Witam wszystkich. Mam problem z klimą ,czynnik jest nabity,kompresor i wentylator się załącza, filtr kabinowy wymontowany. Klima nadal bardzo słabo chłodzi. Co może być problemem? Czyżby słabe ciśnienie kompresora?
Witam wszystkich. Mam problem z klimą ,czynnik jest nabity,kompresor i wentylator się załącza, filtr kabinowy wymontowany. Klima nadal bardzo słabo chłodzi. Co może być problemem? Czyżby słabe ciśnienie kompresora?
Trzeba zmierzyć cisnienia niskie i wysokie. Moze być też problem z klapami co mieszają . Zmierz cisnienia w ukladzie AC potem pozostaje stwrowanie.
Wlacz tez na manual i klima na maksa . pomiar pirometrem powinien dac ok 8-10C na wylocie z kratek przy ok 28C.
Obstawiam zablokowaną klapę mieszania powietrza ciepłe/zimne lub zatkany osuszacz. Zobaczy czy po uruchomieniu klimy osuszacz nie jest oszroniony. Ciśnienie w układzie klimatyzacji z tego co pamiętam można w MESie sprawdzić.
Pomoże ktoś w zlokalizowaniu owej klapy,bo i u mnie lodówka nie działa...
Przed wakacjami sprawdzono szczelność i uzupełniono czynnik,było "prawie" pusto - weszło 730 gr.
Po miesiącu klima nie chłodzi-przed uzupełnieniem sprawdzono szczelność wszystkiego oprócz parownika,bo trzeba by rozbebeszać wnętrze oraz spodu spodu kompresora,bo zależałomi na czasie więc zaryzykowałem.
Sprawdzałem dzisiaj ustawienia LOW i HIGH.To drugie smaży buty ale to pierwsze już nie chce wiać w oczy chłodem.
Jak sprawdzić czy to klapa?
Nieukrywam,że oddalam myśl o wymianie parownika...
Koszt zakupu parownika jest mi znany ale czy ktoś z doświadczenia wie ile trzeba zapłacić za wymianę ?
Ponoć niezła rzeżba to jest a pod blokiem raczej ni huhu...
Naprawiałem już króciec odpływu skroplin z klimy i nie mogę sobie wyobrazić czy tą samą stroną sam dam radę go wymienić czy też podłączenie parownika do instalacji klimatyzacji jest jakoś specjalnie mocowane ???
Gdyby nie chodziło o kasę to nie pisałbym elaboraciku
Z góry dziękuję za sugestie.
Ostatnio edytowane przez Marcin_Croma ; 23-07-2018 o 18:03
Kalpy masz w okolicy parownika bo tam też sie mieszaja powietrza. Do wymiany parownika trzeba deche cala wywalic takze za 200zl nikt tego nie zrobi pewnie blizej 1000-1500zl. Jak sprawdzwna byla szczelnosc?? Azotem nabita??Niestety jesli gaz Ci uciekł to masz nieszczelnosc.
Pisałem juz o tym. Demontaż deski, wymiana parownika i ponowny montaż deski to dwa dni robocze. Koszt od 1000 do ok. 1500zł za samą robocizne. Na czarno, bez faktury, taka robota kosztuje ok. 500-800zł, bez kosztów parownika.
Warto tę robotę powierzyc komuś, kto zna się na demontażu desek rozdzielczych w samochodach. Są tacy fachowcy. Inaczej można później mieć problem w postaci wiecznie skrzypiacej deski rozdzielczej. Niektórzy mechanicy nie szczypia się z deską i rwią na siłę, uszkadzajac przy tym część delikatnych zaczepow.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 23-07-2018 o 19:39
Klapę i siłownik powietrza ciepłe/zimne masz w okolicach pedału gazu, łatwo to sprawdzić zdejmując obicie tunelu środkowego (w klimie automatycznej będą dwie). Te silniczki sterujące często padają. Krysiek, trzymam kciuki żeby to było to.
A syczała u ciebie klima po włączeniu silnika? To prosty sposób na stwierdzenie braku czynnika. Jeśli syczy to zostało mniej niż 200 gram...
Próba Azotem nie daje 100 % odpowiedzi przy małym wycieku... należy czynnik z kontrastem wpuścić.... zobacz czy rurki sa zimne. Klapy jesli się psują to zazwyczaj też coś trzeszczy,tyrkocze....
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
W zeszĹym roku wymieniaĹem parownik w serwisie Ganinex w Pszczynie i caĹkowity koszt naprawy zamknÄ Ĺ siÄ w kwocie 1375 zĹ brutto (z parownikiem Nissens). SamÄ robociznÄ wyceniono na 980 zĹ brutto.
Generalnie miaĹem podobnie - klimatyzacja dziaĹaĹa przez okoĹo 4 tygodnie od napeĹnienia, potem juĹź tylko gĹoĹne syczenie i chĹodzenie resztkami siĹ. PrĂłby ciĹnieniowe z uĹźyciem azotu nie wykazywaĹy nieszczelnoĹci. JeĹli mogÄ coĹ zasugerowaÄ - napeĹnij klimÄ czynnikiem z dodatkiem kontrastu i po 1- 2 tygodniach uĹźytkowania podjedĹş do specĂłw od klimy. Niech podniosÄ samochĂłd i poĹwiecÄ latarkÄ UV w okolicach wylotu wÄĹźyka odprowadzajÄ cego skropliny z parownika. Przy uszkodzonym parowniku wylot skroplin bÄdzie zabrudzony kontrastem.
Najczęściej pada skraplacz ( ten przy chłodnicy ) Ja 2-razy go wymieniałem z powodu dziury i dopiero kontrast dawał odpowiedź... Ostatni raz z 3 lata temu... Siatka pomaga ale na ile trudno powiedzieć...
U mnie tez jest wyciek bo co roku 500..600 gram idzie w atmosferę ( 140 zostaje ) ale zastanawiam się co z tym robić.... nabijałem w zeszłym tygodniu i 225 zł. Mam wyraźnie kontrast pod sprężarką klimy więc tym razem obstawiam uszczelnienia sprężarki. Koszt regeneracji sprężarki gość wycenił mi na 250..500 zł + robocizna 250 + nabicie zapewne tez 250... tak więc 1000 zł to minimum... przy takim wycieku jak mam daje mi to 4 lata
Tak więc się zastanawiam Koszt nowej sprężarki to coś koło 750 zł ale fachowcy twierdzą że te podróbki są nic nie warte bo rekordzistka wytrzymała tydzień... a większośc roku nie wytrzymuje więc jak można to tylko regeneracja. W trakcie nabijania była Vetra C i jej 2-krotnie skraplacz wymieniali bo nowy po założeniu już nie trzymał a nie byli w stanie stwierdzić gdzie, drugi już trzymał azot.... tak więc nawet nowy Parownik/skraplacz założony może być już trafiony ... Te chińskie są z "bibuły robione" ja kupowałem Valeo niby wyprodukowane w Polsce ale na ile to pomaga...
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 25-07-2018 o 08:46
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje