Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 142
Like Tree2lubi to!

Temat: Ile km na jednym baku?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Drugi bak przejeżdżam z dolewką oleju do 2T
    W jakim celu się go dolewa? Chodzi tylko o lepsze smarowanie pompy paliwa?

    Czy można łączyć dodatek 2T przy silniku z DPF? (będzie chyba wtedy większe kopcenie)
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 23-02-2014 o 00:05



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    My na klubie fiata stilo korzystamy z narzędzia stworzonego przez naszego kolegę. Polecam Wam. wdm.zmudaweb.pl. Można sobie robić raporty spalania z różnicą między komputerem a stanem faktycznym, można robić dzienniki kosztów, skrypt oblicza przewidywany roczny przebieg, przypomina o OC i trochę innych bajerów, które akurat mnie nie interesują. Ale fajny motyw.

  4. #18
    kox
    kox jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Radzionków / Zabrze
    Postów
    160
    Auto
    Fiat Croma 1,9 115KM
    Rocznik
    2009
    tak, po to się go smaruje.
    Ja mam 1,9 120KM z DPF, dolewam od chyba 9 miesięcy i motor pracuje dużo "kulturalniej"> Było to widoczne podczas porannych rozruchów po mroźnej nocy

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał kox Zobacz post
    tak, po to się go smaruje.
    Ja mam 1,9 120KM z DPF, dolewam od chyba 9 miesięcy i motor pracuje dużo "kulturalniej"> Było to widoczne podczas porannych rozruchów po mroźnej nocy
    Ja dolewałem regularnie w Maryśce 105KM. Poza tym należy pamiętać, że zmienia się minimalnie gęstość/lepkość paliwa. Pomaga to przechodzonej już pompie i wtryskom.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    My na klubie fiata stilo korzystamy z narzędzia stworzonego przez naszego kolegę. Polecam Wam. wdm.zmudaweb.pl. Można sobie robić raporty spalania z różnicą między komputerem a stanem faktycznym, można robić dzienniki kosztów, skrypt oblicza przewidywany roczny przebieg, przypomina o OC i trochę innych bajerów, które akurat mnie nie interesują. Ale fajny motyw.
    No tak, ale nawet cromy we fiatach nie ma :-)
    bardziej popularne to Wydatki pod kontrolą - Motostat Dziennik kosztów • AutoCentrum.pl z możliwością robienia notatek/wpisów na aplikacji w smartfonie.

  7. #21
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    W jakim celu się go dolewa? Chodzi tylko o lepsze smarowanie pompy paliwa?

    Czy można łączyć dodatek 2T przy silniku z DPF? (będzie chyba wtedy większe kopcenie)
    Smarowanie, cichsza praca, płynniejsze uruchamianie, czyszczenie wtrysków i... zmniejszone spalanie. Kliknij na statystyki z motostatu które mam w stopce, odkąd dodaję olej, rzeczywiste spalanie spadło z 6,8 na 6,12l/100km. Różnica spora i ponad efekt placebo

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    53
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Potwierdzam spostrzeżenie o minimalnie zmniejszonym spalaniu, choć podchodziłem do tego z dystansem, bo ~0,5l/100km trzeba traktować jako granicę błędu/niuansów w stylu jazdy/warunkach..

  9. #23
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miras Zobacz post
    bardziej popularne to Wydatki pod kontrolą - Motostat Dziennik kosztów • AutoCentrum.pl z możliwością robienia notatek/wpisów na aplikacji w smartfonie.
    Motostat na telefonie przydaje się wyłącznie do dodania tankowania, ogólnie obsługa leży i kwiczy... Do kompleksowego archiwizowania wydatków oraz serwisu (przeróżne przypominajki) bardzo polecam aplikację aCar.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    Na prawdę nie rozumiem co dziwnego jest w jeździe przepisowej? Od razu jak się prosta to trzeba 150 zapierdalać? Rozumiem 100km sobie spokojnie podróżować, ale bez szaleństw. Po praktycznie pustych drogach Mazowsza/Mazur/Podlasia, zrobiłem 1000km ze średnią 83km/h oraz spalaniem 5,3l/100km. Da się? Da

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jaki olej lejecie do paliwa? Trzeba go jakoś wstępnie mieszać?

    Stosował ktoś jakiś dodatek do paliwa czyszczący wtryski? Zastanawiałem się czy nie podać coś takiego po zakupie?

    Dziś po pierwszej trasie (60 km) średnie spalanie pokazało 5,4. Na lokalnych drogach więc przy średniej prędkości niedużej 50 km/h . Średnie spalanie po zakupie (w sumie 200 km) pokazuje 6,4. Może da się z automatem jechać oszczędnie, jeśli wskaźnik ten nie oszukuje.

    Trochę zawiodłem się głośnością silnika Cromy. Dość intensywnie słychać go w kabinie przy niewielkich prędkościach rzędu 50-80 km/h, przy czym jest to nieprzyjemny niski ton (bardziej basowy- dudniący). Zauważyłem że odgłos silnika w Cromie staje się mniej słyszalny przy prędkościach nieco wyższych >90-100 km/h. Sama buda jest wyciszona idealnie od otoczenia, niestety nie od silnika. Sam silnik też ustępuje pod względem generowanego hałasu silnikowi Toyoty 1.4 D4D lub citroena HDI. U konkurencji praca silnika jest miększa i bardziej zbliżona do benzyniaków. Ale co ciekawe, odgłos silnika 1,9 JTD 85 bez turbo i intercoolera w Punto II (dziś sprawdzałem) jest także miększy, cichszy i pozbawiony nieprzyjemnego niskiego tonu. Zatem co powoduje to dudnienie u Cromy? Czyżby złożony dolot z intercoolerem i jakieś fale akustyczne?

    W starej octavii TDI może i silnik jest bardziej słyszalny ale dźwięk jest milszy dla ucha (lekki klekocik, ale nie dudnienie). Wg opinii użytkowników z serwisu AutoCentrum Croma za wyciszenie ma ok 4,5 pkt (było to jednym z moich motywów zakupu tego auta) a Octavia 3,6. Nie zgadzam się absolutnie z taką różnicą, przynajmniej w niższym zakresie prędkości. Być może jest różnica przy prędkościach rzędu 150 km/h na autostradzie. Przy 150 w Octavii robi się bardzo głośno (słabe uszczelki i silnik głośny powyżej 2500 obr)

    Ps. Sprawdzicie sobie, pukając ręką w zderzak przedni czy nie tłucze się (wpada w rezonans) siatka stalowa na grillu. U mnie dało się na początek to wyciszyć (kawałki gumy między zderzak i siatkę)

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Do paliwa leje się półsyntetyczny olej do dwusuwów. ponoć dobrze się sprawdza liqui moly 1052.

    Dodatek do czyszczenia wtrysków nie zaszkodzi, a może pomóc. Oczywiście najczęściej jest tak, że im droższy tym lepszy, ale dodatek stp też daje radę. unikaj dodatków xeramic. Paru osobom uszkodziły elementy zasilania paliwem i były koszty. Chłopaki czyli dużą różnicę w dynamice i widoczną poprawę po dodatku liqui moly. Kosztuje parę złotych, ale ponoć różnica znaczna.

  13. #27
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Trochę zawiodłem się głośnością silnika Cromy. Dość intensywnie słychać go w kabinie przy niewielkich prędkościach rzędu 50-80 km/h, przy czym jest to nieprzyjemny niski ton (bardziej basowy- dudniący).
    Jesteś pewien, że problem nie dotyczy Twojej cromy?
    Moim zdaniem jest dobrze wytłumiona, hałas zdecydowanie mniejszy niż w TDI. Sprawdź też czy masz założone wygłuszenie maski oraz pokrywy silnika.


    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Do paliwa leje się półsyntetyczny olej do dwusuwów. ponoć dobrze się sprawdza liqui moly 1052.
    Jak już napisałem LM1052 testuje czwarty bak, olej kosztuje około 34zł. Można kupić znacznie tańszy z orlenu 2T (czerwony), tylko coś go nie mogłem utrafić we Wrocławiu.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Moim zdaniem wszystkie silniki jtd jakie słyszałem chodzą dużo, dużo ciszej od ich odpowiedników z literkami TD. Zarówno TD w fiacie, peugeocie jak i vagu. Z tym, że fiat i psa już silników TD nie mają, a vag dalej jeszcze z nich korzysta. w jtd i mj nie słychać tak tego chamskiego klekotu.

    Nie mówię oczywiście o wibracjach, bo te w jtd są bardzo duże.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    U mnie w Cromce prawie nie słychać silnika. Jak jadę z wyłączonym radiem, fabryczne, własność ustawiona na 10 to można swobodnie prowadzić rozmowę, nie słychać silnika. Żeby się wsłuchać w silnik musże radio wyłączać.

    Do paliwa stosuje liqui moly 1050. Litrowa banke na allegro można kupić za 25+ przesyłka. U mnie trochę się zmniejszyło zużycie paliwa i łatwiej odpadła w niskich temperaturach.
    Liqui moly ma specjalny specyfik do paliwa oczyszczać wtrysku i poprawiające starość. Kupiłem kiedy w feuvert za ok 30 zł, producent zapewnia że wystarczą to walc do paliwa, i wystarczy na 2 tys km.

    Coś takiego możesz walc, nie zaszkodzi
    Dodatek do Common Rail Autoryzowany sklep Liqui Moly

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Gdynia / Włocławek
    Wiek
    36
    Postów
    29
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    A jak wyglądają proporcje? Ile oleju na ile litrów paliwa?


 
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czyszczenie baku - bravo
    Napisany przez ka_czor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-11-2014, 17:58
  2. odpowietzanie baku bravo 1.4 12v
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 27-11-2013, 22:38
  3. Jak wyssać paliwo z baku?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2013, 20:28
  4. Paląca się cewka zapłonowa zawsze na jednym cylindrze, 1.8 16V GT
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-05-2012, 16:07
  5. Jak się dostać do smoku w baku?
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-10-2010, 17:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 150 ile na baku

fiat bravo ile na jednym baku

ile na rezerwie fiat cromaa

Ile km na stp

ile km na jednym baku

fiat croma ile ma koni

stp do dpf opinie fiat

https:fiatklubpolska.plcroma-446ile-km-na-jednym-baku-230278

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl