Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 44
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Decyzja zapadła - klapy idą won w dniu 22.08 o godz. 9.00 jestem umówiony w Poznaniu. Usunięcie klap z nową uszczelką pod kolektor i przeprogramowaniem kompa 899 zł. Gwarancja 12 miesięcy. Pomyślałem też że EGR i DPF zostawię w spokoju. Zawór jest nowy i częściowo zaślepiony a z DPF nie było narazie żadnych problemów więc będę interweniował jak coś się zacznie dziać. Mam nadzieję, że po tym zabiegu kromka nic nie straci a ja zyskam spokojną głowę i mniej nerwów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    EGR też wyrzuć kolego zino programowo .DPF bym zostawił jak wszystko działa. bo jak narazie nie wiadomo co tam mądre łepy wymyślą na wiejskiej

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    EGR też wyrzuć kolego zino programowo .
    Myślałem o tym ale jest nowiutki i już częściowo zaślepiony tą blaszką z dziurką Co przemawia za tym żeby go mimo to wyrzucać czy tam wyłączać. Jeszcze pogadam z fachowacami którzy będą mi usuwać kalpy jak oni to widzą bo w mailu jak zapytałem to odpisali, że jak EGR działa to nie trzeba go ruszać - chyba że zapobiegawczo.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 czerwiec 2012
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    34
    Postów
    32
    Auto
    Stilo 1.6 103KM / Croma 1.9 150KM
    nie wiem, wg mnie to pytanie retoryczne ale odpowiedź sobie sam. Wiesz co obecnie znajduje się w kolektorze z działającym egrem? znasz przyczynę uwalania się klapek? nagar, który pochodzi z egr, który stopniowo zalepia kolektor zmniejszajac swiatlo jego kanałów, oblepia klapy które z czasem po prostu się urywaja. Po wywaleniu klap zamontujesz czysciutki pachnący kolektor tylko po to, żeby go egr znowu zawalal syfem? mnie też czeka wywalenie klap i nawet się nie zastanawialem nad zostawieniem egr.

    klap jeszcze nie wywaliłem bo mam metalowy kolektor więc mniej problematyczny w dodatku całkiem świeży ale i tak mam zamiar go chociaż wymyc i wywalić egr.

    tapnięte z s7

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego zino u mnie tak to wszystko wyglądało przed i po czyszczeniu kilka fotek Przed otwarciem.jpgJuż otwarty.jpgwyczyszczony od str.kolektora.jpgwyczyszczony od str wydechu.jpg po tym całym zabiegu autko przejechało jakiejś 500km bez szarpania i powtórka z rozrywki także decyzja oczywiście należy do ciebie koszt 150-200zł max

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Dzięki za podpowiedź. Ilu ludzi tyle opinii. Mi nie chodzi o koszty bo jak jadę 130 km żeby zostawić autko i płacę kilka stówek to jeszcze dwie czy tam trzy wyskrobie Mi tylko chodzi o to czy ten EGR rzeczywiście jest tylko problemem czy ma też jakiś "dobre" strony i dopóki jest nowy i częściowo zaślepiony to może poczekać. Pogadam z mechanikami co radzą - ale skłaniam się jednak do wyłączenia tego "dziada" żeby mi kolektora nie zasyfiał. Zostanie tylko DPF - no i tu się właśnie rodzi kolejne pytanie - czy wyłączenie EGR nie spowoduje jakiegoś szybszego zapychania DPFu. Nie będzie jakoś więcej dymu szło w tłumik. Kurcze - non stop jakieś rozterki. Trzeba było kupić rower
    off top - dziś byłem na rybkach nad morzem ( 130 km) - moment gdy załącza się turbinka i kromka wchodzi na obroty zostawiając pozostałe autka za sobą - bezcenny - jak miny co niektórych że FIAT im znika z oczu. Uczę się jazdy kromką ale już wiem, że to jest to - 150 koników idealnie umila jazdę.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wylaczenie egr zwiekszy ilosc NOx a zmniiejszy sadzę czyli zadsze wypalanie DPF.
    Jedyne co przemawia za zostawieniem EGR to ekologia.
    Ja osobiscie mam o EGR i DPF ale po prostu jak narazie nie mam zadnych pronlemow a jakby nie było lepsze jest wrogiem dobrego...

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    Wylaczenie egr zwiekszy ilosc NOx a zmniiejszy sadzę czyli zadsze wypalanie DPF.
    Jedyne co przemawia za zostawieniem EGR to ekologia.
    Ja osobiscie mam o EGR i DPF ale po prostu jak narazie nie mam zadnych pronlemow a jakby nie było lepsze jest wrogiem dobrego...
    Mialo byc rzadsze bo chyba przez rz sie pisze2 mialem z matury z polskiego takze sorry

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    No i po sprawie.
    Mechanicy rozebrali kolektor i wywalili klapy.
    Co ciekawe - 2 (dwóch ) nie było a w dodatku nigdzie ich nie znaleźli.
    Zaglądali kamerką do silnika. Jak kamień w wodę.
    Silnik pracuje bez zarzutu. Nie dymi, nie pali, nie faluje na obrotach. Parametry ok.
    Mechanior twierdzi, że albo autko miało milion procent szczęścia i klapki po prostu wyleciały bez uszkodzenia cylindrów, tłoków czy turbo albo ktoś te klapki przy jakiejś okazji usunął choć nie wiadomo czemu wtedy dwie zostawił?
    Trochę mi to zakłóciło spokój duszy bo myślałem, że wywalą wszystkie 4 i będę miał spokojną głowę a tak..??? Miejsca po mocowaniu klap mocno zabrudzone więc to się mogło stać kilka albo nawet kilkadziesiąt tys. kilometrów temu. Mam nadzieję, że jeżeli do tej pory nic się nie wydarzyło a klapek nie widać to już się nie wydarzy. Ale - co ma być to będzie. Kończę z tym czytaniem i szukaniem problemów na siłę. Zamierzam regularnie zmieniać olej i cieszyć się jazdą - a mechaniorów odwiedzać (jak najrzadziej mam nadzieję ) jeżeli coś się popsuje a nie profilaktycznie. Szerokości i pozdro.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Ile trwała operacja, co z egr i jak zaślepiali otwory po klapach?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    A zagladales do turbiny? Moze pracowac dalej ale slady powinny zostac.. kompresja silnika jak wyszla?

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2016
    Skąd
    Wałcz
    Postów
    121
    Auto
    croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Operacja trwała 1 dzień. Kolektor pełny bez szyny więc nic nie zaślepiali - chyba - w sumie nie pytałem Kolektor demontowany bez zwalania rozrządu. Klapy wyrwane, kolektor wyczyszczony, diagnostyka komputerowa, jazda próbna i już. Nie sprawdzali kompresji bo nie było takiej potrzeby - zero objawów wskazujących na jakikolwiek problem z silnikiem. Odpala ciepły i zimny, nie kopci, nie faluje na obrotach, nie gaśnie, płynnie przyspiesza, nie szarpie. Pracuje cicho i równo. Oglądali bebechy za pomocą kamerki i nic nie znaleźli. Silnika nie rozbierali całego. Turbinę chyba też - aczkolwiek nie wiem - myślę, że oni się na tym lepiej znaja i wiedzą co gdzie szukać. Sami się zastanawiali gdzie te blaszki tak jak pisałem wcześniej obstawiali dwie opcje. Były już takie przypadki na różnych forach, że klapki wcinało i nie widział ich już nikt - nawet po rozebraniu silnika. Tak sobie myślę (pocieszam się), że fiatów, alf, beemek, opli i innych aut z tymi klapami jeżdżą miliony a ilu użytkowników ma pojecie o klapach i związanych z nimi problemami. I ile takich usterek się zdarza - podejrzewam, że większość traci klapki i jeździ dalej nie świadoma usterki. Ja jestem świadomy i problem postarałem się zażegnać i mam nadzieję, że się udało. Teraz tak jak pisałem - paliwko, oleje i naprzód. Nie mam zamiaru rozbierać silnika bo MOŻE coś się stać. Szkoda czasu i kasy na ciągłe profilaktyczne zabiegi.
    A EGR zostawiłem - różne opinie w naszym pięknym necie - jak coś się będzie dziać będę naprawiał.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez zino ; 23-08-2016 o 21:45 Powód: uzupełnienie

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego zino nie ma takowej opcji jak sie 2 klapki urwaly i po nich nie ma zadnego sladu w kolektorze ssacym lub na tlokach,glowicy lub turbinie moze poprzeni wlasciciel ich zdemontowal ale dlaczego tylko 2 to wie on sam (przepraszam za brak Polskich znakow akurat pisze z Niemickiej klawiatury) jak samochod chodzi i odpala bez zarzutow to tylko sie cieszyc z jego daleszego i bezawaryjnego uzytkowania pozdrawiam Pandemic88

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Jestem tego samego zdania.. to nie ziarnko piasku by przelecialo bez szkod.. a ze wszystko pali. Tylko sie cieszyc..

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Chodziło mi o ilość godzin tak aby logistycznie wyrobić bo jak pamiętam to robiłeś w Poznaniu.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Blue&me MAP pod nawigacje magneti marelli
    Napisany przez zimzia na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-01-2016, 22:44
  2. Przepływomierz BOSCH czy Magneti Marelli?
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-02-2015, 21:39
  3. IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374
    Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 04-06-2014, 13:58
  4. Amortyzatory magneti marelli
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2011, 23:23
  5. Punto I - Interfejs do Magneti Marelli IAW 16F.E6
    Napisany przez WebSpider na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-04-2010, 17:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multijet 1.6 kolektor pierburg

fiat klub polska zmiana kolektora

kolektor ssacy fiat croma jak najlepiej zaslepic

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl