Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
Like Tree4lubi to!

Temat: Grzejące się hamulce przednie  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Stomil, żebym to wiedział co wiem teraz poza tym u mnie na samym początku był tylko problem z prawym przednim kołem. Po wymianie pompy hamulcowej zaczął się problem ze 4 kołami. Na szczęście było, minęło problem rozwiązany. Nowe serwo tylko strasznie drogie 900pln
    Stomil lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Ważne, że krok po kroku znalazłeś i rozwiązałeś problem. Jeszcze ważniejsze, że to opisałeś dla potomnych. Gratuluję.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2020
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2005
    Nadal potwierdzasz, że z kołami wszystko ok i już się nie grzeją? Wystarczyło wymienić serwo? Po przejechaniu jakiej odległości zaobserwowałeś różnicę w temperaturze kół? Mam ten sam problem, trzech mechaników oglądało auto i według nich wszystko jest w porządku, a mnie bierze obsesja ze sprawdzaniem felg i paranoja, że PP jest ciepłe (gorące), a reszta chłodna po przejechaniu 20-30km. Zamieniłem przewody hamulcowe miedzy pompą a sterownikiem abs, zobaczymy czy teraz inne koło zacznie się grzać, bo moim zdaniem jeśli problem leży w serwie lub pompie, tak właśnie powinno być. Co myślicie?

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Myślę, że nie chciało Ci się przeczytać nawet dwóch stron ze zrozumieniem.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2020
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2005
    Myślę, że słaby z Ciebie myśliciel, oceniając kogoś i wyciągając takie wnioski po kilku napisanych zdaniach. Mylisz się, przeczytałem forum dwa razy, inne na temat fiatów, a także forum vectry, razem będzie to kilkadziesiąt stron. Założyłem tu konto, żeby otrzymać fachową poradę i pomoc w rozwiązaniu problemu, z którym borykam się od dłuższego czasu, a nie głupawe komentarze. Tym bardziej, ktoś kto jakiś czas temu wymienił serwo i zrobił od tego czasu sporo kilometrów, może potwierdzić, że był to dobry krok, bo wszystko jest w porządku. Najwięcej informacji zdobyłem na forum opla, ale jest tam tylko kilka przypadków potwierdzających teorię o serwie.
    Pytanie "co myślicie?" skierowane było do logicznie podchodzących do sprawy osób, które mogłyby potwierdzić, lub zaprzeczyć mojej teorii, chciałbym się po prostu utwierdzić w przekonaniu, że jeśli problem jest w serwie lub pompie, to po zamianie miejscami przewodów hamulcowych wychodzących z pompy, powinno grzać się koło LP i PT, a nie PP i LT

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Ja mam propozycje dla Ciebie a nawet dwie:
    1 Jeździsz sobie samochodem tyle ile uznasz że wystarczy do nagrzania tarczy i felgi kiedy są gorące podnieś auto na lewarku i zakręć kołem. Jeśli nie stawia oporu to problemu nie ma. Jeśli stawia opór odkręć odpowietrznik na zacisku i zobacz czy się poprawiło. Jeśli się poprawiło znaczy że jest ciśnienie w układzie które z jakiegoś powodu nie schodzi. Jeśli jest bez zmian po odkręceniu odpowietrznika zacisk do roboty.

    2 Łączysz się MES. Wchodziś w zakładkę ABS/Parametry/Nacisk na pedał hamulca.
    W stanie spoczynku powinno być cały czas 0. Nawet 1-2 bary doporowadzą do zagrzania tarczy, koła i blokowania układu. Ciśnienie maksymalne powinno być 80bar. I w tym przypadku jeśli po jeździe będziesz miał jakieś ciśnienie w układzie hamulcowym to proponuję odkręcić któryś z przewodów pomiędzy pompą hamulcową i pompą ABS wtedy ciśnienie spadnie i nie powinno się grząc. Idąc dalej tym tropem jest problem z pompką hamulcową lub serwem.
    Możesz wyjąć pompkę i zobaczyć jak pracuje boleć, dodatkowo trzeba sprawdzić jak wygląda czpień który jest w serwie. W moim przypadku to on nie wracał do swojej pozycji i powodował grzanie hamulców.
    Ja go testowo skróciłem i jest idealnie. Nowe serwo już czeka ale teraz rozwaliła mi się stacyjka bo narzygał w nią pies

    Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że w kwestii hamulców w Cromie nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Podejrzewam że nawet jeśli serwo wymienisz na używkę może Cię spotkać to samo. Sprężyna która tam się znajduje traci swoje parametry
    Capsel, iron64 i steffanson lubią to.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Panowie, potwierdzam Wam iż temat popychacza w serwie ma tutaj kardynalne znaczenie.
    Miałem już kilka różnych samochodów w przeszłości, a powyższy temat gdzie winne było serwo (a dokładnie popychacz) miałem już w Polonezie Caro. Niektórzy pewnie pamiętają iż był taki samochód.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2020
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Croma 1.9 150
    Rocznik
    2005
    Dzięki za rady i wskazówki. Jeśli chodzi o serwo czy pompę to i tak tylko nowe założę, żeby właśnie za jakiś czas nie okazało się, że problem powrócił.

    Jeszcze przyszła mi do głowy myśl, czy powodem grzejącego się koła może być łożysko. Zużyte może się grzać itd, ale wydaje przy tym charakterystyczny dźwięk, zwłaszcza przy jeździe po łuku, dlatego tę wersję wyklucz, mimo że byłaby najtańsza.

    A jeśli chodzi o poloneza to mam jeszcze w garażu Caro plus z 2001r. ale z nim nie ma żadnych problemów, no może tylko jeden że miejsce zajmuje, a i tak nikt nim nie jeździ


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Grzejące się hamulce - po przekątnej
    Napisany przez eror na forum Croma
    Odpowiedzi: 122
    Ostatni post: 17-11-2018, 19:30
  2. Stilo 1.9 JTD 80KM Elektryczne Nagrzewnice słabo Grzeją
    Napisany przez radio19966 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-08-2017, 11:41
  3. nie grzeją fotele
    Napisany przez milosz219 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2017, 15:02
  4. Nie grzeją swiece. Przekaznik? Czujnik?
    Napisany przez xadrianx90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-07-2014, 00:36
  5. grzeją się hamulce
    Napisany przez nowicjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-03-2011, 12:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl