Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Croma 08

Temat: Konfiguracja ustawień turbo po zaślepieniu EGR  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2006

    Konfiguracja ustawień turbo po zaślepieniu EGR

    Witam,

    Dziś robiłem serwis klimatyzacji i przy okazji rozmowy na różne tematy mechanik stwierdził, że po całkowitym zaślepieniu EGR oraz usunięciu go z komputera oprócz tego powinno się zmienić również w komputerze parametry pracy turbiny i być może wtryskiwaczy ???????? czy on ma racje ? robiliście coś takiego ?

    Trochę mnie nastraszył...

    Dzięki.
    Marek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    42
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Ja zaślepiłem kilka lat temu EGR i wywaliłem z kompa.Nic z parametrów nie było zmieniane.
    Turbo wchodzi na obroty,wtryski ok.
    Ostatnio edytowane przez aras1978 ; 14-04-2018 o 12:02

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    239
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    zmień mechanika :-)

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    40
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ale kto ma Zmienić mechanika, bo dość niejednoznacznie wyszło?

    Wyrzucenie EGR moim zdaniem nie wpływa bezpośrednio na pracę silnika więc nie jest wymagana ingerencja w mapy dawkowania paliwa. Taka operacja jest konieczna przy wyrzuceniu klap wirowych, bo z dołu samochód będzie dziwnie się zachowywał. Wyrzucenie EGR może uniemożliwić wypalanie DPF o ile samochód jest w niego wyposażony.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Wyrzuciłem EGR a DPF wypala się prawidłowo co jakieś 700 km tak więc nie ma negatywnego wpływu.
    Capsel lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    83
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Marek P Zobacz post
    Dziś robiłem serwis klimatyzacji
    A ja mam inne pytanie. Wybieram się w przyszłym tygodniu na serwis klimatyzacji. Gdzieś ucieka czynnik. Mechanik poinformował mnie, że cena czynnika wzrosła rdr o 450%.
    Jak wyglądały koszty u Ciebie? Co było serwisowane?
    Ostatnio edytowane przez sroobeush ; 27-04-2018 o 14:00

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Słyszałem że podobno tak bardzo wzrosła cena czynnika, mówią że przez ochronę środowiska . W zeszłym roku za regenerację sprężarki plus czynnik zapłaciłem coś koło 300 złotych.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał sroobeush Zobacz post
    A ja mam inne pytanie. Wybieram się w przyszłym tygodniu na serwis klimatyzacji. Gdzieś ucieka czynnik. Mechanik poinformował mnie, że cena czynnika wzrosła rdr o 450%.
    Jak wyglądały koszty u Ciebie? Co było serwisowane?
    Niestety to prawda cena 12 kg butli gazu czynnika R134a wzrosła w stosunku do zeszłego roku z 400 zł do 2400 zł ... i ciągle drożeje aby dojść do 5000 tyś zł za 5 kg jak w przypadku czynnika R1234yf który jest w nowych autach

    Jeśli do Fiata wchodzi 600-700 gram łatwo policzyć ile za sam czynnik trzeba zapłacić
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Potwierdzam, też mechanik mi o tym mówił. Wymiana osłony przegubu, oleju w silniku nabicie do pełna klimy i ozonowanie i 400,- poszło

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,374
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Słyszałem że podobno tak bardzo wzrosła cena czynnika, mówią że przez ochronę środowiska . W zeszłym roku za regenerację sprężarki plus czynnik zapłaciłem coś koło 300 złotych.
    Tutaj trochę wyjaśnienia skąd takie ceny, a będzie jeszcze drożej

    https://www.youtube.com/watch?v=9VRcOleAJYI&app=desktop
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    46
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Mnie mechanik mówił o aspektach środowiskowych tych podwyżek, ale jeśli faktycznie jest tak jak w filmie to gdzie do jasnej pogody jest UOKiK ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    83
    Auto
    Croma 1.9 16v Emotion, bez DPF
    Rocznik
    2009
    No i serwis zrobiony. Niestety szlag trafił chłodnicę - teraz już na pewno założę kratkę żeby ją osłonić.
    Jak to mechanik stwierdził - ponieważ Polacy są pomysłowi, zaczęli modyfikować instalacje nowych klimatyzacji (pod czynnik R1234yf), w sensie dorobienia jakiegoś zaworu, którym pompowali do układu stary, tańszy czynnik. Wobec takiego procederu, producenci zaczęli podnosić ceny tańszego, żeby przestało to być opłacalne.
    W efekcie po warsztatach podobno krążą jacyś szemrani sprzedawcy innych czynników - zamienników.
    Inną kwestią jest kontyngent nałożony przez UE, który mówi, ile czynnika może być wprowadzonego do obiegu w danym roku. Efekt jest taki, że możliwe jest wcześniejsze wykorzystanie całego kontyngentu na dany rok, już w czerwcu, lipcu. Przynajmniej tak twierdzi właściciel zaufanego i polecanego serwisu.
    Rzekomo niektórzy proponują też napełnianie układu propan-butanem

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Mam osłonę z siatki i sam jestem ciekawy czy to uchroni mnie przed trzecią wymiana skraplacza... Wszystkie poprzednie miały dziury i wytrzymywały około 2.. 3 lat... teoretycznie już powinna padać ale na razie klimatyzacja działa i podczas majówki ( wyjazd do Danii ) sprawowała się doskonale...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Brak pamięci ustawień!!
    Napisany przez racz na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2018, 09:44
  2. Konfiguracja przednich szyb Croma 2007
    Napisany przez konik82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-11-2017, 18:39
  3. Zwiększone spalanie po zaślepieniu egr i usunieciu klap wirowych
    Napisany przez szybkimario na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-09-2015, 08:22
  4. Problem po zaślepieniu EGR
    Napisany przez KrzychuB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post: 26-03-2013, 09:22
  5. Reset wszystkich ustawień
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-01-2013, 17:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl