Co 5 lat.
Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny
Co 5 lat.
Ja zdecydowałem się na INA. Mam pasek INA do wersji 16V jakby ktoś był chętny
Oryginał z pompą wody kosztuje <500zł....
https://ricambi.pl/szukaj.html/szuka...ak/kodprod=tak
Tym razem też postawiłem na komplet INA choć wiem, że INA nie robi pasków ale robi bardzo dobre łożyska... jak i SKF paski tylko wkłada inne.... Ja za komplet z pompą zapłaciłem 410 zł. Po rozkręceniu okazało się że moja stara pompa wody po 5 latach ma już przecieki... zaledwie 50 tys km więc kiepsko... dobre paski to Continental i Dayco ..... pasek do 16V ma 199 zębów i jest dłuższy od 8v
Robię sam więc ile za wymianę nie wiem ale przy okazji wywalam klapy, i cały układ paska wieloklinowego z kołem dwu-masowym a do tego dorzuciłem termostat bo 160 tys km jest na liczniki i w każdym fiacie padał mi przy podobnym przebiegu więc nie będę czekał
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Jak to nie robi?
P1120626.JPGP1120625.JPG
[QUOTE=Voyager1;315457]Jak to nie robi?
A tak... ciekawe kto wyprodukował to dla INA pod ich brendem..
obstawiam, że to są paski GATES...
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Tego to sie nie dowiemyByle byl oryginał i nie leżał 20lat na półce
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Gates jest bardzo dobry. Ten INA to nówka jak ktoś chce. 200 zębów do 1,9 16V
Za zestaw rozrządu INA z pompą do 16v 150konnej wersji zapłaciłem 550zł. Na alledrogo ten sam zestaw kosztuje 400zł + 15zł wysyłka.
Wysłane z mojego H5000 przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak, wymieniam prewencyjnie po 10 latach i 160 tyś km... nie chcę gdzieś na końcu Europy stać z tego powodu ... nie zamówiłem koła alternatora ale to po zdemontowaniu ocenię. Żadnych objawów poza popękanej gumy nie mam ... ale u mnie to mocno jest spękana więc nie będę czekał a i tak musze je zdemontować do wymiany paska rozrządu... Do tego termostat i klapy choć w mojej ocenie są dwa mity wielokrotnie powielane...
W mojej ocenie:
-> Wywalenie klap wirowych/ zamiana kolektora niema nic wspólnego z wymiana rozrządu i można to zrobić zawsze ( jedyne wspólne to zdjęcie skrzynki filtra który nawet nie jest przykręcana tylko osadzona, odkręcenie rury do przepływki i wypięcie wtyczki i zdemontowanie osłony plastykowej paska ... raptem kilka śrubek i jakieś 7 minut pracy )
-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sami...
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-01-2018 o 08:56
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
[QUOTE=lisekg;315531]-> W silniku 150 KM 1,9 16V niema żadnych znaków do ustalenia paska rozrządu... Owszem są na kołach ale nie na obudowach i często ktoś powołuje się na jakieś znaki, które już ktoś inny zrobił wcześniej lub na otwór odpływu na osłonie aluminiowej dolnej... Tak więc nie dajcie się nabrać jeśli to robicie sa
wałki rozrządu się blokuje - są zaślepki technologiczne ok 2 -3 cm od osłony rozrządu, wał blokuje się przyrządem lub ustawia na ten jak to nazwałeś odpływ
[QUOTE=jaro190;315631]Wał korbowy zablokowany przyrządem ustawia ten znacznik na kole dolnym o jakieś 30...45 stopni dalej niż ten otwór odpływowy... i wałek tak jak opisałeś blokuje się przyrządem...
Niestety na Youtube znalazłem dużo filmów instruktażowych wprowadzających w błąd więc wole przestrzec... Można jak najbardziej ustawić na znaki które samemu się zrobi, policzyć zęby, lub skorzystać z znaczników na pasku rozrządu bo to na jedno wyjdzie ale warto o tym wspomnieć..
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Tak dla uzupełnienia...
Wymieniłem sam u siebie rozrząd i po 4,5 roku oraz jakiś 60 tys km miałem już:
Wyciek z pompy - padło uszczelnienie na kole... Nie pamiętam jakiej firmy kupowałem pompę ... jak na zdjęciu
WP_20180203_16_43_40_Pro.jpgWP_20180203_17_08_29_Pro.jpg
Napinacz kompletnie rozciągnięty... Jeszcze trochę i przeskoczył by paseczek.. Nie wiem czy to wina paska firmy: GATES, czy firmy, która mi to zmieniała ( poprzednio sam tego nie robiłem ) źle napięła i tak jeździłem nieświadom.... Teraz jest pasek INA co by to nie było
WP_20180203_16_40_07_Pro.jpg
A tak to wyglądało po złożeniu:
WP_20180203_17_49_43_Pro.jpg
To jest koło dwu masowe paska wieloklinowego które miało bardzo już spękana gume więc wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem poszło do wymiany...
WP_20180203_18_20_41_Pro.jpg
WP_20180203_18_47_44_Pro.jpg
WP_20180203_18_47_49_Pro.jpg
A przy okazji Croma dostała nowy termostat... tak jaki był oryginalny.. BEHR tak na zapas bo i tak przy około 160/180 tys km zawsze mi w Fiatach padały ...
WP_20180131_21_48_46_Pro.jpg
Tak więc operacja wyrzucenia klap się powiodła i pacjentka żyje tak jak żyła poprzednio ... ja różnic nie odczułem ale w sumie na razie w koło komina nią jeździłem więc trudno powiedzieć
Klamoty z termostatem, uszczelka i płynem jakieś 1200 zł mnie kosztowały
WP_20180201_22_11_23_Pro[1].jpg
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 07-02-2018 o 14:45
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
No i gitara
Powiem Ci, że większość nie wie, że ta dziurka w napinaczu to jest znak do jego ustawienia. Do przeskoczenia jeszcze daleko