Dzieki. Zwalales zderzak zeby sie do niego dostac?
Dzieki. Zwalales zderzak zeby sie do niego dostac?
Nie ale trzeba sie nameczyc najgorzej jest odkrecic gwiaztke wkreta laczacego chłodnice glowna z intercoolerem masakra od strony kierowcy stojac przed autem ,kup sobie odrazu opaski solidne 60mm bo oryginalne pójdą sie kochać
adicromulec
Powykrecalem sruby mocujace lampy zeby je odchylić ,to bardzo pomoglo niby pare mm ale jednak zawsze to pole do manewru ,musisz rozdzielić chłodnice klimy od intercoolera dwa wkręty od gory ,szarpniecie do gory powinno wypiac ja z intercoolera ,odchylasz do przodu potem dwa wkręty u góry oddzielasz intercooler od chłodnicy silnika .polecam najpierw odkrecic opaski lub zdjac węże od turbo i wylot bedzie latwiej je odkrecic jak będzie intercooler do czegos przykrecony ,powodzenia wrazie czego pytaj pozdrawiam serdecznie
adicromulec
Ps moja rada jeżeli chodzi o syczenie wyciagnij intercooler i sprawdź szczelność u mnie tez troszkę syczalo i taka prowizorka napompowalem 2,5 bara i nieszczelności znaleziono
adicromulec
2,5 bara to już sporo. Turbo dmucha pewnie koło połowy tego. Może dlatego znalazłeś nieszczelność, której nie było wcześniej
Nieczczelnosc byla jak widzisz na fotkach olej na intercoolerku nie wziol sie z znikąd , przy 1,2 bara ciśnie w interku spadalo do zera w mniej więcej 8 sekund i syczalo.przy 2,5bara dzwiek byl glosny a wyciek reka znalazlem bo dmuchalo ze hoho pozdrawiam serdecznie
adicromulec
U mnie intercooler był podobnie rozdęty. Wygląda na to że ciśnienie rozdyma te owalne rurki i wyrywają się od lutowanych lameli. Powinny być mocniejsze wzmocnienia na brzegach lub opaska nie pozwalająca odkształcać się skrajnym rurkom (środkowe są trzymane przez sąsiada a skrajne przez liche wzmocnienie).
Zgadzam się w zupełności ten plaskowniczek na dole niestety nie daje rady najlepiej chyba wymienic stary intercooler na nowy 11 lat wytrzymał zasłużył juz na emeryturę pozdrawiam serdecznie
adicromulec
Ostatni komentarz sprzed roku więc nie wiem czy będzie odzew. Mój przypadek wygląda następująco: Croma II 2008 1.9 JTD 150 KM automat. Zaczęło się robić ciepło, więc klima w ruch, a tu nic - dmucha na ciepło. Podjazd do znajomka na sprawdzenie. Najpierw próba azotowa - 45 minut i zegar stoi, choć na mojego czuja wskazówka poszła lekko w dół. Proponuję odpalić silnik i włączyć klimę, ale "młody" mówi, że jest O.K. Młody ładuje Klimę - wchodzi 700g czynnika, czyli max (?!) Uruchamiam silnik, klimę i leci biały dymek spod maski. "Młody" w panice zasysa z powrotem 500g czynnika (200 w niebo). Wracam do domku i próbuję działać sam. Szukam dziury przy pomocy zakupionej lampki UV - bez skutku. Przy okazji korzystając z informacji w necie uświadamiam sobie, że większość oferowanych lampek to lipa, bo emitują widzialne światło, w którym ładnie świecą białe rzeczy, a niekoniecznie znacznik UV dodawany do czynnika klimatyzacji. Długość fali świetlnej w powszechnie spotykanych lampkach to ok. 390-415nm, a potrzebne jest ok. 345-365 nm.
Kolejny krok - penetruję komorę silnika z przodu i wloty powietrza, a tu szok, bo górna część wlotu powietrza ma od wewnątrz kratkę osłaniającą, a dolna niestety nie i chłodnica w tym miejscu wygląda jak po bombardowaniu.
Spisuję symbol chłodnicy i tu pierwszy zgrzyt, bo mimo tego, że jest to Valeo, nie mogę nic znaleźć w necie. Zamawiam więc zgodnie ze specyfikacją dla danej marki i modelu. Gdy chłodnica dociera do mnie i szykuję się do wymiany okazuje się, że z przodu, za wlotem powietrza są 3 (?!) chłodnice, o takich samych wymiarach poprzecznych (powierzchni roboczej). Doczytuję, że jest chłodnica wody, chłodnica Klimy i chłodnica intercoolera. Po komentarzach na forach orientuję się, że wiele osób nie wie o czym mówi (albo ja mam schizę). Większość sądzi, że pierwsza od strony wlotu jest chłodnica klimy, a wg tego do czego doszedłem lustrując położenie chłodnic i podpięte rurki, to pierwsza jest chłodnice intercoolera, więc moja teoria o zmasakrowanej chłodnicy klimy lekko się obala. Chłodnica na samym przedzie, najcieńsza (ok.1,5 cm grubości)ma oznaczenie VALEO CA 1533. Z kolei ta w środku, która jak sądzę jest chłodnicą klimy ma oznaczenie IA 1340. Straciłem lekko rachubę. Może ktoś coś podpowie, o ile jeszcze ten temat jest w zainteresowaniu. Pozdro. Maniek.
Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 27-06-2017 o 23:02
Kolego wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i IC (na przełomie lutego i marca o ile dobrze pamiętam). Na początku była tylko w planie wymiana chłodnicy klimatyzacji bo była w stanie jak po piaskowaniu (brak lameli w 1/3 wys. od dołu). Wszystko oczywiście przez brak kratki w dolnym grilu co również uzupełniłem. Po demontażu chłodnicy okazało się że IC wygląda jak na zdjęciach Kolegi @adicromulec. Krótka decyzja, jak w IC nie bedzie oleju co może wskazywać na zbliżający się koniec turbiny to wymieniamy także IC a jeśli będzie to najpierw daję turbo do regeneracji a potem wymieniam IC. Na szczęście oleju nie było więc wymieniłem także IC za jedna robota. Reasumując patrząc od wlotu powietrza pierwsza jest chłodnica klimatyzacji, potem IC a na końcu chłodnica płynu chłodzącego. Warto naprawdę zainwestować w kratkę dolnego grila bo kamienie najpierw walą w chłodnice klimy a potem bombardują IC, który i tak ma tendencje do rozwarstwiania.
Dzięki za info. Hmmm... chłodnica klimy na samym przedzie. Byłem przekonany, że to jednak intercooler... Mam już przesyłkę z chłodnicą NRF i faktycznie wymiary (grubość) pasują jak ulał do tej na samym przedzie. Jeszcze pytanko o wymianę chłodnicy klimy i ewentualnie chłodnicy intercoolera. Mam zamiar odkręcić osłonę silnika dolną z przodu (wąska, dochodzi do dolnej krawędzi zderzaka), zdemontować reflektory i zderzak. Na coś trzeba by zwrócić szczególną uwagę ? Chciałbym jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest parownik. Wymontowałem schowek pasażera, ale widzę, że rurki klimy idą dalej do konsoli środkowej. Jak się do niego dostać ? Myślę, że może bym go wyczyścił ale nie wiem jak z łatwością dostępu i czasu. Szykuje mi się wyjazd za 2 dni i chyba nie będę ryzykował. Tym bardziej, że mam 2 sprężyny z tyłu do wymiany (jedna pęknięta na ostatnim zwoju). No i oczywiście montuję osłonę dolnego grila.
Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 28-06-2017 o 13:10
Tak mi się wydaje że tutaj na forum ktoś napisał że do wyjęcia chłodnicy nie trzeba zdejmować zderzaka itp, chyba da się wyjąć do góry bez tego.
Może i się da ale m/z łatwiej i szybciej w polifcie zdjąć zderzak i mieć łatwy dostęp niż się p... trudzić w sensie
Od góry jest ciasno, są jakieś plastikowe ramki. Od góry widać chłodnicę wody i chłodnicę intercoolera. Natomiast pierwsza chłodnica, czyli (jak stwierdzono powyżej ) chłodnica klimatyzacji jest schowana pod stalowym pasem biegnącym górą, z przodu komory silnika (tam gdzie jest zamontowany zamek pokrywy komory silnika). Najwygodniej więc będzie zdemontować zderzak, a przy okazji założy się siateczkę na dolną część grila
Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 28-06-2017 o 14:57
Dla ścisłości aby założyć siatkę nie trzeba zdejmować całego zderzaka, wystarczy tylko umiejętnie wyszarpnąć - wyjąć dolny grill.