Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006

    Odczyty z FiatECUScan

    Po wielkich trudach w końcu się podłączyłem do mojej Cromy. W związku z tym mam kilka pytać co do niektórych odczytów. Chodzi mi o szczegółowe przetłumaczenie lub wyjaśnienie.
    1. Odometer at last DPF replacement 160340 tyś - Chodzi o ostatnia wymiane filtra DPF?
    2. Oil degradation 71 % - jaki jest dopuszczalny procent?
    3. Particulate filtter clogging 61,83 % - Co to jest ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    witka...
    1-ilosc kilometrow przy wymianie filtra DPF,czyli byl wymieniany przy tym przebiegu
    2-degradacja oleju,u mnie to sie zmienia raz jest 60% za 2 tygodnie sprawdzam i jest degradacja 54% generalnie jest to malo wiarogodne i nie sugeruje sie zbytnio tym,wymiana oleju zalezy..roznie gadają,rozne szkoły co 15tyśi lub interwałczasowy.
    3-zapchanie filtra DPF...63% bez paniki,jak bedzie wiecej wypali sie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Co do pkt 2 degradacja oleju jest jak najbardziej wiarygodna, 100 % jest jak wymienisz olej i wklepiesz w komputer wymiane oleju. Następnie degradacja spada co 4 % po każdym wypaleniu filtra dpf. Czyli jeśli średni dpf jest wypalany co 500 km to komputer wywali change oil po przejechaniu 12,5 tys km.


    Sprawdziłem logi i mały błąd, procent spada co 6 % i w takim razie olej bedzie do wymiany wg komputera po 8300km.
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 02-05-2014 o 13:34

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    czyli jednak procentowa degradacja mozemy sie sugerowac,dzieki za sprostowanie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    czyli z tego wynika że mam kręcony licznik... jak go kupiłem miał 154 tyś teraz ma 166 tys na liczniku (wymian filtra 160 tyś) a w rzeczywistości koło 200 tyś...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    U mnie "przebieg przy ostatniej wymianie DPF"- 15830 km ( nie 158 300). Teraz pytanie, w takim razie przy takim przebiegu został wymieniony filtr ( 185 174 km teraz )??
    Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 02-05-2014 o 13:35

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2012
    Skąd
    Jastrzębie - Zdrój
    Postów
    140
    Auto
    JTD
    Rocznik
    2008
    z tą degradacją oleju to totalna bzdura, dpf wypala mi się co 500-600km niedawno wymieniałem olej i miałem na nim zrobione ponad 18tyś i komp nie wywalił żadnej inspekcji.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    196
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Z tą degradacją oleju to dużo zależy od samego oleju. Miałem raz wlany włoski Silenia chciałem dobrze i wywaliło ikonę szybciej o 2 miesiące jak przy Mobilu . Średnio w rok przelece 20 tkm

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany , co do degradacji oleju to powiem, iż zmieniam co 15 tyć olej to nie dawno miałem inspekcję olejową mimo że miał najechane 12 tyś (przewertowałem poprzednie wymiany również poprzedniego właściciela i wyszło że przejechane było do inspekcji 32 tyś) - w cromach z DPF interwał jest co 30 tyś ,chyba że cały czas jeździcie w mieście przez co filtr częściej jest zapchany i samoczyszczenie uruchamia się nawet po przejechaniu 200 km, w takim przypadku komputer może "wywalić" konieczność wymiany oleju

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany
    Z tym się nie zgodzę bo ta wartość mam stałą i się nie zmienia. W aucie mam 185 tys a przebieg przy wymianie pokazuje 15 tys.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Filtr nie musiał być wymieniany. Ja miałem horrendalne problemy z DPF.
    Powody:
    -upgrade softu ECU (rozjechanie się rzeczywistych parametrów z tym, co wie o filtrze komputer)
    -przepalony wężyk do czujnika ciśnienia w filtrze

    Wyjąłem filtr i go wypłukałem pod ciśnieniem. Wymieniłem wężyk. Zarządziłem wymianę jakby na nowy.

    Wszystkie problemy zniknęły i tak już jest dwa lata.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ale i tak to nie zmienia faktu że licznik był kręcony w mojej Cromie...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    38
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Z tym rozjechaniem parametrów to może rzeczywiście masz rację, bo u mnie soft sterownika silnika ma datę programowania 08/01/2013, ale tu z kolei kilometry sie nie zgadzają. Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu) a 28.01.2013 miał 148 tys. Teraz ma 185 tys a filtr tak jak pisałem 17 tys a data programowania jest przed serwisem wbitym w książke. Tu wychodzi że 08.01 powinien mieć 167 tys. co sie mija z książką i potwierdzoną historią w serwisie.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu)
    Tak, ale to chyba błąd softu/ECU bo przybywają tam mizerne ilości kilometrów. Potwierdzam, że u mnie też nie stoi w miejscu.
    PODOBNO, przed programowaniem powinni zczytać pewne parametry i po wymianie softu je wprowadzić, ale to wiedza zasłyszana/przeczytana gdzieś więc niepotwierdzona. Niemniej ja doszedłem po walce do chyba prawidłowych wniosków, bo jak ręką odjął.


 

Podobne tematy

  1. Vagkkl+fiatecuscan
    Napisany przez hunter na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 25-04-2014, 19:35
  2. fiatecuscan
    Napisany przez wojtekk775 na forum Małopolskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-10-2012, 14:58
  3. Opony, różnice w rozmiarze a odczyty z GPS
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-11-2011, 23:12
  4. [silnik] FiatEcuScan
    Napisany przez Fater48 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 30-09-2011, 18:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

oil degradation croma forum

fiat croma procent do wymiany oleju

fiat croma przebieg a fiatecuscan

fiatecuscan kilometry stoja

ostatnia wymiana dpf

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl