Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
Like Tree6lubi to!

Temat: Fiat Croma typowe usterki  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 Jtd
    Rocznik
    2008

    Fiat Croma typowe usterki

    Elektryka - Awariom ulega stacyjka (nie można uruchomić samochodu), dochodzi do uszkodzenia wiązki układu ABS, znamy też co najmniej kilka przypadków pęknięcia obudowy alternatora (zamienniki – od 450 zł wzwyż). W starszych egzemplarzach często nie działa podgrzewanie lusterek – z reguły trzeba wymienić wkłady. W wersji 2.2/147 KM nagminne są problemy z czujnikami poziomu i temperatury oleju. Niekiedy głupieje układ głośnomówiący Blue & Me (system nie rozpoznaje telefonu).Silniki - Najwięcej problemów sprawia benzynowy silnik 2.2 produkcji Opla. Oprócz usterek elektroniki musicie też liczyć się z nietrwałym rozrządem (dochodzi do uszkodzenia napinacza, a w konsekwencji – do rozciągnięcia łańcucha), a także z koniecznością regularnego kontrolowania stanu zaworów. Na ich trzonkach osadza się olejowe błoto – czyszczenie kosztuje co najmniej 800-900 zł. Drugi z benzyniaków GM (1.8) jest mniej kłopotliwy. Niektórzy kierowcy skarżą się na podwyższone zużycie oleju, ale poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń. Diesle konstrukcji Fiata cieszą się wśród mechaników świetną opinią. Odmiany 1.9/120 i 150 KM borykają się tylko z usterkami osprzętu, a poważne awarie są najczęściej wynikiem nieprawidłowej eksploatacji. Z jednym wyjątkiem: w wersji 150-konnej do 2007 r. zbyt często dochodziło do uszkodzenia klapek w kolektorze dolotowym. Dziś ceny nowych kolektorów są w miarę przystępne – ASO żądają za nie ok. 1200 zł. W topowej odmianie 2.4/200 KM początkowo problemy sprawiał układ wtryskowy, znamy też przypadki uszkodzonych kolektorów ssących, niekiedy posłuszeństwa przedwcześnie może odmówić pompa wody.Zastrzeżenia można mieć co do precyzji zmiany biegów, często pomaga wymiana linek . „Automat” miewa kłopoty z hydraulicznym sterownikiem (od 3000 zł).Karoseria - Nadwozie Cromy zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Jeśli coś rdzewieje, to głównie elementy wydechu. Wnętrze sprawia całkiem dobre wrażenie, choć jakość materiałów w autach sprzed liftingu mogłaby być nieco wyższa. Zbyt szybko zużywa się np. skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Stacyjkę umieszczono w dość niefortunnym miejscu (ryzyko zalania napojem umieszczonym w uchwycie).Układ jezdny - Zawieszenie pochodzi z Opla Vectry C – zamienność części jest niemal pełna, dlatego warto porównać ceny w serwisach obu marek i wybrać lepszą z ofert. Sam układ jezdny jest w miarę trwały. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatora, nieco trwalsze mogłyby być tylne wahacze (fot.). Bardzo często dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej, znamy przypadki przeciekających chłodnic. Czasem zacina się hamulec ręczny – Fiat przeprowadził akcję naprawczą.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Dobry wpis. Na pewno przydatny dla ludzi, którzy przymierzają się do zakupu Cromy. Sądzę jednak, że można go uzupełnić, niektóre mniej lub bardziej typowe usterki nie zostały tu wymienione. W szczególności kwestia skrzyni M32.
    Ja bym dopisał jeszcze:
    - wspomniana skrzynia M32 - sypiące się łożyska
    - słabe przeguby wewnętrzne
    - pękające klamki wewnętrzne
    - pokrzywione ośki klamek zewnętrznych
    - usterki modułu blokady kierownicy
    - awarie czujników parkowania
    - głupiejący czujnik ESP/Hill holder
    - uszkodzenia skraplacza klimatyzacji
    - problemy z EGR w 1.9
    - problemy z kostkami wtryskiwaczy
    - niedziałające otwieranie tylnej klapy
    - pekający pedał sprzęgła w manualach

    Tak na szybko tyle mi wpadło do głowy z problemów, które przewijały się przez forum i na pewno nie dotyczyły pojedynczych egzemplarzy.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Marcokrk79 Zobacz post
    Elektryka - Awariom ulega stacyjka (nie można uruchomić samochodu), dochodzi do uszkodzenia wiązki układu ABS, znamy też co najmniej kilka przypadków pęknięcia obudowy alternatora (zamienniki – od 450 zł wzwyż). W starszych egzemplarzach często nie działa podgrzewanie lusterek – z reguły trzeba wymienić wkłady. W wersji 2.2/147 KM nagminne są problemy z czujnikami poziomu i temperatury oleju. Niekiedy głupieje układ głośnomówiący Blue & Me (system nie rozpoznaje telefonu).Silniki - Najwięcej problemów sprawia benzynowy silnik 2.2 produkcji Opla. Oprócz usterek elektroniki musicie też liczyć się z nietrwałym rozrządem (dochodzi do uszkodzenia napinacza, a w konsekwencji – do rozciągnięcia łańcucha), a także z koniecznością regularnego kontrolowania stanu zaworów. Na ich trzonkach osadza się olejowe błoto – czyszczenie kosztuje co najmniej 800-900 zł. Drugi z benzyniaków GM (1.8) jest mniej kłopotliwy. Niektórzy kierowcy skarżą się na podwyższone zużycie oleju, ale poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń. Diesle konstrukcji Fiata cieszą się wśród mechaników świetną opinią. Odmiany 1.9/120 i 150 KM borykają się tylko z usterkami osprzętu, a poważne awarie są najczęściej wynikiem nieprawidłowej eksploatacji. Z jednym wyjątkiem: w wersji 150-konnej do 2007 r. zbyt często dochodziło do uszkodzenia klapek w kolektorze dolotowym. Dziś ceny nowych kolektorów są w miarę przystępne – ASO żądają za nie ok. 1200 zł. W topowej odmianie 2.4/200 KM początkowo problemy sprawiał układ wtryskowy, znamy też przypadki uszkodzonych kolektorów ssących, niekiedy posłuszeństwa przedwcześnie może odmówić pompa wody.Zastrzeżenia można mieć co do precyzji zmiany biegów, często pomaga wymiana linek . „Automat” miewa kłopoty z hydraulicznym sterownikiem (od 3000 zł).Karoseria - Nadwozie Cromy zostało dobrze zabezpieczone przed korozją. Jeśli coś rdzewieje, to głównie elementy wydechu. Wnętrze sprawia całkiem dobre wrażenie, choć jakość materiałów w autach sprzed liftingu mogłaby być nieco wyższa. Zbyt szybko zużywa się np. skóra, którą obszyto kierownicę oraz gałkę zmiany biegów. Stacyjkę umieszczono w dość niefortunnym miejscu (ryzyko zalania napojem umieszczonym w uchwycie).Układ jezdny - Zawieszenie pochodzi z Opla Vectry C – zamienność części jest niemal pełna, dlatego warto porównać ceny w serwisach obu marek i wybrać lepszą z ofert. Sam układ jezdny jest w miarę trwały. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatora, nieco trwalsze mogłyby być tylne wahacze (fot.). Bardzo często dochodzi do uszkodzenia przekładni kierowniczej, znamy przypadki przeciekających chłodnic. Czasem zacina się hamulec ręczny – Fiat przeprowadził akcję naprawczą.

    Pierwszy post gościu wyskrobał, bo się musiał wyżalić... pewnie kupił autko po szkodzie całkowitej i przebiegiem 500tys... wypicowanym przez Janusza biznesu.
    Dziś dołączył do forum
    ...a może nawet nie posiada Fiata...
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 29-11-2017 o 21:17

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    To wygląda na "kopiuj/wklej" z jakiegoś artykułu. Może i chęci dobre ale wykonanie do .... Nawet zredagować tekstu się nie chciało.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 30-11-2017 o 09:40

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    To jest kopia artykułu z autocentrum.pl.
    Tylko po co kolega zakładał ten wątek, kopiujac słowo w słowo tresc artykułu, to nie mam pojęcia...

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Dobry wpis. Na pewno przydatny dla ludzi, którzy przymierzają się do zakupu Cromy. Sądzę jednak, że można go uzupełnić, niektóre mniej lub bardziej typowe usterki nie zostały tu wymienione. W szczególności kwestia skrzyni M32.
    Ja bym dopisał jeszcze:
    - wspomniana skrzynia M32 - sypiące się łożyska
    - słabe przeguby wewnętrzne
    - pękające klamki wewnętrzne
    - pokrzywione ośki klamek zewnętrznych
    - usterki modułu blokady kierownicy
    - awarie czujników parkowania
    - głupiejący czujnik ESP/Hill holder
    - uszkodzenia skraplacza klimatyzacji
    - problemy z EGR w 1.9
    - problemy z kostkami wtryskiwaczy
    - niedziałające otwieranie tylnej klapy
    - pekający pedał sprzęgła w manualach

    Tak na szybko tyle mi wpadło do głowy z problemów, które przewijały się przez forum i na pewno nie dotyczyły pojedynczych egzemplarzy.
    Cześć. Czy na ESP/Hill holder jest jakaś rada? Od jakiegoś czasu dręczy mnie ta usterka. Podejrzewam czujnik pod pedałem hamulca, ale nie mam pewności.


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Tylko po co kolega zakładał ten wątek, kopiujac słowo w słowo tresc artykułu, to nie mam pojęcia...
    a może to jakiś mały Kazio, co lubi trolować?

    albo jakaś Croma go wyprzedziła i chciał sobie ulżyć.
    Capsel lubi to.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał gibon2000 Zobacz post
    Cześć. Czy na ESP/Hill holder jest jakaś rada? Od jakiegoś czasu dręczy mnie ta usterka. Podejrzewam czujnik pod pedałem hamulca, ale nie mam pewności.


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Czujnik jest miedzy siedzeniami pod ręcznym, sprawdź wtyczke mi pomogło. I nie zostawiaj telefonu w schowku obok ręcznego bo też szaleje.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Mówisz o czujniku ESP. Ja go już wymieniłem na nowy i ciągle ten sam błąd. Podejrzewam czujnik pozycji pedała hamulca (Hill holder potrzebuję wiedzieć czy go puściłeś podczas ruszania pod górkę).


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał gibon2000 Zobacz post
    Mówisz o czujniku ESP. Ja go już wymieniłem na nowy i ciągle ten sam błąd. Podejrzewam czujnik pozycji pedała hamulca (Hill holder potrzebuję wiedzieć czy go puściłeś podczas ruszania pod górkę).


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Hill holder jest to czujnik przechyłu auta, i jest na środku pojazdu. Czujnik ESP bedzie pewnie przy pompie, ale głowy nie daje.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2017
    Skąd
    Opatów
    Wiek
    48
    Postów
    1
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2006
    Witam ktoś namierzył gdzie jest ten czujnik ? Mam ten sam problem.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    A ja dodam...
    Ograniczniki drzwi mogły by powstrzymywać drzwi przed zamykaniem. Drażni mnie to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    A ja dodam...
    Ograniczniki drzwi mogły by powstrzymywać drzwi przed zamykaniem. Drażni mnie to.
    Ograniczniki, klamki, odgłos drzwi przy zamykaniu to tandeta cromy. Typowe wady m32, półosie, altek. Reszta super, zwłaszcza silnik i wysoka pozycja za kierownicą.
    Ostatnio edytowane przez manic ; 12-12-2017 o 23:38

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał jagimijagi Zobacz post
    Witam ktoś namierzył gdzie jest ten czujnik ? Mam ten sam problem.
    W skrócie: aby działał ESP i Hill Holder potrzebne są odczyty z czujników:
    1) stan pedału sprzęgła
    2) stan pedału hamulca
    3) stopień wciśnięcia pedału gazu
    4) pochylenie pojazdu, prędkość kątowa itp. (czujnik ESP)
    5) ciśnienia w układzie hamulcowym (na pompie ABS)

    Czujniki 1-3 są zintegrowane z pedałami. Czujnik 4 jest przykręcony do konstrukcji samochodu i znajduje się w tunelu środkowym w kabinie, tam gdzie wajcha od ręcznego i wygląda tak jak na zdjęciu. Niestety jego wymiana wcale nie musi oznaczać wyeliminowania problemu (jak u mnie).



    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Tak w ciemno to sobie można strzelać, MES nie pokazał żadnego błędu?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik 1.4 16V Typowe Usterki
    Napisany przez marnyd4d na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 535
    Ostatni post: 06-09-2024, 11:05
  2. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  3. Silnik 1.6 16v Typowe usterki
    Napisany przez bibi na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 28-04-2019, 17:04
  4. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  5. Bierze olej 1,4 8v wieczne usterki.. FIAT !
    Napisany przez popmean na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 10-06-2013, 21:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma forum

https:fiatklubpolska.plcroma-446fiat-croma-typowe-usterki-39397

forum fiata croma

fiat croma problemyfiat croma klubcroma klubFiat Croma 2 korozjaAwarie Fiata cromaforum fiat croma koszty utrzymaniaFiat Croma 1.9 JTD - opinie na forum site:http:fiatklubpolska.pl wady

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl