Max moment obrotowy a ilość obrotów- wykres z hamowni
Witam
W moim aucie od początku brakowało mi dołu, tzn nie ma tej lekkości diesla z dużym momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów tzn. 1700-2000. W związku z tym pojechałem na hamownię (załącznik) parametry max ma dość wysokie 159km i ponad 340 Nm ale moment dopiero przy 2500-2600 obrotów, fabryczny moment 320Nm powinien zostać uzyskany przy 1900-2000 a w tym aucie przy tej wartości obrotów jest około 210Nm i dlatego nie ma tej początkowej lekkości- tej "przewagi diesla", kręcąc go na obroty spalanie przy normalnej, spokojnej jeździe wynosi ponad 7 litrów. Skrzynia manual, przebieg 90tys, polski salonowy.
Tuner powiedział mi,że takie objawy są jak zawór egr padł, ja na komputer- brak odczytów awarii ale wymieniłem na oryginalny i to samo. Na serwisie Panowie mówią, że to może być "wina" dpf, ze jego obecność i "sterowanie?" tak może wpływać na przebieg momentu.
W związku z tym mam pytanie, czy ktoś kto hamował auto z dpf lub bez i ma taką samą przypadłość, co to może być oprócz filtra (nie mam z nim żadnych innych problemów). Czy usunięcie dpfu poprawi sytuację? Wiele aut ma te silniki i prawie wszystkie intenetowe, wzorcowe wykresy z hamowni są ok.
Mirku, ciężko mi jednoznacznie podać koszt bo część (klapy i EGR) były robione w ramach pakietu startowego, który obejmował więcej rzeczy (na fakturze mam tylko usunięcie klap za 450 zł; EGR nie jest wyszczególniony ale był zrobiony).
DPF był robiony miesiąc później, razem z chipowaniem: fizyczne usunięcie wkładu 200 zł i do tego cena odprogramowania i chipowania.
Tutaj jest fragment cennika z Cinsoftu jaki obowiązywał w maju gdy organizowałem akcję grupowego chiptunningu:
1) akcja grupowa dotyczy minimum 10 pojazdów
2) tuning seryjnego pojazdu 990pln (silniki diesla ze sterownikami bez
zabezpieczenia tuningowego) także MM MJD6;
sterowniki MJD8, sterowników z zabezpieczeniem tuningowym czy turbobenzyn
ustalamy z 25% rabatem od ceny wyjściowej nie związanej z akcją grupową
3) egr off o ile możliwy + 100pln do punktu drugiego w przypadku tuningu
połączonego z egr
4) dpf off programowy + 400pln do punku drugiego w przypadku strojenia
auta z usunięciem DPFu
5) fizyczne usunięcie DPFu (konieczne przy usunięciu programowym) dla aut
osobowych grupy fiata między 200 a 300pln dodatkowo do punktu czwartego
(usługa wykonywana u tłumikarza z którym współpracujemy); samochód może
także przyjechać już z fizycznie usuniętym filtrem cząstek
6) dpf off programowy i egr off programowy bez strojenia auta w grupówce
850pln + koszt fizycznego usunięcia filtru u tłumikarza (punkt 5)
7) czas akcji od określenia daty startowej 2tygodnie (w tym czasie muszą
się pojawić wszyscy zainteresowani). Jeśli chętnych będzie więcej niż
założone 10aut czas trwania akcji może być przedłużony
8) Pojazd powinien być sprawny, w przypadku niesprawnego auta
koszt zryczałtowany diagnostyki to 240pln
9) modyfikacja z punktu 2 dotyczy auta seryjnego, auta z modyfikacjami
mechanicznymi (np inna turbina) ustalamy indywidualnie
10)akcja grupowa nie łączy się z innymi promocjami o ile takowe występują
BTW może byśmy zorganizowali znowu jakąś akcję grupową o ile byliby chętni?
BTW Matys00 piszesz o wzorcowych wykresach - pokaż jakikolwiek wykres z serii, gdzie maksymalny moment jest osiągany w okolicach 2 tys. obrotów jak twierdzi Fiat. Podejrzewam, że to nierealne, nawet w aucie, które wyjechało prosto z salonu
Dziękuję (faraon), sprawdzę u mechanika te wtryski i ew. klapy wirowe.
Maciekkpt- efekty są, ale dla mnie trochę za drogo- jak na sam upgrade auta- przy trójce maluchów musimy ostro liczyć. Po czipie u Ciebie się poprawiło- przy 2100 już masz prawie 320Nm, przed chipem też podchodziło pod 300.
Mi tak bardzo nie chodzi o maxymalny moment tylko o przebieg tego momentu, u mnie za płaski- ja przy 2100- około zmiany biegów mam niecałe 230Nm to prawie 70-90 mniej niż ty. W pracy mieliśmy opla z tym samym silnikiem i sam szedł od dołu aż miło, to samo silniki hdi w citroenach.
Ja byłem na hamowni v techu, facet pokazywał mi dwa wykresy alf 159 i bravo gdzie max był osiągany później ale około 2 tysi miały ponad 300Nm- to robi różnicę. W załaczniku mam wykres z hamowni v techu dla Cromy gdzie ma doskonałe parametry bardzo nisko. Ja tylko pytam tak aby dać sobie szansę coś poprawić. Zastanawiam się czy DPF może to powodować, czy cromy fabryczne bez dpf-u mają "lepsze" wykresy, odczucia kierowców?