Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 1 przez malec17
  • 1 przez lisekg

Temat: Nowe turbo - tylko Garrett?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    48
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009

    Nowe turbo - tylko Garrett?

    Najprawdopodobniej czeka mnie wymiana turbiny w mojej Kromce. Aktualnie mam tam jakąś po regeneracji (nie wiem gdzie, kto ani jak to regenerował, w każdym razie jeżdżę z tym jakieś 32000 km i coraz bardziej szaleje). Dobrego regeneratora trudno szukać w Czechach, zaczynam się rozglądać raczej za nowymi turbinami i tutaj nasuwa się pytanie z tematu: mam brać tylko Garrett, czy macie doświadczenie z turbinami od innych producentów? Taki Nissens czy Magnetti Marelli są wyraźnie tańsze; od Nissensa mam kompresor klimy i chłodnice, działają bezproblemowo parę lat, MM to też w końcu szanowany dostawca części do włoszczyzny...
    Ciekaw jestem waszych doświadczeń i opinii.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał piotrog Zobacz post
    Najprawdopodobniej czeka mnie wymiana turbiny w mojej Kromce. Aktualnie mam tam jakąś po regeneracji (nie wiem gdzie, kto ani jak to regenerował, w każdym razie jeżdżę z tym jakieś 32000 km i coraz bardziej szaleje). Dobrego regeneratora trudno szukać w Czechach, zaczynam się rozglądać raczej za nowymi turbinami i tutaj nasuwa się pytanie z tematu: mam brać tylko Garrett, czy macie doświadczenie z turbinami od innych producentów? Taki Nissens czy Magnetti Marelli są wyraźnie tańsze; od Nissensa mam kompresor klimy i chłodnice, działają bezproblemowo parę lat, MM to też w końcu szanowany dostawca części do włoszczyzny...
    Ciekaw jestem waszych doświadczeń i opinii.
    Masz dwie drogi, tanio: kupić na Aliekspres samo serce turbiny (wirniki z ułożyskowaniem) i samemu wymienić - wersja tańsza ale nie będzie działać długo i drugie rozwiązanie kupić nową turbinę Garretta i zapomnieć o temacie na 200/300 tys km
    Inne turbiny lub regeneracja to strata $$$ to jest moja obserwacja. W wersji 150 KM jest turbina o zmiennej geometrii i jeżeli ona zaczyna źle pracować to praktycznie nie można tego poprawnie zregenerować. Sam Garrett nie sprzedaje cześci zamiennych więc zawsze regeneracja to zakup chińskiego wnętrza!!!!
    Pamiętaj też że często winą uszkodzenia turbiny są wtryskiwacze/przepływka / zbyt bogata mieszanka i dymienie na czarno... i nawet nowa turbina Garretta może się szybko zapchać sadzą
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-08-2024 o 08:33
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Jak masz smykałke do majsterkowania to kupuj koras melett, przy okazji wyczyść geometrie i powinno hulać. Sam chciałem tak zrobić tylko że do 8v nie mogłem tego korasu znaleźć i ostatecznie oddałem do regeneracji przy której facet miał dostęp to tych korasów i takowy zamontował. Turbina póki co po pół roku bez zarzutu i po regeneracji nie odczuwam żadnego spadku mocy.
    Może opisz co sie dzieje z obecną turbawką bo może coś zaradzimy

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    48
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Tak naprawdę to jeszcze nie wiem, czy to turbina jest kaputt, czy gdzie indziej jest problem. Sam tego robić nie będę, bo brak warunków i dwie lewe ręce... Chcę dać do polecanego serwisu na dokładniejszy przegląd, zobaczę co powiedzą.
    Auto nie kopci na czarno ani na siwo, za sobą w ogóle dymu nie widzę. Słyszę za to świst, ale to już długo (to był w sumie powód, dla którego dawałem regenerować turbo 3 lata temu - tyle że po regeneracji świstało nadal). W innym serwisie powiedzieli, że ciśnienie podaje, nieszczelności nie wykryto, olejem nie pluje - po prostu taki urok... To mój pierwszy diesel i pierwsze auto z turbinką, nie znam się - ale póki to jeździło dobrze, oleju nie żarło, spalanie mam ok 7,1 l/100km - no to się nie sprzeczałem z serwisem i tak jeździłem.
    Tyle że ostatnio auto nie ma powera. Po wdepnięciu gazu nawet do deski reaguje powoli po ok sekundzie, nie ma mowy o dynamicznym ruszeniu, tragiczna odpowiedź silnika. Redukcja na niższy bieg przy wyprzedzaniu też niewiele daje, wyższe obroty to tylko większy hałas a zerowe przyspieszenie. Jak dłużej tak przycisnę, to overboost wyrzuca bład przeładowania (czujnik mam nowy). Żeby było ciekawie, czasem jednak turbo chwyta, zwłaszcza jak silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany (no i jak nie jest za gorąco na zewnątrz, bo jakoś raźniej kromka lata rano, jak jest poniżej 20 st. C, niż w południe przy upałach). EGR lekko tylko czarny, ale całkiem drożny (wyczyściłem - bez poprawy), MAP sensor też wyczyszczony - bez poprawy. Żadnych błędów komputer nie pokazuje. Ino nie jedzie...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał piotrog Zobacz post
    Tak naprawdę to jeszcze nie wiem, czy to turbina jest kaputt, czy gdzie indziej jest problem. Sam tego robić nie będę, bo brak warunków i dwie lewe ręce... Chcę dać do polecanego serwisu na dokładniejszy przegląd, zobaczę co powiedzą.
    Auto nie kopci na czarno ani na siwo, za sobą w ogóle dymu nie widzę. Słyszę za to świst, ale to już długo (to był w sumie powód, dla którego dawałem regenerować turbo 3 lata temu - tyle że po regeneracji świstało nadal). W innym serwisie powiedzieli, że ciśnienie podaje, nieszczelności nie wykryto, olejem nie pluje - po prostu taki urok... To mój pierwszy diesel i pierwsze auto z turbinką, nie znam się - ale póki to jeździło dobrze, oleju nie żarło, spalanie mam ok 7,1 l/100km - no to się nie sprzeczałem z serwisem i tak jeździłem.
    Tyle że ostatnio auto nie ma powera. Po wdepnięciu gazu nawet do deski reaguje powoli po ok sekundzie, nie ma mowy o dynamicznym ruszeniu, tragiczna odpowiedź silnika. Redukcja na niższy bieg przy wyprzedzaniu też niewiele daje, wyższe obroty to tylko większy hałas a zerowe przyspieszenie. Jak dłużej tak przycisnę, to overboost wyrzuca bład przeładowania (czujnik mam nowy). Żeby było ciekawie, czasem jednak turbo chwyta, zwłaszcza jak silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany (no i jak nie jest za gorąco na zewnątrz, bo jakoś raźniej kromka lata rano, jak jest poniżej 20 st. C, niż w południe przy upałach). EGR lekko tylko czarny, ale całkiem drożny (wyczyściłem - bez poprawy), MAP sensor też wyczyszczony - bez poprawy. Żadnych błędów komputer nie pokazuje. Ino nie jedzie...
    Twój opis wskazuje na albo uszkodzenie zaworu sterującego turbina albo turbiny. Możesz jeszcze sprawdzić czy pracuje zmienna geometria turbiny czy też te kierownice maż już zapieczone.
    Można to zrobić w dwie osoby jak ktoś przygazuje i obserwować czy i o ile będzie się wsuwać cięgno przy gruszce lub odłączyć wężyk od tego zaworka idący do turbiny ( jest z przodu przy pasie przednim ) i spróbować zaciągnąć powietrze ustami i sprawdzić czy reaguje cięgno gruszki i się wsuwa na około 10 mm. Możesz też zdjąć wąż z turbiny i sprawdzić stan wirnika po stronie chłodnej i czy ma luz oraz czy się opiera/obciera o obudowę muszli...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-08-2024 o 08:14
    piotrog lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja niedawno regenerowalem turbo i znów jest do regeneracji. Ciągnie olej w wydech. Dolewam jakieś 250ml na 1500km. Będzie reklamacja, już gadałem z gościem. Niniej zakład zajmujący się tylko turbinami, a jednak reklamacja.
    Zrobiłem na niej jakieś 30k km tylko, więc lipa.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    48
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Twój opis wskazuje na albo uszkodzenie zaworu sterującego turbina albo turbiny
    Ten zawór mam nowy, działa tak samo jak ten stary... W weekend spróbuję wygospodarować chwilę i tę gruchę poobserwować.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    A klapy w kolektorze w jakim stanie? Wężyki od podcisnienia też warto sprawdzić w tej sytuacji.
    Ostatnio edytowane przez malec17 ; 15-08-2024 o 13:28

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    Brno
    Wiek
    48
    Postów
    58
    Auto
    Croma 1,9 110 kW FL 2009
    Klapy to sam nie wiem. Kolektor mam plastikowy, jak dałem wymienić rozrząd to poprosiłem o wywalenie tego. Tylko że facet w serwisie powiedział potem, że tych klap tam nie ma, podobno nawet konsultował to z ASO - i taka wiadomość mnie ucieszyła. Ale w innym serwisie (w tym, w którym planuję teraz dać auto przebadać) mi później powiedzieli, że te klapy na pewno tam są, bo są w każdym takim silniku, tylko nie są tak widoczne z zewnątrz jak przy aluminiowym kolektorze. I że przy wymianie rozrządu mogą je zdemontować... Tylko że o tym się dowiedziałem jakieś 1500 km (i 17000 CZK) za późno.
    Wężyki wyglądają OK, przynajmniej te na górze. Bo do tego co idzie na dół do turbo to łatwo się nie dostanę.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    obserwować czy i o ile będzie się wsuwać cięgno przy gruszce
    Tutaj się poddaję... To już któraś-tam próba podejrzenia gruchy, ale za cholerę tego nie widzę! Mam plastikową osłonę pod autem i aluminiową osłonę na kolektorze, pod maską jest ciasno i nie widzę turbiny, a tym bardziej samej gruszki. Wiem jak to powinno wyglądać, ale jakbym się nie gimnastykował, to nadal nie zlokalizowałem tego ustrojstwa... Jedno co dziś zauważyłem - ta aluminiowa osłona kolektora jest od spodu uwalona sadzą - domyślam się że tak nie powinno być i że gdzieś tam jest nieszczelność.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał piotrog Zobacz post
    ta aluminiowa osłona kolektora jest od spodu uwalona sadzą - domyślam się że tak nie powinno być i że gdzieś tam jest nieszczelność.
    I to jest jakiś trop. Tylko spaliny od diesla są mocne i pewnie czuł byś je w kabinie. Mając pełne osłony do podejrzenia gruszki pomocne jest lusterko inspekcyjne.
    piotrog lubi to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Turbina jest ukryta i najlepiej mieć kamerę endoskopową aby na to popatrzeć z góry.

    Co do klap to w plastykowym kolektorze są klapy i wypadają. Ja na tym forum przedstawiłem referat jak usuwałem swoje z zdjęciami więc jak poszukasz to możesz mechanikowi pokazać co i jak ma zrobić.
    PS
    o tu: https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...dziwac-39715/9
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-08-2024 o 12:23
    piotrog lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-11-2018, 13:53
  2. [K] Garrett gt 1446 lub ihi vl36.
    Napisany przez Ozz na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-11-2016, 15:00
  3. Nowe Turbo Garrett 55220699 Fiat Alfa Lancia 1.6 Multijet105
    Napisany przez misiaczek88on na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2016, 15:03
  4. Trzy nowe warianty Fiata 500. Tylko dla Amerykanów?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2011, 02:05
  5. Nowe części wszelkiego typu do Fiatów i nie tylko
    Napisany przez Oktawian na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2011, 09:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl