Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2014
    Skąd
    Strzelce
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    06.2008 FL

    Max moment obrotowy a ilość obrotów- wykres z hamowni

    Witam

    W moim aucie od początku brakowało mi dołu, tzn nie ma tej lekkości diesla z dużym momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów tzn. 1700-2000. W związku z tym pojechałem na hamownię (załącznik) parametry max ma dość wysokie 159km i ponad 340 Nm ale moment dopiero przy 2500-2600 obrotów, fabryczny moment 320Nm powinien zostać uzyskany przy 1900-2000 a w tym aucie przy tej wartości obrotów jest około 210Nm i dlatego nie ma tej początkowej lekkości- tej "przewagi diesla", kręcąc go na obroty spalanie przy normalnej, spokojnej jeździe wynosi ponad 7 litrów. Skrzynia manual, przebieg 90tys, polski salonowy.
    Tuner powiedział mi,że takie objawy są jak zawór egr padł, ja na komputer- brak odczytów awarii ale wymieniłem na oryginalny i to samo. Na serwisie Panowie mówią, że to może być "wina" dpf, ze jego obecność i "sterowanie?" tak może wpływać na przebieg momentu.
    W związku z tym mam pytanie, czy ktoś kto hamował auto z dpf lub bez i ma taką samą przypadłość, co to może być oprócz filtra (nie mam z nim żadnych innych problemów). Czy usunięcie dpfu poprawi sytuację? Wiele aut ma te silniki i prawie wszystkie intenetowe, wzorcowe wykresy z hamowni są ok.

    Dziękuję za ewentualne podpowiedzi, odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    PM
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Jakie masz korekcje wtrysków na wolnych obrotach i w zakresie do 1700 obr. Coś czuję zastane klapy wirowe.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Matys00 tutaj masz do porównania moje wykresy:
    - przed chipem: https://drive.google.com/open?id=0Bx...VHM&authuser=0
    - po chipie: https://drive.google.com/open?id=0Bx...d00&authuser=0

    Oba wykresy po wyrzuceniu klap wirowych, DPF i EGR. Skrzynia automat.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Matys00 tutaj masz do porównania moje wykresy:
    - przed chipem: https://drive.google.com/open?id=0Bx...VHM&authuser=0
    - po chipie: https://drive.google.com/open?id=0Bx...d00&authuser=0

    Oba wykresy po wyrzuceniu klap wirowych, DPF i EGR. Skrzynia automat.
    maciekpt a ile Cię to kosztowało?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Mirku, ciężko mi jednoznacznie podać koszt bo część (klapy i EGR) były robione w ramach pakietu startowego, który obejmował więcej rzeczy (na fakturze mam tylko usunięcie klap za 450 zł; EGR nie jest wyszczególniony ale był zrobiony).
    DPF był robiony miesiąc później, razem z chipowaniem: fizyczne usunięcie wkładu 200 zł i do tego cena odprogramowania i chipowania.

    Tutaj jest fragment cennika z Cinsoftu jaki obowiązywał w maju gdy organizowałem akcję grupowego chiptunningu:
    1) akcja grupowa dotyczy minimum 10 pojazdów
    2) tuning seryjnego pojazdu 990pln (silniki diesla ze sterownikami bez
    zabezpieczenia tuningowego) także MM MJD6;
    sterowniki MJD8, sterowników z zabezpieczeniem tuningowym czy turbobenzyn
    ustalamy z 25% rabatem od ceny wyjściowej nie związanej z akcją grupową
    3) egr off o ile możliwy + 100pln do punktu drugiego w przypadku tuningu
    połączonego z egr
    4) dpf off programowy + 400pln do punku drugiego w przypadku strojenia
    auta z usunięciem DPFu
    5) fizyczne usunięcie DPFu (konieczne przy usunięciu programowym) dla aut
    osobowych grupy fiata między 200 a 300pln dodatkowo do punktu czwartego
    (usługa wykonywana u tłumikarza z którym współpracujemy); samochód może
    także przyjechać już z fizycznie usuniętym filtrem cząstek
    6) dpf off programowy i egr off programowy bez strojenia auta w grupówce
    850pln + koszt fizycznego usunięcia filtru u tłumikarza (punkt 5)
    7) czas akcji od określenia daty startowej 2tygodnie (w tym czasie muszą
    się pojawić wszyscy zainteresowani). Jeśli chętnych będzie więcej niż
    założone 10aut czas trwania akcji może być przedłużony
    8) Pojazd powinien być sprawny, w przypadku niesprawnego auta
    koszt zryczałtowany diagnostyki to 240pln
    9) modyfikacja z punktu 2 dotyczy auta seryjnego, auta z modyfikacjami
    mechanicznymi (np inna turbina) ustalamy indywidualnie
    10)akcja grupowa nie łączy się z innymi promocjami o ile takowe występują

    BTW może byśmy zorganizowali znowu jakąś akcję grupową o ile byliby chętni?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    BTW Matys00 piszesz o wzorcowych wykresach - pokaż jakikolwiek wykres z serii, gdzie maksymalny moment jest osiągany w okolicach 2 tys. obrotów jak twierdzi Fiat. Podejrzewam, że to nierealne, nawet w aucie, które wyjechało prosto z salonu

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2014
    Skąd
    Strzelce
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    06.2008 FL
    Witam

    Dziękuję (faraon), sprawdzę u mechanika te wtryski i ew. klapy wirowe.
    Maciekkpt- efekty są, ale dla mnie trochę za drogo- jak na sam upgrade auta- przy trójce maluchów musimy ostro liczyć. Po czipie u Ciebie się poprawiło- przy 2100 już masz prawie 320Nm, przed chipem też podchodziło pod 300.
    Mi tak bardzo nie chodzi o maxymalny moment tylko o przebieg tego momentu, u mnie za płaski- ja przy 2100- około zmiany biegów mam niecałe 230Nm to prawie 70-90 mniej niż ty. W pracy mieliśmy opla z tym samym silnikiem i sam szedł od dołu aż miło, to samo silniki hdi w citroenach.
    Ja byłem na hamowni v techu, facet pokazywał mi dwa wykresy alf 159 i bravo gdzie max był osiągany później ale około 2 tysi miały ponad 300Nm- to robi różnicę. W załaczniku mam wykres z hamowni v techu dla Cromy gdzie ma doskonałe parametry bardzo nisko. Ja tylko pytam tak aby dać sobie szansę coś poprawić. Zastanawiam się czy DPF może to powodować, czy cromy fabryczne bez dpf-u mają "lepsze" wykresy, odczucia kierowców?

    Pozdrawiam serdecznie
    Fiat_Croma_1.9JTD-M_150HP_Chip_manual.jpg

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2013
    Skąd
    slask
    Postów
    22
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd SW, Fiat Croma 1.9 MJet Aut
    Rocznik
    2003/2009
    maciekpt a jak ze spalaniem po chipie?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Spalanie podobne jak przed chipem. Średnia na dystansie ponad 15 tys. km to 7,58 (rzeczywiste, z dystrybutora a nie z komputera)


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-12-2018, 17:18
  2. stilo 1,9 JTD wykres z hamowni seria
    Napisany przez skrzyn1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-12-2014, 18:52
  3. gaśnie silnik -wykres
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-04-2014, 22:37
  4. Bravolot - brak mocy w cf3 (wykres)
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-01-2013, 10:36
  5. Moment obrotowy - jak to jest?
    Napisany przez nike166 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-05-2012, 10:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wykres momentu bez EGR CROMA

fiat panda 1.1 wykres momentu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl