ładuje aku i sprobuje uruchomic
wszystko zaczelo sie wczoraj.najpierw rano autko nie odpalilo.po naladowaniu odpalil ale po przejechaniu okolo 1 km zaswiecila sie kontrolka ladowania.stanęlem wylaczylem silnik i uruchomilem ponownie .nie pomoglo,i juz za chwile powyskakiwaly rozne inne kontrolki abs,wspomaganie itd.caly czas kontynuowalem jazde i po kilku km.wszystko na desce pogaslo i wrucilo do normy.niestety chyba nie bo teraz znowu nie ma pradu.
A sprawdzałeś miernikiem parametry prądu?
Ja akurat dziś zmieniłem akumulator na Yuasa 80/760. Poprzedni oryginalny działał normalnie aż pewnego pięknego poranka nie odpalił. Co się okazało, pod trzema korkami było mokro, czyli mogły 3 cele się gotować. Jak sprawdzaliśmy na wolnych obrotach, to ładowanie było poniżej 12 V, dopiero przy wyższych obrotach ładował. Czyli akumulator trwonił prąd :-) Po zmianie wróciło do normy, na wolnych obrotach 14 V. Już się obawiałem, że alternator pada.
Kilka niewiadomych poznałem. Wygląda na to,że gubienie prądu spowodowane było uszkodzonymi diodami.Po zmierzeniu prądu ładowania okazało się że jest on niski 9v.Ponieważ w serwisie mogli by zająć się autem dopiero jutro postanowiłem zrobić to sam.Całość mam wymontowane i potwierdzam można wyjąć do górą-fakt trochę gimnastyki i konieczność demontażu trochę więcej niż sam alternator. Nowy zamówiony i co ciekawe za 199 zł.Trzy lata temu robiłem w ASO i zaplacilem 1300 zł.Poniżej link do sklepu. alternator FIAT 1.9 jtd ALFA ROMEO 1,9 jtd + KOŁO (4706652263) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Kilka niewiadomych poznałem. Wygląda na to,że gubienie prądu spowodowane było uszkodzonymi diodami.Po zmierzeniu prądu ładowania okazało się że jest on niski 9v.Ponieważ w serwisie mogli by zająć się autem dopiero jutro postanowiłem zrobić to sam.Całość mam wymontowane i potwierdzam można wyjąć do górą-fakt trochę gimnastyki i konieczność demontażu trochę więcej niż sam alternator. Nowy zamówiony i co ciekawe za 199 zł.Trzy lata temu robiłem w ASO i zaplacilem 1300 zł.Poniżej link do sklepu.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4706652263&ars_source=ars&ars_s ocket_id=11&ars_rule_id=57
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Ty miras bo zauwazyłem że masz taki sam model jak mój ale co to rasowany do 150?
no no, lekko dłubnięty EGR OFF plus jakieś 30 KM.Póki co sprawuje się bardzo dobrze. Nie ścigam się, ale zabieg skraca wyprzedzanie i jakoś tak przyjemniej się jeździ.
zabieg skraca wyprzedzanie i jakoś tak przyjemniej się jeździ.
120KM w tak ciężkiej budzie jak croma szału nie robi. Po programie zarówno jazda z kpl pasażerów jak i elastyczność znacznie się poprawia, "zapiąć licznik" też można Jeszcze jedno, po nowej mapie spada spalanie.
Szczerze mówiąc nie bardzo kolegę rozumiem .Fakt ,że do trzeciego biegu auto jest trochę mułowate,ale czy musi być szybsze?Przez spokojniejszą jazdę można zejść ze zużycia paliwa a "zapiąć licznik"można także bez rasowania.Jasne ,że sam też bym swoją podkręcił,ale na pewneo nie będę odcinał mu egra.
Elastyczność jest znacznie lepsza,wyprzedzanie bezpieczniejsze i mniejsze spalenie. Egr niszczy silnik... i patrząc na całość problemu, z ekologią nie ma wiele wspólnego.