bedzie do wymiany wg komputera po 8300km.
Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 02-05-2014 o 12:34
-
Nowy klubowicz
czyli jednak procentowa degradacja mozemy sie sugerowac,dzieki za sprostowanie.
-
Klubowicz
czyli z tego wynika że mam kręcony licznik... jak go kupiłem miał 154 tyś teraz ma 166 tys na liczniku (wymian filtra 160 tyś) a w rzeczywistości koło 200 tyś...
-
Klubowicz
U mnie "przebieg przy ostatniej wymianie DPF"- 15830 km ( nie 158 300). Teraz pytanie, w takim razie przy takim przebiegu został wymieniony filtr ( 185 174 km teraz )??
Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 02-05-2014 o 12:35
-
Klubowicz
z tą degradacją oleju to totalna bzdura, dpf wypala mi się co 500-600km niedawno wymieniałem olej i miałem na nim zrobione ponad 18tyś i komp nie wywalił żadnej inspekcji.
-
Klubowicz
Z tą degradacją oleju to dużo zależy od samego oleju. Miałem raz wlany włoski Silenia chciałem dobrze i wywaliło ikonę szybciej o 2 miesiące jak przy Mobilu . Średnio w rok przelece 20 tkm
-
Master
panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany , co do degradacji oleju to powiem, iż zmieniam co 15 tyć olej to nie dawno miałem inspekcję olejową mimo że miał najechane 12 tyś (przewertowałem poprzednie wymiany również poprzedniego właściciela i wyszło że przejechane było do inspekcji 32 tyś) - w cromach z DPF interwał jest co 30 tyś ,chyba że cały czas jeździcie w mieście przez co filtr częściej jest zapchany i samoczyszczenie uruchamia się nawet po przejechaniu 200 km, w takim przypadku komputer może "wywalić" konieczność wymiany oleju
-
Klubowicz

Napisał
jaro190
panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany
Z tym się nie zgodzę bo ta wartość mam stałą i się nie zmienia. W aucie mam 185 tys a przebieg przy wymianie pokazuje 15 tys.
-
Klubowicz
Filtr nie musiał być wymieniany. Ja miałem horrendalne problemy z DPF.
Powody:
-upgrade softu ECU (rozjechanie się rzeczywistych parametrów z tym, co wie o filtrze komputer)
-przepalony wężyk do czujnika ciśnienia w filtrze
Wyjąłem filtr i go wypłukałem pod ciśnieniem. Wymieniłem wężyk. Zarządziłem wymianę jakby na nowy.
Wszystkie problemy zniknęły i tak już jest dwa lata.
-
Klubowicz
Ale i tak to nie zmienia faktu że licznik był kręcony w mojej Cromie...
-
Klubowicz
Z tym rozjechaniem parametrów to może rzeczywiście masz rację, bo u mnie soft sterownika silnika ma datę programowania 08/01/2013, ale tu z kolei kilometry sie nie zgadzają. Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu) a 28.01.2013 miał 148 tys. Teraz ma 185 tys a filtr tak jak pisałem 17 tys a data programowania jest przed serwisem wbitym w książke. Tu wychodzi że 08.01 powinien mieć 167 tys. co sie mija z książką i potwierdzoną historią w serwisie.
-
Klubowicz

Napisał
pezet3
Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu)
Tak, ale to chyba błąd softu/ECU bo przybywają tam mizerne ilości kilometrów. Potwierdzam, że u mnie też nie stoi w miejscu.
PODOBNO, przed programowaniem powinni zczytać pewne parametry i po wymianie softu je wprowadzić, ale to wiedza zasłyszana/przeczytana gdzieś więc niepotwierdzona. Niemniej ja doszedłem po walce do chyba prawidłowych wniosków, bo jak ręką odjął.
Podobne tematy
-
Napisany przez hunter na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 25-04-2014, 18:35
-
Napisany przez wojtekk775 na forum Małopolskie
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 12-10-2012, 13:58
-
Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 02-11-2011, 22:12
-
Napisany przez Fater48 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 30-09-2011, 17:51
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
,
oil degradation croma forum
,
fiat croma procent do wymiany oleju
,
fiat croma przebieg a fiatecuscan
,
fiatecuscan kilometry stoja
,
ostatnia wymiana dpf
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:59.
W sieci od 2007 roku.