My na klubie fiata stilo korzystamy z narzędzia stworzonego przez naszego kolegę. Polecam Wam. wdm.zmudaweb.pl. Można sobie robić raporty spalania z różnicą między komputerem a stanem faktycznym, można robić dzienniki kosztów, skrypt oblicza przewidywany roczny przebieg, przypomina o OC i trochę innych bajerów, które akurat mnie nie interesują. Ale fajny motyw.
tak, po to się go smaruje.
Ja mam 1,9 120KM z DPF, dolewam od chyba 9 miesięcy i motor pracuje dużo "kulturalniej"> Było to widoczne podczas porannych rozruchów po mroźnej nocy
No tak, ale nawet cromy we fiatach nie ma :-)
bardziej popularne to Wydatki pod kontrolą - Motostat Dziennik kosztów • AutoCentrum.pl z możliwością robienia notatek/wpisów na aplikacji w smartfonie.
Potwierdzam spostrzeżenie o minimalnie zmniejszonym spalaniu, choć podchodziłem do tego z dystansem, bo ~0,5l/100km trzeba traktować jako granicę błędu/niuansów w stylu jazdy/warunkach..
Na prawdę nie rozumiem co dziwnego jest w jeździe przepisowej? Od razu jak się prosta to trzeba 150 zapierdalać? Rozumiem 100km sobie spokojnie podróżować, ale bez szaleństw. Po praktycznie pustych drogach Mazowsza/Mazur/Podlasia, zrobiłem 1000km ze średnią 83km/h oraz spalaniem 5,3l/100km. Da się? Da
Jaki olej lejecie do paliwa? Trzeba go jakoś wstępnie mieszać?
Stosował ktoś jakiś dodatek do paliwa czyszczący wtryski? Zastanawiałem się czy nie podać coś takiego po zakupie?
Dziś po pierwszej trasie (60 km) średnie spalanie pokazało 5,4. Na lokalnych drogach więc przy średniej prędkości niedużej 50 km/h . Średnie spalanie po zakupie (w sumie 200 km) pokazuje 6,4. Może da się z automatem jechać oszczędnie, jeśli wskaźnik ten nie oszukuje.
Trochę zawiodłem się głośnością silnika Cromy. Dość intensywnie słychać go w kabinie przy niewielkich prędkościach rzędu 50-80 km/h, przy czym jest to nieprzyjemny niski ton (bardziej basowy- dudniący). Zauważyłem że odgłos silnika w Cromie staje się mniej słyszalny przy prędkościach nieco wyższych >90-100 km/h. Sama buda jest wyciszona idealnie od otoczenia, niestety nie od silnika. Sam silnik też ustępuje pod względem generowanego hałasu silnikowi Toyoty 1.4 D4D lub citroena HDI. U konkurencji praca silnika jest miększa i bardziej zbliżona do benzyniaków. Ale co ciekawe, odgłos silnika 1,9 JTD 85 bez turbo i intercoolera w Punto II (dziś sprawdzałem) jest także miększy, cichszy i pozbawiony nieprzyjemnego niskiego tonu. Zatem co powoduje to dudnienie u Cromy? Czyżby złożony dolot z intercoolerem i jakieś fale akustyczne?
W starej octavii TDI może i silnik jest bardziej słyszalny ale dźwięk jest milszy dla ucha (lekki klekocik, ale nie dudnienie). Wg opinii użytkowników z serwisu AutoCentrum Croma za wyciszenie ma ok 4,5 pkt (było to jednym z moich motywów zakupu tego auta) a Octavia 3,6. Nie zgadzam się absolutnie z taką różnicą, przynajmniej w niższym zakresie prędkości. Być może jest różnica przy prędkościach rzędu 150 km/h na autostradzie. Przy 150 w Octavii robi się bardzo głośno (słabe uszczelki i silnik głośny powyżej 2500 obr)
Ps. Sprawdzicie sobie, pukając ręką w zderzak przedni czy nie tłucze się (wpada w rezonans) siatka stalowa na grillu. U mnie dało się na początek to wyciszyć (kawałki gumy między zderzak i siatkę)
Do paliwa leje się półsyntetyczny olej do dwusuwów. ponoć dobrze się sprawdza liqui moly 1052.
Dodatek do czyszczenia wtrysków nie zaszkodzi, a może pomóc. Oczywiście najczęściej jest tak, że im droższy tym lepszy, ale dodatek stp też daje radę. unikaj dodatków xeramic. Paru osobom uszkodziły elementy zasilania paliwem i były koszty. Chłopaki czyli dużą różnicę w dynamice i widoczną poprawę po dodatku liqui moly. Kosztuje parę złotych, ale ponoć różnica znaczna.
Jesteś pewien, że problem nie dotyczy Twojej cromy?
Moim zdaniem jest dobrze wytłumiona, hałas zdecydowanie mniejszy niż w TDI. Sprawdź też czy masz założone wygłuszenie maski oraz pokrywy silnika.
Jak już napisałem LM1052 testuje czwarty bak, olej kosztuje około 34zł. Można kupić znacznie tańszy z orlenu 2T (czerwony), tylko coś go nie mogłem utrafić we Wrocławiu.
Moim zdaniem wszystkie silniki jtd jakie słyszałem chodzą dużo, dużo ciszej od ich odpowiedników z literkami TD. Zarówno TD w fiacie, peugeocie jak i vagu. Z tym, że fiat i psa już silników TD nie mają, a vag dalej jeszcze z nich korzysta. w jtd i mj nie słychać tak tego chamskiego klekotu.
Nie mówię oczywiście o wibracjach, bo te w jtd są bardzo duże.
U mnie w Cromce prawie nie słychać silnika. Jak jadę z wyłączonym radiem, fabryczne, własność ustawiona na 10 to można swobodnie prowadzić rozmowę, nie słychać silnika. Żeby się wsłuchać w silnik musże radio wyłączać.
Do paliwa stosuje liqui moly 1050. Litrowa banke na allegro można kupić za 25+ przesyłka. U mnie trochę się zmniejszyło zużycie paliwa i łatwiej odpadła w niskich temperaturach.
Liqui moly ma specjalny specyfik do paliwa oczyszczać wtrysku i poprawiające starość. Kupiłem kiedy w feuvert za ok 30 zł, producent zapewnia że wystarczą to walc do paliwa, i wystarczy na 2 tys km.
Coś takiego możesz walc, nie zaszkodzi
Dodatek do Common Rail Autoryzowany sklep Liqui Moly
A jak wyglądają proporcje? Ile oleju na ile litrów paliwa?