Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 45 z 45
Like Tree10lubi to!

Temat: Na co zwrócić uwagę przy zakupie Cromy z większym przebiegiem?  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    to że wspominacie o 2 kluczach jest ok. ale ważną sprawą jest karta z kodami "code kart", jeżeli auto posiada con+ to też jest potrzebny kod tak samo w przypadku zmieniarki.
    tu przykład karty https://www.google.pl/search?q=karta...Sh4f3rToGiM%3A



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    co do kolektora pamiętajcie że to nie jest auto z salonu i poprzedni użytkownik/użytkownicy w sytuacji problemów z kolektorem, mogli najzwyczajniej w świecie wsadzić już "pozmianowy" a wówczas problem klapek powraca..

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Byłem, zobaczyłem i NIE kupiłem Nawet nie pojechałem do ASO. Odniosłem wrażenie że auto było traktowane jak zwykły "robol" przez poprzedniego właściciela - Holendra. Przebieg - 254 tys - nie 220 - ale to akurat nie problem - diesel 10 lat to i tak nie za dużo. Otarte drzwi pasażera - może i jakiś specyfik by to naprawił. Szyba przednia z 2009 i pęknięta, szyba kierowcy z 2000 pozostałe ok - 2005. Nawi w środku mocno powycierany ekran. Guziki sterowania szyb - mocno wytarte, przycisk świateł parkingowych też. Schowek - bardzo ciężko się otwierał jak by na pół gwizdka - czy tak jest? Lusterko prawe nie działa (sterowanie) i jakieś takie zaśniedziałe. Reflektor lewy - zaśniedziały z jakimiś owadami w środku - brak światła mijania. Prawy ok. Halogeny zaśniedziałe jak by była w nich woda i bez żarówek. Plastik na podłodze od strony pasażera z tyłu - połamany - podobno częsta usterka - dzieci stają nogami i łamią bo w środku jest pusto. Tapicerka ok chociaż podsufitka z jakimiś dziurkami. Po odpaleniu świeci się kontrolka niesprawnych świateł - nie dziwne. Autko ma DPF. Ostatnia ulotka jaką znalazłem świadczy o wymianie oleju 5W30 przy liczniku 208 tys. Rozrząd wymieniany 2012 rok przy stanie 140 tys. Listwa kolektora oczywiście - leży. Po odpaleniu przez kilka sekund silnik "zarzucał" później było ok - może długo stał. Kluczyki były dwa - działały - ale w opłakanym stanie. Gumki powyrywane, klejące. Karty nie było. Opony z tyłu - do wymiany - rok 2006. Tarcze hamulcowe przód i tył - z dużym progiem - pewnie do wymiany. No i ta skrzynia biegów. Panowie - czy w cromach biegi naprawdę tak ciężko chodzą? Jak bym w smole i to zaschniętej wajchował. Przecież po przejechaniu takiej Warszawy gdzie trzeba dużo wajchować prawa ręka - Pudzian się chowa - biceps bym miał jak u Szwarcenegera. Tragedia. Mam nadzieję, że w inny samochodziku będzie lepiej. Ogólnie odniosłem wrażenie że nie dbano o to auto i robiono wszystko przy minimum nakładów - byle do przodu. Mój pikuś po 15 latach wygląda o niebo lepiej. Wszystkie te usterki spowodowały, że z ASO dałem sobie na luz. Było to moje pierwsze spotkanie oko w oko z croma i auto mi się podoba. Będę szukał dalej. Pozdrawiam.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    Byłem, zobaczyłem i NIE kupiłem Nawet nie pojechałem do ASO. Odniosłem wrażenie że auto było traktowane jak zwykły "robol" przez poprzedniego właściciela - Holendra. Przebieg - 254 tys - nie 220 - ale to akurat nie problem - diesel 10 lat to i tak nie za dużo. Otarte drzwi pasażera - może i jakiś specyfik by to naprawił. Szyba przednia z 2009 i pęknięta, szyba kierowcy z 2000 pozostałe ok - 2005. Nawi w środku mocno powycierany ekran. Guziki sterowania szyb - mocno wytarte, przycisk świateł parkingowych też. Schowek - bardzo ciężko się otwierał jak by na pół gwizdka - czy tak jest? Lusterko prawe nie działa (sterowanie) i jakieś takie zaśniedziałe. Reflektor lewy - zaśniedziały z jakimiś owadami w środku - brak światła mijania. Prawy ok. Halogeny zaśniedziałe jak by była w nich woda i bez żarówek. Plastik na podłodze od strony pasażera z tyłu - połamany - podobno częsta usterka - dzieci stają nogami i łamią bo w środku jest pusto. Tapicerka ok chociaż podsufitka z jakimiś dziurkami. Po odpaleniu świeci się kontrolka niesprawnych świateł - nie dziwne. Autko ma DPF. Ostatnia ulotka jaką znalazłem świadczy o wymianie oleju 5W30 przy liczniku 208 tys. Rozrząd wymieniany 2012 rok przy stanie 140 tys. Listwa kolektora oczywiście - leży. Po odpaleniu przez kilka sekund silnik "zarzucał" później było ok - może długo stał. Kluczyki były dwa - działały - ale w opłakanym stanie. Gumki powyrywane, klejące. Karty nie było. Opony z tyłu - do wymiany - rok 2006. Tarcze hamulcowe przód i tył - z dużym progiem - pewnie do wymiany. No i ta skrzynia biegów. Panowie - czy w cromach biegi naprawdę tak ciężko chodzą? Jak bym w smole i to zaschniętej wajchował. Przecież po przejechaniu takiej Warszawy gdzie trzeba dużo wajchować prawa ręka - Pudzian się chowa - biceps bym miał jak u Szwarcenegera. Tragedia. Mam nadzieję, że w inny samochodziku będzie lepiej. Ogólnie odniosłem wrażenie że nie dbano o to auto i robiono wszystko przy minimum nakładów - byle do przodu. Mój pikuś po 15 latach wygląda o niebo lepiej. Wszystkie te usterki spowodowały, że z ASO dałem sobie na luz. Było to moje pierwsze spotkanie oko w oko z croma i auto mi się podoba. Będę szukał dalej. Pozdrawiam.
    No to pierwsze koty za płoty A nie masz kogoś w okolicy, kto ma taką Cromę, żeby mieć porównanie? może dogadaj się z RafalWAWA, jesień blisko, może się dogadacie, a na pewno dowiesz się, co i kiedy było robione.
    Powodzenia

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Jeszcze trochę poszukam - raczej właśnie od prywatnych właścicieli a nie handlarzy bo można co nieco się dowiedzieć. A kto wie - jak nie kupię do jesieni to może i do RafalWawa się zgłoszę. Pozdro.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Co to skrzyni biegów - ona u mnie też ciężko chodzi - zwłaszcza jak porównuję z mondeo czy mareą - taka chyba jej uroda, ja się przyzwyczaiłem ( ale najciekawiej to jest jak na dworze tak z -20st.. dopiero wtedy chodzi ciężko i można przypakować się )
    Te guziki od szyb - nie są zbyt trwałe i u mnie tez widać na nich conieco odbicia paznokci ( cóż, żona nie chciała poobcinać swoich jak jeździła :d)
    Plastiki na progach z tylu - ich połamanie mnie nie dziwi bo ja mam podobny problem. Wynika to z wysokości auta - gdy w zimie założę trumnę na narty, jak nie masz 2m wzrostu to bez szans by wyciągnąć narty z tej trumny nie stając na progu ( zwykle tylnym) - a wtedy szlag trafia właśnie te plastiki. A przecież drabiny na narty nikt ze sobą nie będzie woził. Jeśli poprzedni właściciel nie był zawodnikiem w kosza czy siatkę, ale woził trumnę na dachu - te połamania są normalne, jest to łatwe i tanie do zrobienia, tyle że upierdliwe bo co zimę temat wracał ( dałem więc sobie spokój i jeżdżę z połamanym)
    Zaśniedziałe lusterka ( a zwłaszcza to n czym się one obracają podczas składania) to tez norma - dostaje się tam sól i aluminium nie wytrzymuje i koroduje ,z czasem powodując urwanie się lusterka. Ja z tego powodu wymieniałem w zeszłym roku oba lusterka
    Ale żadnej fauny czy flory w reflektorach nie mam.. nawet ćmy i komary to co najwyżej na zewnątrz i w terminalnym stanie ale nie w środku reflektora
    Z teg oco piszesz - zastanawiałbym się czy to auto nie zaliczyło treningu podwodnego o jakiejś powodzi...

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Co do przycisków szyb, to potwierdzam, że się wycierają. U mnie przebieg o połowę mniejszy i chciałem je wymienić. Niestety na Alledrogo większość była powycierana. Odpuściłem je sobie. Dodatkowo na przyciskach od świateł przeciwmgielnych często wyskakują bąble.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    No to już coś więcej wiem. Szczerze to jednak wolał bym, żeby chociaż te plastiki w środku były całe. Wytarte malunki na guzikach to norma - zanotowałem. Zastanawia mnie tylko to co Rafal napisał o tej skrzyni. Nie mam porównania z inną cromą ale w tej którą oglądałem to dźwignia naprawdę stawiał opór. Definicja "ciężko" jest różnie rozumiana. U szwagra w mondeo można powiedzieć, że biegi wrzucam myśląc o nich a dźwignię tylko dotykam żeby tą myśl przekazać. Leciutko - każdy bieg. Mój picasso - czasami stawia większy opór przy włączaniu 1 - mam na myśli, że kładziesz rękę na lewarku , próbujesz wbić bieg i coś nie tak i musisz poświęcić tej czynności trochę uwagi i siły. Ale już zmiana z 1 na 2 i dalej - normalnie. Czuć skok dźwigni, trzeba lekko "dopchnąć" ale nie ma to znamion treningu na siłowni przy wbijaniu każdego biegu i nie trzeba się na tej czynności jakoś specjalnie skupiać. Jeżeli tak było w lato to idąc tym co napisał Rafal - w zimę nie ma szans. W sobotę obejrzę następną cromę - będę miał porównanie.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Ali4 Zobacz post
    Co do przycisków szyb, to potwierdzam, że się wycierają
    A u mnie delikatnie zaczęły się wycierać przyciski na kierownicy (właściwie to ten od głośności, najcześciej używany chyba). Natomiast guziki od szyb są ok. Przebieg w tym momencie ok. 160 tys. km (Croma u mnie od dwóch lat, kupiona z przebiegiem ok. 106 tys. km).

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Jeśli chodzi o obsługę skrzyni manualnej, to u mnie przy przebiegu ok. 176 tys. biegi wchodzą "po męsku", może jakiejś ogromnej siły włożyć nie trzeba, ale na pewno nie są super precyzyjne (do tej pory miałem kontakt ze skodami, tam wchodzą znaczniej lżej). Z tego, co czytałem, winna może być wyrobiona końcówka linek (jabłuszko) zmiany biegu, można je regulować albo kupić nową (ale to trochę kosztuje - alle... około 440 zł oryginał). Ale moja drobna żona sobie z tym radzi i do tej pory nie narzekała, więc chyba nie jest tak źle
    Ostatnio edytowane przez miras ; 05-08-2016 o 10:17
    CzarnyGD lubi to.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał zino Zobacz post
    No to już coś więcej wiem. Szczerze to jednak wolał bym, żeby chociaż te plastiki w środku były całe. Wytarte malunki na guzikach to norma - zanotowałem. Zastanawia mnie tylko to co Rafal napisał o tej skrzyni. Nie mam porównania z inną cromą ale w tej którą oglądałem to dźwignia naprawdę stawiał opór. Definicja "ciężko" jest różnie rozumiana. U szwagra w mondeo można powiedzieć, że biegi wrzucam myśląc o nich a dźwignię tylko dotykam żeby tą myśl przekazać. Leciutko - każdy bieg. Mój picasso - czasami stawia większy opór przy włączaniu 1 - mam na myśli, że kładziesz rękę na lewarku , próbujesz wbić bieg i coś nie tak i musisz poświęcić tej czynności trochę uwagi i siły. Ale już zmiana z 1 na 2 i dalej - normalnie. Czuć skok dźwigni, trzeba lekko "dopchnąć" ale nie ma to znamion treningu na siłowni przy wbijaniu każdego biegu i nie trzeba się na tej czynności jakoś specjalnie skupiać. Jeżeli tak było w lato to idąc tym co napisał Rafal - w zimę nie ma szans. W sobotę obejrzę następną cromę - będę miał porównanie.
    Oczywiście " ciężko" to pojęcie względne. Akurat mam porównanie z mondeo ( którego tez posiadam) i faktycznie to jest przepaść, ale cromada sięjeździć- nie trzeba się zapierać by przełączyć biegi, zakwasów też nigdy nie miałem nawet po dłuższej jeździe. Jak ktoś wspomniał - wchodzą "po męsku", sporo więcej siły trzeba przyłożyć niż np w mondeo, ale da radę tym operować. Ale njlepeiej porównaj z innym autem, bo trudno stwierdzić czy "moje ciężko" i twoje ciężko" to takie samo ciężko

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    U mnie w sumie wchodza lekko Nie powiem by wchodzily jakos cudownie ale mam jeszcze v70 i 850volvo i tam trzeba troche wiecej sily uzyc ale jest jakby wieksza kultura pracy gajgi biegow. W fabii i octavi ktore mialem tez ladniej to chodziło ale czy lzej sam nie wiem.
    Nidawno grzebalem w seacie arosa byl problem ze ciezko gajga chodzila wszystkie ciegna sworznie itd byly przesmarowane i zaczelo chodzic jak nowka. Takze moze tu jest problem. .?

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Jest - 2008 rok - srebrna. Guziczki, siedzenia, plastiki w środku jak nowe, rozrząd, oleje, opony powymieniane. Biegi same wchodzą - tak leciutko i precyzyjnie pracuje skrzynia.Poprzedni właściciel 40 tys. temu wymienił olej w skrzyni i mówił żeby co 60 tys. wymieniać. Przyjechałem ponad 200 kilometrów i jestem mega zadowolony. Dwa klucze, karta kodów i karta do radia. Mam nadzieję że pojeżdżę spokojnie kilka latek. Dzięki za uwagi i do zobaczenia w innych działach forum.
    Pozdrawiam. Tomek.

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    No to pogratulowac i zyczyc przyjemnej, bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy.
    zino lubi to.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    No to kolega zino wrzuci parę fotek z nowego nabytku no i pogratulować i życzyć dłłługich i bezproblemowych przebiegów pozdrawiam Pandemic88


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. na co zwrócic uwagę przy zakupie CC, SC, UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-05-2016, 23:18
  2. na co zwrócic uwagę przy zakupie UNO
    Napisany przez bnbn1 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2016, 17:34
  3. Na co zwrócić uwagę przy zakupia Fiata Idea?
    Napisany przez fred77 na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2013, 20:28
  4. Na co zwrócić uwagę przy kupnie Cinquecento z motorem 899cm
    Napisany przez dudu$ na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-11-2011, 12:41
  5. na co zwrócić uwagę przy zakupie sieny ?
    Napisany przez delekta87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-01-2011, 20:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

na co zwrocic uwage przy zakupie fiata cromy 1.9 jtd

wyskakuje 2 Croma 2

fiat croma co sprawdzic przy zakupie

https:fiatklubpolska.plcroma-446na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-cromy-z-wiekszym-przebiegiem-32786

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl