Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005

    Nietypowy problem ze sprzęgłem

    Witam, wpadł mi pedał sprzęgła. Po jego wpadnięciu nie było efektu „wysprzęgania”. Znaczy pedał w podłodze ale sprzęgło nie było „włączone”. Sprawdziłem czy ubyło płynu hamulcowego. Płyn w zbiorniczku pełny. Więc wysprzęglik ani pompa nie przepuszcza. Cofnąłem pedał sprzęgła ręką i okazało się, że sprzęgło zaczęło działać prawie normalnie, jednakże pedał słabo cofa, przy naciśnięciu pedału do podłogi problem z wrzuceniem jedynki (ciężko jedynka wchodzi) przy nie deptaniu pedału sprzęgła do końca biegi lepiej wchodzą, jednakże sam pedał także wraca powoli i czasami wręcz bardzo powoli. Sprawdziłem pompę „wizualnie” jest lekko spocona, płynu hamulcowego nie ubywa, sprzęgło przed tym problemem pracowało normalnie, nie ślizgało się.
    Co może być przyczyną i jak to można sprawdzić? Chcę uniknąć kosztów związanych z wymianą wysprzęglika (tym samym i sprzęgła koszt robocizny ten sam). Miał ktoś podobny przypadek? Croma 2005 1,9 120 Km



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,723
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Pompa nie trzyma ciśnienia ,puszcza . od tego bym rozpocznij naprawę . Jeżeli nie ma wycieku płynu na łączeniu silnika i skrzyni bo jeżeli masz centralny wysprzęglik to tam będzie się pojawiać wyciek. Naciśnij na sprzęgło i trzymaj wciśnięte jeżeli pedał po dłuższej chwili nie wróci to na pewno traci się ciśnienie ,albo przez wyciek z wysprzęglika ,albo uszczelniacz na tłoczku pompy puszcza. Mozna jeszcze sprawdzić pompę bez demontażu w ten sposób ,że demontujesz ze zbiorniczka przewód w niego wkładasz przeźroczysty przewód zalewasz go płynem , pompujesz pedał sprzęgła i zostawiasz naciśnięty i zaznaczasz poziom płynu w przewodzie jeżeli po pewnym czasie poziom wzrośnie to na 100 % pompa.Powodzenia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Pompa nie trzyma ciśnienia ,puszcza . od tego bym rozpocznij naprawę . Jeżeli nie ma wycieku płynu na łączeniu silnika i skrzyni bo jeżeli masz centralny wysprzęglik to tam będzie się pojawiać wyciek. Naciśnij na sprzęgło i trzymaj wciśnięte jeżeli pedał po dłuższej chwili nie wróci to na pewno traci się ciśnienie ,albo przez wyciek z wysprzęglika ,albo uszczelniacz na tłoczku pompy puszcza. Mozna jeszcze sprawdzić pompę bez demontażu w ten sposób ,że demontujesz ze zbiorniczka przewód w niego wkładasz przeźroczysty przewód zalewasz go płynem , pompujesz pedał sprzęgła i zostawiasz naciśnięty i zaznaczasz poziom płynu w przewodzie jeżeli po pewnym czasie poziom wzrośnie to na 100 % pompa.Powodzenia
    Płynu w zbiorniczku nie ubywa, przecieku raczej nie ma. Czy może być tak, że tłoczek w pompie jest nieszczelny i płyn przechodzi "z jednej na drugą stronę" tłoczka? Wyjaśniało by to kwestę takiej pracy pedału sprzęgła.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał axa_man Zobacz post
    Płynu w zbiorniczku nie ubywa, przecieku raczej nie ma. Czy może być tak, że tłoczek w pompie jest nieszczelny i płyn przechodzi "z jednej na drugą stronę" tłoczka? Wyjaśniało by to kwestę takiej pracy pedału sprzęgła.
    Jest to możliwe.. jeżeli puściło uszczelnienie czy to na tłoczku sprzęgła czy to w wysprzęgliku to nie będzie wycieku a pedał sprzęgła będzie "wpadał" i efektu nie będzie..
    Zobacz jaki masz przebieg... i zapewne czas na komplet sprzęgła jeżeli nie było wymieniane. Czy możesz sprawdzić czy to sama pompa... Ciężko bo musiał byś odkręcić rurkę idącą do wysprzęglika i ją zatkać/zaślepić dobrze a następnie sprawdzić czy można wcisnąć pedał sprzęgła...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kolejny wpis. Sprzęgło wpadło całkowicie. Jest luźne góra dół (ale opada do podłogi). Cały czas skrzynia na wysprzęgleniu (znaczy jakby cały czas było wciśnięte sprzęgło). Płynu hamulcowego nie ucieka, jest cały czas poziom jaki był. Samochód odholowałem do serwisu, dzisiaj może zdiagnozują.
    Ostatnio edytowane przez axa_man ; 01-02-2022 o 08:53

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Czas na wymianę kompletnego sprzęgła z wysprzęglikiem i łożyskiem oporowym..

    A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy?
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 01-02-2022 o 11:26
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Czas na wymianę kompletnego sprzęgła z wysprzęglikiem i łożyskiem oporowym..

    A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy?
    Wysprzęglik + sprzęgło = Duże koszta Miałem cichą nadzieję, że jednak pompa....

    Nie wymieniałem przez ostatnie 100 tyś a wcześniej nie mam wiedzy. Nie wiedziałem również, że trzeba DOT-4 wymieniać. Kiedy wymieniałem tarczę, klocki, sprężyny i teleskopy nic w serwisie na ten temat mi nie mówili.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał axa_man Zobacz post
    Wysprzęglik + sprzęgło = Duże koszta Miałem cichą nadzieję, że jednak pompa....

    Nie wymieniałem przez ostatnie 100 tyś a wcześniej nie mam wiedzy. Nie wiedziałem również, że trzeba DOT-4 wymieniać. Kiedy wymieniałem tarczę, klocki, sprężyny i teleskopy nic w serwisie na ten temat mi nie mówili.
    Trzeba ... płyn jest bardzo higroskopijny, łączy się z wodą a ta ma destrukcyjny wpływ na prace układu. Jak po kilku latach zlewa się płyn to jest czarny...Przy wymianie tarcz i klocków nikt nie wymienia płynu.. to trzeba zlecić osobno. Warto bo nowy płyn ma duże znaczenie dla długiej i niezawodnej pracy uszczelnień tłoczków czy to w w zaciskach czy w sprzęgle.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    hmmm , niech zgadnę umarł docisk lub łożysko , szkoda że wcześniej nie uprzedzono cię jak umierał - odpadłoby holowanie
    jakby pompa przepuszczała toby lało pod pedał ,
    cytuje A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy? - pewnie przy ostatnim montażu sprzęgła -
    później wymiana płynu... możliwa po następnej wymianie łozyska z centralnym siłownikiem

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Witam. Nadszedł czas wymiany kompletu sprzęgła 300 tyś. przebiegu i pytanko jakiej marki polecacie? po kilku rozmowach opinie są różne.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    112
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Nie Valeo. Ja mam Sachsa i jest ok.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    u mnie siedzi od czerwca komplet Sachsa.
    20230609_085209.jpg
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...


 

Podobne tematy

  1. Nietypowy problem
    Napisany przez Smoku na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-02-2015, 09:37
  2. Nietypowy problem z instalacją Tartarini?
    Napisany przez peesiks na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-10-2014, 12:06
  3. Nietypowy problem z IMO
    Napisany przez golabek1992 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-09-2014, 09:45
  4. dość nietypowy problem
    Napisany przez 12chinczyk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-01-2013, 15:04
  5. Nietypowy problem ze sprzęgłem w 1,9TD 100
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-12-2008, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446nietypowy-problem-ze-sprzeglem-49891

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl