Na początek umyj egr. U mnie przy zablokowanym egr chwilę po odpaleniu zaczynała nierówno pracować, kopcić i gasła. Dostęp do egr idealny, 30 minut i zrobione.
Na początek umyj egr. U mnie przy zablokowanym egr chwilę po odpaleniu zaczynała nierówno pracować, kopcić i gasła. Dostęp do egr idealny, 30 minut i zrobione.
Cytuję:
"90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem
"Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"
@damciokonin
Stosujesz złą technikę jazdy dieslem. Dwumasa to wytrzymuje?
Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 26-11-2018 o 19:10
Jeździj sobie, jak chcesz. Twoja sprawa, twój problem.
Taki "taksówkarsko-pekaesiarski" styl jazdy bardzo szybko wykończy to auto. Ale dobrze, mechanicy i dystrybutorzy części zamiennych do fiatow przynajmniej zarobią. Pewnie spora część problemów z twoją cromą bierze sie właśnie z niewłaściwego stylu jazdy. He he he :-)
Napisałem ci, z czego biorą się twoje problemy. Masz spalanie "12, 5 litra/100km i nadal rośnie", jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?) i wydaje ci się, że wszystko jest dobrze. No cóż, uważaj sobie dalej.
Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem..
PS. Zastanów się, zanim nazwiesz kogoś "Januszkiem", bo cała twoja praktyka, którą opisujesz, raczej wskazuje na to, że raczej to ty właśnie Kolego masz problem. Problem z dużym prawdopodobieństwem wynikający z twojego "dziadkowego" stylu jazdy. Nikt ci nie odpisuje, bo reszta Kolegów jeździ normalnie, tj. unika stylu taksówkarsko-pekaesiarskiego, więc naturalną siłą rzeczy u innych opisane przez Ciebie problemy nie występują. Jasne, czy tłumaczyć dosadniej?
Pierwsze słyszę, żeby ten problem dotykał każdą Cromę.
~1800 obr/min
Nie do końca się z tobą zgodzę. Jeśli ktoś jeździł wcześniej dieslami od VW to jak najbardziej może uważać, że Cromą powinno się tak jeździć. Każdy diesel od VW przy 1800 obr/min ciągnie jak głupi a spokoje można je napędzać nawet od 1500 obr/min. JTD zaczyna jechać od 1800 obr/min. Jeśli przy tych 90 i 6 biegu auto się toczy po płaskim to nic złego się nie stanie. Jeśli gwałtownie od tej prędkości przyśpiesza lub jeździ po wzniesieniach to może być już słabo. Rozsądek wskazywałby na jazdę 90km/h na 5 biegu lub trochę przyśpieszyć i jechać te 100 a jeszcze lepiej 110 na szóstym.
Jakkolwiek jest sporo racji w tym co piszesz to faktem jest, że trochę się czepiasz nie dotykając tak naprawdę problemu damciokonin. Rozumie irytację ale, czasem może warto wstrzymać konie... Szkoda czasu.
Zgadzam sie z lupuss,jeśli jest przysłowia szóstka zapięta przy 90km/h i jest to jazda po płaskim, to co się ma stać?Logiczne że jak chcesz wyprzedzić, to redukujesz bieg, bo inaczej cały układ napędowy dostaje w kość.
U mnie w oplu też mi pokazuje kiedy mam wbić wyższy bieg, ale ja się tym nie kieruje, i nie zwracam na to uwagi, ale przy 70km/h właśnie proponuje już wbicie 5 biegu.
Widzisz, nawet nie potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania. Sypiesz jakimś nie śmiesznymi zarcikami, a tak naprawdę zniszczyles auto przez swój styl jazdy rodem z wieśwagena.
@lupuss
Racja. Tak to jest. Jak w dawnym przysłowiu: "dać chłopu zegarek, to będzie go kłonicą nakręcał..."
Zdrowia.
Michał, opanuj się wreszcie. Jeżdżę dwa lata z prędkościami 90-100 km/h na tempomacie na 6. biegu i nic się nie dzieje. Jak się chce wyprzedzić, to się redukuje, nawet do "czwórki" i każdy o tym doskonale wie. Jeżeli napisał, że jeździ 90 km/h na 6. biegu, to nie znaczy, że do wyprzedzania nie redukuje biegu. I jak najbardziej są to dobre obroty do spokojnej jazdy, jeśli nie ciśniesz pod górkę. I nic temu silnikowi, ani osprzętowi (jak widać po moim przykładzie) się nie dzieje.
Ba, w Hyundaiu w 1.6 już przy 80 km/h komputer nakazuje wbijać 6. bieg (podobne obroty jak w Cromie 80 km/h na 6. biegu). Nie słucham go, bo silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom, ale to pokazuje, że mechanika w samochodach znosi to. I to w egzemplarzach, które już trochę mają nakulane kilometrów.
Odchodząc od Hyundaia, który ma inne konstrukcje silników (imho uważam, że słabsze niż JTD), mój przykład pokazuje, że nie masz racji ze swoim argumentem, a kolejny raz robisz z ludzi idiotów, pokazując jednocześnie, jaki jesteś wszechwiedzący i jedyny nieomylny. Jest to już irytujące na tym forum. Tak jak i ciągłe poprawianie polszczyzny u innych. Czasem ja mam ochotę Cię poprawić, ale gryzę się w język (palce). Uwierz, do perfekcyjnego posługiwania się językiem polskim bardzo Ci daleko.
Po prostu zluzuj. A jak chcesz pomagać, to konkretnie, bo tego ludzie tutaj oczekują. Jak będą chcieli uczestniczyć w gównoburzy, odpalą facebooka. Gdy piszą o swoim problemie, to chcą znaleźć rozwiązanie problemu, a nie osobiste wycieczki na kilka stron, które totalnie nic nie wnoszą do tematu - a wręcz tylko go zaśmiecają.
Miłego wieczoru życzę wszystkim tu zgromadzonym.
Obecnie:
Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
Wcześniej:
Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.
Wtrącam swoje jakże ważne 3 (słownie: trzy) grosze.
Proszę o zachowanie powagi i kultury. W przeciwnym wypadku zamykam! Koniec.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Odnosząc się do zarzutów:
1) czasem piszę ze "smartfona, który nie posiada polskich znaków, więc literówki mogą się zdarzyć; ale chylę czoła perfekcjoniście i puryście językowemu - możesz mnie poprawiać
2) to, że Ty tak jeździsz, nie znaczy, że jest to dobry, inaczej, poprawny sposób jazdy samochodem z silnikiem diesla,
3) już pomogłem koledze, tzw. "damciokonin", pisząc, że jego problemy z silnikiem to problemy wynikające ze złego stylu jazdy,
4) zauważyłem, że rośnie nam nowy "stachstachowiak" - pamiętasz tego jegomościa? Wyżej wymieniony tzw. "damcio" ma podobne "argumenty",
5) co do pomocy - ty pomogłeś koledze? Chyba nie. Poprawiasz i strofujesz kogoś, a sam chyba nie bardzo odpowiedziałeś na pytanie kolegę nurtujące.
Możecie jeździć takim stylem, jakim chcecie. Moje zdanie jest takie - silnik diesel "jtd" to nie jest silnik do "dziadkowego" stylu jazdy. Tyle. Zresztą sam piszesz, że przy jeździe tym stylem z układu napędowego wydobywają się dźwięki jazdy ze zbyt niskimi obrotami i "mechanika JAKOŚ TO WYTRZYMUJE". No właśnie - jakoś.
Kończę i pozdrawiam