Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2015
    Skąd
    Warmińsko-mazurskie
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 multijet 150KM
    Rocznik
    2006

    Lekkie dławienie się przy obrotach 1600-2000

    Witam.
    Jakieś 2 tygodnie temu odebrałem auto (Croma 1,9 150KM) od mechanika, bo przestało jeździć. Wymieniono zawór EGR, wyczyszczono katalizator, dpf, wymieniono filtr paliwa. Odebrałem... i okazało się, że dosyć często, przy nieco mocniejszym naciskaniu na gaz, tak przy obrotach 1600-2000, silnik lekko dławi się, krztusi. Występuje to najczęściej przy 3,2 i 4 biegu. Nie pokazuje żadnych błędów. Wróciłem do mechaników; niby naprawili, podobno jakąś uszczelkę zmieniono, ale problem po chwili wrócił. Nie mam ochoty wracać już do w/w "fachowców", szkoda mi nerwów... czytałem na tym forum i innych, że podobno pomaga częściowe zaślepienie EGR. Przyznam się też, że bardzo słabiutko znam się na autach, jak typowa, przysłowiowa blondynka...
    Co robić? Jakieś podpowiedzi, co to może być? Czy dalej EGR?

    Dzięki z góry.
    Ostatnio edytowane przez panopticum ; 25-06-2015 o 15:02



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2015
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    35
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.9 8v Multijet
    Rocznik
    2006
    może Ci to pomoże 588 Zaślepka EGR OPEL SAAB 1.9 CDTI TiD Z19DTH (4859955210) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. . Poza tym silnik 1.9 multi-jet dopiero po 2000obr zaczyna jechać

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Cytat Napisał Bubu895 Zobacz post
    Poza tym silnik 1.9 multi-jet dopiero po 2000obr zaczyna jechać
    Bzdura.

    Należałoby się przyjrzeć masom powietrza i doładowaniu. Egr rzeczywiście częściowo zaślepić i zerknąć co się dzieje z powietrzem. Trzeba też zerknąć jak zachowuje się zawór overboost.
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 27-06-2015 o 15:28

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multi
    Rocznik
    2008
    też to mialem.naczytalem sie o tym egr.wlazlem w yt.podpatrzylem.wjechałem do garazu rozkreciłem.przeczyscilem tylko z małym mankamentem tych malutkich torxów nie moglem wewnątrz egr odkrecic.szarpie mniej ale jednak.podejme prubę jeszcze raz.a może jakies pomysły?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    turek
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Witam, mam taki sam problem z moją cromą. Silnik 1.9 150KM rok 2005. Chwilowe dlawienia przy obrotach 1600-2000 , pedal gazu niereaguje na wciskanie dopiero po kilku sekundach się "odmula". Wyczyściłem egr, założyłem dodatkową zaślepkę ale było dobrze tylko przez tydzien... Zapala mi sie kontrolka tzw "czek" po podłączeniu pod kompa pojawia sie komunikat ze uszkodzony jest czujnik powietrza dolotowego czy zasysanego-jakos tak. Czujnik podobno znajduje sie w przepywomierzu ktory wymienilem ale nic nie pomoglo a wszystkie objawy nadal sa..... Brak słów... Doradźcie cos

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Po wymianie czujnika, błąd zniknął?

    Zapoznaj się z tematem klap wirowych w kolektorze dolotowym. Nasze auta z tego rocznika niestety cierpią na tą przypadłość. Może być, że owe klapki masz już w bardzo kiepskim stanie i nie pracują poprawnie, a do tego ciśnienie doładowania ucieka bokami.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2014
    Skąd
    turek
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    fiat croma
    Rocznik
    2005
    Wymienilem przeplywke i podlaczypem pod kompa to błąd jeszcze widnial w komputerze ponieważ błedy podobno zapisują sie w pamieci kompa wiec skasowalem bład ale jak juz mowilem po kilku dniach problem wrocil na nowo

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    To fakt, błędy zapisują się w pamięci. Pytanie czy po wykasowaniu pojawiły się znowu.

    Przejrzałem pod maską i przejrzałem EPER. Nigdzie pomiędzy wlotem a turbo nie znalazłem żadnego innego czujnika niż przepływkę, więc musi ona mieć też funkcję mierzenia temperatury. Poczytaj o tych klapkach.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a czujnik doładowanie na kolektorze dolotowym oglądałeś?
    wykręć to się zdziwisz , jedna wilka kulka sadzy wymieszanej z oparami oleju. Mały pędzel i trochę benzyny i ponownie zacznie działać. może to coś poprawi, znowu chociż na chwile.
    na pewno potrzebne jest czyszczenie kolektora i należy sprawdzić klapy. jeśli listwa stoi to dobrze byłoby wszystko rozkręcić i porobić.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Panowie, od niedawna zmagam się z podobnym problemem, co kolega który rozpoczął wątek. U mnie dławienie się silnika występuje przy przyspieszaniu na drugim i trzecim biegu, w zakresie obrotów silnika od ok. 2400 do ok. 3000 obr/min.

    Dziś EGR wymieniony został na nowy, oryginalny. Przed wymianą EGR-u dławienie się na ww. obrotach też występowało. Wymianę EGR-u zrobił fachowiec. W zeszłym roku wtryski były kalibrowane i do ok. miesiąca temu wszystko było ok. W zeszłym roku czyszczony był także filtr DPF, więc to nie to. Widać ewidentnie podczas jazdy (a raczej jest to wyczuwalne i słyszalne), że problem dławienia występuje w silniku, tzn. nie jest to wina układu przeniesienia napędu.

    Dodam, że dziś odebrałem auto z wyremontowaną skrzynią biegów (nowe łożyska i szósty bieg; zalana nowiutkim olejem) oraz z wymienioną dwumasą, sprzęgłem i wysprzęglikiem (komplet Valeo). Ze strony tych części też wszystko jest w porządku. Problem z dławieniem wystąpił ok. miesiąca temu i wymiana EGR - u miała pomóc.

    Pytanie do szanownych forumowiczów - jak poradziliście sobie z przedmiotowym problemem? Czy to moze być wina np. któregoś z wtrysków, albo zbyt słabo naciągnięte paski osprzętu albo objawy np. jakiegoś defektu turbiny?

    P.S. W zeszłym roku został też zalożony nowy kolektor dolotowy (ori, Pierburg) przy przebiegu 200 tys. km, więc z nim chyba też w porządku. Obecny przebieg: 233 tys. km. Dodam, że nie wyskakuje żaden błąd (kompem nie sprawdzałem, a mój mechanik będzie dostępny dopiero za kilka dni).

    Prośba o pomoc.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dławienie czy szarpnięcie?U mnie pomogło czyszczenie n75.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Dlawienie.
    Zapomniałem dodac- wystepuje na rozgrzanym silniku. Na zimnym o dziwo tego objawu nie ma.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A co to n75?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 11-06-2017 o 13:46
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Egr mam zupełnie nowy i oryginalny Pierburga, więc to nie to.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 11-06-2017 o 14:06


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na zimnym silniku
    Napisany przez Wlosiu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-02-2015, 11:59
  2. Palio Weekend 1.2, dławienie silnika do 2000 obrotów
    Napisany przez kgudzacz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2014, 11:54
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2014, 22:02
  4. Dławienie na niskich obrotach
    Napisany przez mbskrk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2013, 20:24
  5. Lekkie szarpanie przy ruszaniu . Fiat Doblo 1,3 MultiJet 07r
    Napisany przez maly127 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2010, 23:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446lekkie-dlawienie-sie-przy-obrotach-1600-2000-a-29239

dlawienie i szarpanie przy 2000 obrotow

croma szarpniecie przy 2000 obrotow

dlawienie obrotow egr

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl