Cześć wszystkim. Wie ktos może co odpowiada za programowanie szyb? Kupiłem silnik zmieniłem i nie pomogło jak nie mogłem zaprogramować tak nadal nie mogę. Pozostałe szyby programują się bez problemu. Dziękuję za pomoc
Cześć wszystkim. Wie ktos może co odpowiada za programowanie szyb? Kupiłem silnik zmieniłem i nie pomogło jak nie mogłem zaprogramować tak nadal nie mogę. Pozostałe szyby programują się bez problemu. Dziękuję za pomoc
Miałem ten sam problem z tym że wymiana silnika pomogła. Aczkolwiek po odłączeniu aku mam cały czas problem z zaprogramowaniem szyby może nie tyle problem co nigdy się nie uda od razu tylko po paru próbach. Tak ze nie poddawaj się tylko wykonaj parę prób u mnie działa.
Czy ten wykrzyknik w trójkącie odpowiada tylko za te szyby czy może jeszcze coś innego, może mało płynu hamulcowego, wspomagania ? Bo jakoś szybami nie mogę tego zlikwidować, a wcześniej nie było problemów. Kontrolka zapaliła się sama w czasie jazdy. Pozdrawiam.
Sprawdzałeś czy przy wyłączonym samochodzie da się otworzyć szyby z kluczyka ??
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Byłem sprawdzić, otwierają się z pilota i zamykają bez problemów.
To pozostaje podłączenie pod komputer i powinno być wiadomo co jest przyczyną.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Aktualizację szyb przeprowadza się następująco: należy wszystkie szyby jednocześnie otworzyć i zamknąć przy załączonym zapłonie bez uruchamiania silnika, potem wyłączyć zapłon, tą czynność wykonuje się po każdorazowym odłączeniu akumulatora.
Robiłem i tak, wszystkie na raz, pojedyńczo parami, trzymałem do kliknięcia i nic, ale dzisiaj zauważyłem że nie działają mi czujniki cofania i to wszystkie, wcześniej gdy było wilgotno, deszcz to trąbiły cały czas na wstecznym, teraz nie działają wcale. Może dlatego ta kontrolka.
Kupując Fiata liczyłem się z takimi problemami, właśnie niedawno łatałem klamkę wewnętrzną i przy okazji wypierniczyłem tą sprężynę z klamki, która służy chyba tylko do tego żeby się te klamki urywały.
Czyli czujniki to inna sprawa, hmm...A czy problem z zamkiem klapy też może ten trójkąt zapalić ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sukces. C1003-Czujnik wewnętrzny ( prawy tył) ale o co mu chodzi to nie wiem. Przy okazji okazało się że mam B1906-Czujnik zanieczyszczeń. Klima nie działa od kupna, ale to inna sprawa.
No i zonk, wbijam wsteczny i słyszę pisk czujników cofania a w tym samym momencie zapala się trójkącik. Caspel kłamczuszek wychodzi na to że ten trójkącik jest nie tylko od szyb.
Żółty trójkąt jest zgodnie z zapisami instrukcji (str.152) tzw. sygnalizacją ogólną. Na wyświetlaczu pojawia się dokładny opis awarii. W Twoim przypadku powinna się wyświetlić info. o awarii czujnika cofania. Masz pewnie padnięty jeden z mich. Ten żółty trójkąt zapali się także - razem z komunikatem na wyświetlaczu, gdy mamy zatkany DPF. Proponuję pobrać instrukcję z działu Download.
Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 08-03-2021 o 10:52
Ale po co odłączać ponownie akumulator aby ponowić próbę?
Kilka razy już mi się rozregulowała szyba prawa tylna. (może ze 2-3 razy) Po zamknięciu do góry, sama zjeżdżała z powrotem - jakby krańcówka któraś się zepsuła. Wobec tego opuszczenie szyby w dół - przytrzymanie klawisza- ponowne zamknięcie - zero problemów - prawidłowe zamykanie.
Wobec tego przypuszczam że jest to standardowa próba kalibracji położeń krańcowych i działa w każdej chwili (mimo nieświecenia trójkąta) .
Tam niema żadnej krańcówki..
Układ mierzy prąd na silniku każdej szyby i na podstawie jego określa czy jesteś w maksymalnej górnej czy dolnej pozycji czy zamykasz czy otwierasz... Ty kalibrując szyby po odłączeniu zasilania tak naprawdę programujesz niejako wartość prądu dla otwierania i dla zamykania czyli opór jaki stawia szyba w prowadnicach. Jeżeli masz z tym problemy to przesmaruj wszystko sylikonem bo widocznie układ wykazuje, że prąd potrzebny do zamknięcia czy otwarcia szyby jest na tyle duży lub niejednakowy na całym odcinku zamykania lub otwierania (opór w prowadnicach) że zaczyna otwierać szybę... To jest też mechanizm zabezpieczający przed przygnieceniem palców np dziecka...
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-03-2021 o 16:10
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje