Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2014
    Skąd
    CZechowice-Dziedzice
    Wiek
    77
    Postów
    5
    Auto
    CROMA 1,9 JTD 16v
    Rocznik
    2007

    Kalibracja przepustnicy CROMA JTDM 16v

    Szanowni Forumowicze
    Czy ktoś spotkał się z czynnością serwisową polegającą na kalibracji przepustnicy, a właściwie klapy gaszącej w silniku JTDM ? Podobno nieskalibrowana przepustnica może objawiać się poszarpywaniem auta , wraz z wydawaniem dziwnych odgłosów podczas łagodnego przyspieszania pod obciążeniem. Tak dzieje się w mojej CROMIE z automatyczną skrzynią biegów . Serwis fiata jest bezsilny, usterka żadnego błędu nie wyświetla. Objaw nie ustąpił mimo: a) remontu skrzyni (wymiana sterownika hydraulicznego z elektrozaworami i tarcz sprzęgiełkowych) , b) wymianie EGR na nowy, c) założeniu zaślepki z otworami na wylocie EGR-a d) wymiany przepustnicy. DPF jest w dobrym stanie (14% zatkania po wypaleniu), a nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a wlotem powietrza do przepustnicy nie zauważyłem. Raz, na dłuższej trasie auto po intensywnym poszarpywaniu przeszło w stan awaryjny i "wywaliło" błąd nr P2108, dotyczący napędu przepustnicy. Ale wystarczy wtedy zgasić silnik i ponownie go uruchomić, a wszystko wraca do normy. Wprawdzie opisy działania klapy gaszącej w tym silniku twierdzą, że jedyną jej funkcją jest chwilowe zamknięcie się w momencie gaszenia silnika, ale mnie to nie przekonuje. Gdyby tak było, wystarczył by prosty układ z dwustawnym siłownikiem elektromagnetycznym do napędu klapy, a tam przecież jest wyrafinowana elektronika mogąca dokładnie określić aktualny kąt otwarcia przepustnicy. Sądzę, że jednostka centralna przymyka ją w pewnych warunkach obciążenia silnika, aby podessać trochę więcej spalin z EGR-a. Czy mam rację ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Multiecuscanem można przeprowadzić testy nastawnika klap i słuchać czy działają ,natomiast może to pomóż o tyle że w razie zapiekania mogą się rozruszać. Można też ewentualnie wykasować parametry samoadaptacyjne i powrócić do ustawień fabrycznych , ile to by pomogło ?????


 

Podobne tematy

  1. Croma 2008 JTDM 150 - kilka pytań przed zakupem
    Napisany przez Lucek_ na forum Croma
    Odpowiedzi: 124
    Ostatni post: 26-07-2014, 18:52
  2. Kalibracja czujnika deszczu
    Napisany przez deny22221 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-07-2014, 13:52
  3. 2.4 JTDm i błąd P2085
    Napisany przez Milut na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2013, 14:39
  4. Kalibracja wgranie w ecu wtryskiwaczy jtd 115km
    Napisany przez strongman21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 29-05-2013, 08:24
  5. Fiat Punto II HGT+LPG AG ZENI-Kalibracja!
    Napisany przez lukaszlol1990 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-02-2013, 12:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

blad p2108 fiat

p2108 fiat

https:fiatklubpolska.plcroma-446kalibracja-przepustnicy-croma-jtdm-16v-24357

kalibrowanie przepustnicy fiat stilo

blad p2108

fiat croma przepustnica

przepustnica w kromie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl