Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: Filtr dpf  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006

    Filtr dpf

    Witam, w mojej Cromie poprzedni właściciel wywalił wkład dpf i zastanawiam się czy w środek puchy wstawił rurę czy zostawił pustą. Pytanie jest następujące czy jeżeli jest pusta to zostawić czy wstawić rurę. Auto jest dość głośne i właśnie to zaczęło mnie martwić po wymianie końcowego tłumika. Czy ktoś to przerabiał jeśli tak to jaka średnica rury powinna być?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    42
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Najpierw wejdź pod samochód np na kanale i posłuchaj czy rzeczywiście pusta pucha powoduje, że auto jest głośne l. Usuwałem cały wkład z DPF w swoim drugim aucie i pozostawiłem pustą puszkę. Zero różnicy w pracy układu wydechowego. Jak przyglądałem się dla DPF w swojej Cromie nawet wyglądowo i wielkościowo są prawie identyczne. Wstawiając rurę w środek należałoby pustą przestrzeń wypełnić wełną, watą odporną na wysokie temperatury. Sprawdź złącze elastyczne przed DPF tu może być problem.

    Tapatalknięte z Hujaweja

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Złącze elastyczne wymieniłem na nowe. Odgłos dochodzi właśnie z okolicy dpf taki basowy. Dodam że od kolektora do końcowego wydechu wszystko nowe, bez dpf.
    Ostatnio edytowane przez Fibol ; 14-07-2020 o 20:48

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    42
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    W takim razie musisz zajrzeć do puchy. Może tam już jest jakiś patent, który powoduje buczenie.. [emoji15]

    Tapatalknięte z Hujaweja

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A dziury po czujnikach zaślepione?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    A ro romuszę sprawdzić bo nie wiem. Ale myślę że rąk.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Pytanie czy wywalił czy tylko przewiercił wkład który własnie się rozsypał...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    42
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Dziury po czujnikach muszą być zaślepione. Jak się wywala wkład to z zewnątrz wszystko zostaje tak jak być powinno, żeby nie było widać ingerencji. Wężyki od czujnika ciśnienia i ten doprowadzający paliwo, czujnik temperatury wszystko powinno być na miejscu, nawet dla przejścia badań technicznych. Tylko druciarz by to pousuwał bez namysłu.
    A co do samego wkładu, wbrew pozorom to twarde cholerstwo. Znam przypadki wiercenia dużym wiertłem (takim do przejścia przez mur) i wcale to nie jest zły patent. Jak jak wydziabywałem całość młotkiem i przecinakiem to było się przy czym narobić. Mała szansa, że to się rozsypało samo. Ale któż wie.. No musi kolega pozaglądać bo na razie to układamy Tarota.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm
    Rocznik
    2006
    Rurki, czujnik na miejscu, wkład był wyciągany cały, rościnane było od czoła i ładnie zaspawane. Rury w środku niema.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    W puszce dpf jest też katalizator więc rury nie wstawisz. Co do głośności to czy z dpf czy bez różnicy brak. Silniki diesla są ogólnie ciche same w sobie jeśli chodzi o wydech nawet sportowy tłumik nie wiele zmienia.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Filtr DPF
    Napisany przez switekeu na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 07-01-2020, 17:31
  2. Filtr dpf
    Napisany przez kluski na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-03-2019, 22:57
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-01-2018, 01:20
  4. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446filtr-dpf-47204

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl