Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 52
Like Tree2lubi to!

Temat: Intercooler 1.9 16V Multijet  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzieki. Zwalales zderzak zeby sie do niego dostac?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    43
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Nie ale trzeba sie nameczyc najgorzej jest odkrecic gwiaztke wkreta laczacego chłodnice glowna z intercoolerem masakra od strony kierowcy stojac przed autem ,kup sobie odrazu opaski solidne 60mm bo oryginalne pójdą sie kochać

    adicromulec

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    43
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Powykrecalem sruby mocujace lampy zeby je odchylić ,to bardzo pomoglo niby pare mm ale jednak zawsze to pole do manewru ,musisz rozdzielić chłodnice klimy od intercoolera dwa wkręty od gory ,szarpniecie do gory powinno wypiac ja z intercoolera ,odchylasz do przodu potem dwa wkręty u góry oddzielasz intercooler od chłodnicy silnika .polecam najpierw odkrecic opaski lub zdjac węże od turbo i wylot bedzie latwiej je odkrecic jak będzie intercooler do czegos przykrecony ,powodzenia wrazie czego pytaj pozdrawiam serdecznie

    adicromulec

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    43
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Ps moja rada jeżeli chodzi o syczenie wyciagnij intercooler i sprawdź szczelność u mnie tez troszkę syczalo i taka prowizorka napompowalem 2,5 bara i nieszczelności znaleziono

    adicromulec

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    2,5 bara to już sporo. Turbo dmucha pewnie koło połowy tego. Może dlatego znalazłeś nieszczelność, której nie było wcześniej

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    43
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Nieczczelnosc byla jak widzisz na fotkach olej na intercoolerku nie wziol sie z znikąd , przy 1,2 bara ciśnie w interku spadalo do zera w mniej więcej 8 sekund i syczalo.przy 2,5bara dzwiek byl glosny a wyciek reka znalazlem bo dmuchalo ze hoho pozdrawiam serdecznie

    adicromulec

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    U mnie intercooler był podobnie rozdęty. Wygląda na to że ciśnienie rozdyma te owalne rurki i wyrywają się od lutowanych lameli. Powinny być mocniejsze wzmocnienia na brzegach lub opaska nie pozwalająca odkształcać się skrajnym rurkom (środkowe są trzymane przez sąsiada a skrajne przez liche wzmocnienie).

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2014
    Skąd
    scotland
    Wiek
    43
    Postów
    87
    Auto
    croma prestigo 1.9 16v 150bhp
    Rocznik
    2005
    Zgadzam się w zupełności ten plaskowniczek na dole niestety nie daje rady najlepiej chyba wymienic stary intercooler na nowy 11 lat wytrzymał zasłużył juz na emeryturę pozdrawiam serdecznie

    adicromulec

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Ostatni komentarz sprzed roku więc nie wiem czy będzie odzew. Mój przypadek wygląda następująco: Croma II 2008 1.9 JTD 150 KM automat. Zaczęło się robić ciepło, więc klima w ruch, a tu nic - dmucha na ciepło. Podjazd do znajomka na sprawdzenie. Najpierw próba azotowa - 45 minut i zegar stoi, choć na mojego czuja wskazówka poszła lekko w dół. Proponuję odpalić silnik i włączyć klimę, ale "młody" mówi, że jest O.K. Młody ładuje Klimę - wchodzi 700g czynnika, czyli max (?!) Uruchamiam silnik, klimę i leci biały dymek spod maski. "Młody" w panice zasysa z powrotem 500g czynnika (200 w niebo). Wracam do domku i próbuję działać sam. Szukam dziury przy pomocy zakupionej lampki UV - bez skutku. Przy okazji korzystając z informacji w necie uświadamiam sobie, że większość oferowanych lampek to lipa, bo emitują widzialne światło, w którym ładnie świecą białe rzeczy, a niekoniecznie znacznik UV dodawany do czynnika klimatyzacji. Długość fali świetlnej w powszechnie spotykanych lampkach to ok. 390-415nm, a potrzebne jest ok. 345-365 nm.
    Kolejny krok - penetruję komorę silnika z przodu i wloty powietrza, a tu szok, bo górna część wlotu powietrza ma od wewnątrz kratkę osłaniającą, a dolna niestety nie i chłodnica w tym miejscu wygląda jak po bombardowaniu.
    Spisuję symbol chłodnicy i tu pierwszy zgrzyt, bo mimo tego, że jest to Valeo, nie mogę nic znaleźć w necie. Zamawiam więc zgodnie ze specyfikacją dla danej marki i modelu. Gdy chłodnica dociera do mnie i szykuję się do wymiany okazuje się, że z przodu, za wlotem powietrza są 3 (?!) chłodnice, o takich samych wymiarach poprzecznych (powierzchni roboczej). Doczytuję, że jest chłodnica wody, chłodnica Klimy i chłodnica intercoolera. Po komentarzach na forach orientuję się, że wiele osób nie wie o czym mówi (albo ja mam schizę). Większość sądzi, że pierwsza od strony wlotu jest chłodnica klimy, a wg tego do czego doszedłem lustrując położenie chłodnic i podpięte rurki, to pierwsza jest chłodnice intercoolera, więc moja teoria o zmasakrowanej chłodnicy klimy lekko się obala. Chłodnica na samym przedzie, najcieńsza (ok.1,5 cm grubości)ma oznaczenie VALEO CA 1533. Z kolei ta w środku, która jak sądzę jest chłodnicą klimy ma oznaczenie IA 1340. Straciłem lekko rachubę. Może ktoś coś podpowie, o ile jeszcze ten temat jest w zainteresowaniu. Pozdro. Maniek.
    Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 27-06-2017 o 23:02

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i IC (na przełomie lutego i marca o ile dobrze pamiętam). Na początku była tylko w planie wymiana chłodnicy klimatyzacji bo była w stanie jak po piaskowaniu (brak lameli w 1/3 wys. od dołu). Wszystko oczywiście przez brak kratki w dolnym grilu co również uzupełniłem. Po demontażu chłodnicy okazało się że IC wygląda jak na zdjęciach Kolegi @adicromulec. Krótka decyzja, jak w IC nie bedzie oleju co może wskazywać na zbliżający się koniec turbiny to wymieniamy także IC a jeśli będzie to najpierw daję turbo do regeneracji a potem wymieniam IC. Na szczęście oleju nie było więc wymieniłem także IC za jedna robota. Reasumując patrząc od wlotu powietrza pierwsza jest chłodnica klimatyzacji, potem IC a na końcu chłodnica płynu chłodzącego. Warto naprawdę zainwestować w kratkę dolnego grila bo kamienie najpierw walą w chłodnice klimy a potem bombardują IC, który i tak ma tendencje do rozwarstwiania.
    mariusz-ka lubi to.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Dzięki za info. Hmmm... chłodnica klimy na samym przedzie. Byłem przekonany, że to jednak intercooler... Mam już przesyłkę z chłodnicą NRF i faktycznie wymiary (grubość) pasują jak ulał do tej na samym przedzie. Jeszcze pytanko o wymianę chłodnicy klimy i ewentualnie chłodnicy intercoolera. Mam zamiar odkręcić osłonę silnika dolną z przodu (wąska, dochodzi do dolnej krawędzi zderzaka), zdemontować reflektory i zderzak. Na coś trzeba by zwrócić szczególną uwagę ? Chciałbym jeszcze zobaczyć w jakim stanie jest parownik. Wymontowałem schowek pasażera, ale widzę, że rurki klimy idą dalej do konsoli środkowej. Jak się do niego dostać ? Myślę, że może bym go wyczyścił ale nie wiem jak z łatwością dostępu i czasu. Szykuje mi się wyjazd za 2 dni i chyba nie będę ryzykował. Tym bardziej, że mam 2 sprężyny z tyłu do wymiany (jedna pęknięta na ostatnim zwoju). No i oczywiście montuję osłonę dolnego grila.
    Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 28-06-2017 o 13:10

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Tak mi się wydaje że tutaj na forum ktoś napisał że do wyjęcia chłodnicy nie trzeba zdejmować zderzaka itp, chyba da się wyjąć do góry bez tego.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Może i się da ale m/z łatwiej i szybciej w polifcie zdjąć zderzak i mieć łatwy dostęp niż się p... trudzić w sensie

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Od góry jest ciasno, są jakieś plastikowe ramki. Od góry widać chłodnicę wody i chłodnicę intercoolera. Natomiast pierwsza chłodnica, czyli (jak stwierdzono powyżej ) chłodnica klimatyzacji jest schowana pod stalowym pasem biegnącym górą, z przodu komory silnika (tam gdzie jest zamontowany zamek pokrywy komory silnika). Najwygodniej więc będzie zdemontować zderzak, a przy okazji założy się siateczkę na dolną część grila
    Ostatnio edytowane przez mariusz-ka ; 28-06-2017 o 14:57

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dla ścisłości aby założyć siatkę nie trzeba zdejmować całego zderzaka, wystarczy tylko umiejętnie wyszarpnąć - wyjąć dolny grill.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Intercooler
    Napisany przez tomo82 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-05-2019, 13:46
  2. Czy Marea 1,9 JTD posiada intercooler?
    Napisany przez Zbyl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2014, 22:58
  3. Intercooler
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-08-2013, 18:19
  4. Intercooler
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-01-2011, 03:31
  5. intercooler
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2009, 22:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czyszczenie intercoolera jtd

wymiana intercooler fiat croma

fiat croma multijet forum

fiat bravo 2 1.9 jtd 150 km wymiana intercoolera

croma wymiana intercoolera

croma intercooler

intercooler croma gdzie jest

intercooler stilo multijet

jak odpiac oryginalne opaski rury turbo fiat

rozwarstwiona chlodnica

fmic 1.9 mjet fiat croma

fiat croma gdzie jest intercooler

forum croma intercooler

interkuler croma

umiejscowienie intercooler w fiat croma

chlodnica interkulera fiat croma

chlodnica interkulera croma 150KM

intercooler fiat croma

croma nieszczelny intercooler

https:fiatklubpolska.plcroma-446intercooler-1-9-16v-multijet-26841

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl