Witamy na Fiat Klub Polska
10lubi to! -
Master
to że wspominacie o 2 kluczach jest ok. ale ważną sprawą jest karta z kodami "code kart", jeżeli auto posiada con+ to też jest potrzebny kod tak samo w przypadku zmieniarki.
tu przykład karty https://www.google.pl/search?q=karta...Sh4f3rToGiM%3A
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
co do kolektora pamiętajcie że to nie jest auto z salonu i poprzedni użytkownik/użytkownicy w sytuacji problemów z kolektorem, mogli najzwyczajniej w świecie wsadzić już "pozmianowy" a wówczas problem klapek powraca..
-
Klubowicz
Byłem, zobaczyłem i NIE kupiłem
Nawet nie pojechałem do ASO. Odniosłem wrażenie że auto było traktowane jak zwykły "robol" przez poprzedniego właściciela - Holendra. Przebieg - 254 tys - nie 220 - ale to akurat nie problem - diesel 10 lat to i tak nie za dużo. Otarte drzwi pasażera - może i jakiś specyfik by to naprawił. Szyba przednia z 2009 i pęknięta, szyba kierowcy z 2000 pozostałe ok - 2005. Nawi w środku mocno powycierany ekran. Guziki sterowania szyb - mocno wytarte, przycisk świateł parkingowych też. Schowek - bardzo ciężko się otwierał jak by na pół gwizdka - czy tak jest? Lusterko prawe nie działa (sterowanie) i jakieś takie zaśniedziałe. Reflektor lewy - zaśniedziały z jakimiś owadami w środku - brak światła mijania. Prawy ok. Halogeny zaśniedziałe jak by była w nich woda i bez żarówek. Plastik na podłodze od strony pasażera z tyłu - połamany - podobno częsta usterka - dzieci stają nogami i łamią bo w środku jest pusto. Tapicerka ok chociaż podsufitka z jakimiś dziurkami. Po odpaleniu świeci się kontrolka niesprawnych świateł - nie dziwne. Autko ma DPF. Ostatnia ulotka jaką znalazłem świadczy o wymianie oleju 5W30 przy liczniku 208 tys. Rozrząd wymieniany 2012 rok przy stanie 140 tys. Listwa kolektora oczywiście - leży. Po odpaleniu przez kilka sekund silnik "zarzucał" później było ok - może długo stał. Kluczyki były dwa - działały - ale w opłakanym stanie. Gumki powyrywane, klejące. Karty nie było. Opony z tyłu - do wymiany - rok 2006. Tarcze hamulcowe przód i tył - z dużym progiem - pewnie do wymiany. No i ta skrzynia biegów. Panowie - czy w cromach biegi naprawdę tak ciężko chodzą? Jak bym w smole i to zaschniętej wajchował. Przecież po przejechaniu takiej Warszawy gdzie trzeba dużo wajchować prawa ręka - Pudzian się chowa - biceps bym miał jak u Szwarcenegera. Tragedia. Mam nadzieję, że w inny samochodziku będzie lepiej. Ogólnie odniosłem wrażenie że nie dbano o to auto i robiono wszystko przy minimum nakładów - byle do przodu. Mój pikuś po 15 latach wygląda o niebo lepiej. Wszystkie te usterki spowodowały, że z ASO dałem sobie na luz. Było to moje pierwsze spotkanie oko w oko z croma i auto mi się podoba. Będę szukał dalej. Pozdrawiam.
-
Klubowicz

Napisał
zino
Byłem, zobaczyłem i NIE kupiłem

Nawet nie pojechałem do ASO. Odniosłem wrażenie że auto było traktowane jak zwykły "robol" przez poprzedniego właściciela - Holendra. Przebieg - 254 tys - nie 220 - ale to akurat nie problem - diesel 10 lat to i tak nie za dużo. Otarte drzwi pasażera - może i jakiś specyfik by to naprawił. Szyba przednia z 2009 i pęknięta, szyba kierowcy z 2000 pozostałe ok - 2005. Nawi w środku mocno powycierany ekran. Guziki sterowania szyb - mocno wytarte, przycisk świateł parkingowych też. Schowek - bardzo ciężko się otwierał jak by na pół gwizdka - czy tak jest? Lusterko prawe nie działa (sterowanie) i jakieś takie zaśniedziałe. Reflektor lewy - zaśniedziały z jakimiś owadami w środku - brak światła mijania. Prawy ok. Halogeny zaśniedziałe jak by była w nich woda i bez żarówek. Plastik na podłodze od strony pasażera z tyłu - połamany - podobno częsta usterka - dzieci stają nogami i łamią bo w środku jest pusto. Tapicerka ok chociaż podsufitka z jakimiś dziurkami. Po odpaleniu świeci się kontrolka niesprawnych świateł - nie dziwne. Autko ma DPF. Ostatnia ulotka jaką znalazłem świadczy o wymianie oleju 5W30 przy liczniku 208 tys. Rozrząd wymieniany 2012 rok przy stanie 140 tys. Listwa kolektora oczywiście - leży. Po odpaleniu przez kilka sekund silnik "zarzucał" później było ok - może długo stał. Kluczyki były dwa - działały - ale w opłakanym stanie. Gumki powyrywane, klejące. Karty nie było. Opony z tyłu - do wymiany - rok 2006. Tarcze hamulcowe przód i tył - z dużym progiem - pewnie do wymiany. No i ta skrzynia biegów.
Panowie - czy w cromach biegi naprawdę tak ciężko chodzą? Jak bym w smole i to zaschniętej wajchował. Przecież po przejechaniu takiej Warszawy gdzie trzeba dużo wajchować prawa ręka - Pudzian się chowa - biceps bym miał jak u Szwarcenegera. Tragedia. Mam nadzieję, że w inny samochodziku będzie lepiej. Ogólnie odniosłem wrażenie że nie dbano o to auto i robiono wszystko przy minimum nakładów - byle do przodu. Mój pikuś po 15 latach wygląda o niebo lepiej. Wszystkie te usterki spowodowały, że z ASO dałem sobie na luz. Było to moje pierwsze spotkanie oko w oko z croma i auto mi się podoba. Będę szukał dalej. Pozdrawiam.
No to pierwsze koty za płoty
A nie masz kogoś w okolicy, kto ma taką Cromę, żeby mieć porównanie? może dogadaj się z RafalWAWA, jesień blisko, może się dogadacie, a na pewno dowiesz się, co i kiedy było robione.
Powodzenia
-
Klubowicz
Jeszcze trochę poszukam - raczej właśnie od prywatnych właścicieli a nie handlarzy bo można co nieco się dowiedzieć. A kto wie - jak nie kupię do jesieni to może i do RafalWawa się zgłoszę. Pozdro.
-
Klubowicz
-
Klubowicz
Co do przycisków szyb, to potwierdzam, że się wycierają. U mnie przebieg o połowę mniejszy i chciałem je wymienić. Niestety na Alledrogo większość była powycierana. Odpuściłem je sobie. Dodatkowo na przyciskach od świateł przeciwmgielnych często wyskakują bąble.
-
Klubowicz
No to już coś więcej wiem. Szczerze to jednak wolał bym, żeby chociaż te plastiki w środku były całe. Wytarte malunki na guzikach to norma - zanotowałem. Zastanawia mnie tylko to co Rafal napisał o tej skrzyni. Nie mam porównania z inną cromą ale w tej którą oglądałem to dźwignia naprawdę stawiał opór. Definicja "ciężko" jest różnie rozumiana. U szwagra w mondeo można powiedzieć, że biegi wrzucam myśląc o nich a dźwignię tylko dotykam żeby tą myśl przekazać. Leciutko - każdy bieg. Mój picasso - czasami stawia większy opór przy włączaniu 1 - mam na myśli, że kładziesz rękę na lewarku , próbujesz wbić bieg i coś nie tak i musisz poświęcić tej czynności trochę uwagi i siły. Ale już zmiana z 1 na 2 i dalej - normalnie. Czuć skok dźwigni, trzeba lekko "dopchnąć" ale nie ma to znamion treningu na siłowni przy wbijaniu każdego biegu i nie trzeba się na tej czynności jakoś specjalnie skupiać. Jeżeli tak było w lato to idąc tym co napisał Rafal - w zimę nie ma szans. W sobotę obejrzę następną cromę - będę miał porównanie.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Ali4
Co do przycisków szyb, to potwierdzam, że się wycierają
A u mnie delikatnie zaczęły się wycierać przyciski na kierownicy (właściwie to ten od głośności, najcześciej używany chyba). Natomiast guziki od szyb są ok. Przebieg w tym momencie ok. 160 tys. km (Croma u mnie od dwóch lat, kupiona z przebiegiem ok. 106 tys. km).
-
Klubowicz
Jeśli chodzi o obsługę skrzyni manualnej, to u mnie przy przebiegu ok. 176 tys. biegi wchodzą "po męsku", może jakiejś ogromnej siły włożyć nie trzeba, ale na pewno nie są super precyzyjne (do tej pory miałem kontakt ze skodami, tam wchodzą znaczniej lżej). Z tego, co czytałem, winna może być wyrobiona końcówka linek (jabłuszko) zmiany biegu, można je regulować albo kupić nową (ale to trochę kosztuje - alle... około 440 zł oryginał). Ale moja drobna żona sobie z tym radzi i do tej pory nie narzekała, więc chyba nie jest tak źle
Ostatnio edytowane przez miras ; 05-08-2016 o 09:17
-
Klubowicz

Napisał
zino
No to już coś więcej wiem. Szczerze to jednak wolał bym, żeby chociaż te plastiki w środku były całe. Wytarte malunki na guzikach to norma - zanotowałem. Zastanawia mnie tylko to co Rafal napisał o tej skrzyni. Nie mam porównania z inną cromą ale w tej którą oglądałem to dźwignia naprawdę stawiał opór. Definicja "ciężko" jest różnie rozumiana. U szwagra w mondeo można powiedzieć, że biegi wrzucam myśląc o nich a dźwignię tylko dotykam żeby tą myśl przekazać. Leciutko - każdy bieg. Mój picasso - czasami stawia większy opór przy włączaniu 1 - mam na myśli, że kładziesz rękę na lewarku , próbujesz wbić bieg i coś nie tak i musisz poświęcić tej czynności trochę uwagi i siły. Ale już zmiana z 1 na 2 i dalej - normalnie. Czuć skok dźwigni, trzeba lekko "dopchnąć" ale nie ma to znamion treningu na siłowni przy wbijaniu każdego biegu i nie trzeba się na tej czynności jakoś specjalnie skupiać. Jeżeli tak było w lato to idąc tym co napisał Rafal - w zimę nie ma szans. W sobotę obejrzę następną cromę - będę miał porównanie.
Oczywiście " ciężko" to pojęcie względne. Akurat mam porównanie z mondeo ( którego tez posiadam) i faktycznie to jest przepaść, ale cromada sięjeździć- nie trzeba się zapierać by przełączyć biegi, zakwasów też nigdy nie miałem nawet po dłuższej jeździe.
Jak ktoś wspomniał - wchodzą "po męsku", sporo więcej siły trzeba przyłożyć niż np w mondeo, ale da radę tym operować. Ale njlepeiej porównaj z innym autem, bo trudno stwierdzić czy "moje ciężko" i twoje ciężko" to takie samo ciężko
-
Doświadczony klubowicz
U mnie w sumie wchodza lekko Nie powiem by wchodzily jakos cudownie ale mam jeszcze v70 i 850volvo i tam trzeba troche wiecej sily uzyc ale jest jakby wieksza kultura pracy gajgi biegow. W fabii i octavi ktore mialem tez ladniej to chodziło ale czy lzej sam nie wiem.
Nidawno grzebalem w seacie arosa byl problem ze ciezko gajga chodzila wszystkie ciegna sworznie itd byly przesmarowane i zaczelo chodzic jak nowka. Takze moze tu jest problem. .?
-
Klubowicz
Jest - 2008 rok - srebrna. Guziczki, siedzenia, plastiki w środku jak nowe, rozrząd, oleje, opony powymieniane. Biegi same wchodzą - tak leciutko i precyzyjnie pracuje skrzynia.Poprzedni właściciel 40 tys. temu wymienił olej w skrzyni i mówił żeby co 60 tys. wymieniać. Przyjechałem ponad 200 kilometrów i jestem mega zadowolony. Dwa klucze, karta kodów i karta do radia. Mam nadzieję że pojeżdżę spokojnie kilka latek. Dzięki za uwagi i do zobaczenia w innych działach forum.
Pozdrawiam. Tomek.
-
Doświadczony klubowicz
No to pogratulowac i zyczyc przyjemnej, bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy.
-
Klubowicz
No to kolega zino wrzuci parę fotek z nowego nabytku no i pogratulować i życzyć dłłługich i bezproblemowych przebiegów
pozdrawiam Pandemic88
Podobne tematy
-
Napisany przez bnbn1 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 13-05-2016, 22:18
-
Napisany przez bnbn1 na forum Uno
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 10-05-2016, 16:34
-
Napisany przez fred77 na forum Idea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 02-08-2013, 19:28
-
Napisany przez dudu$ na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 17-11-2011, 11:41
-
Napisany przez delekta87 na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 12
Ostatni post: 09-01-2011, 19:57
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
na co zwrocic uwage przy zakupie fiata cromy 1.9 jtd
,
wyskakuje 2 Croma 2
,
fiat croma co sprawdzic przy zakupie
,
https:fiatklubpolska.plcroma-446na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-cromy-z-wiekszym-przebiegiem-32786
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:22.
W sieci od 2007 roku.