Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree8lubi to!

Temat: Fiat Croma 2005 1.9 jtd 150 psi  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2017
    Skąd
    Darłowo
    Wiek
    32
    Postów
    26
    Auto
    Croma 1.9 Jtd 150
    Rocznik
    2005
    Na początek umyj egr. U mnie przy zablokowanym egr chwilę po odpaleniu zaczynała nierówno pracować, kopcić i gasła. Dostęp do egr idealny, 30 minut i zrobione.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    A przy 50 km/h na piątym biegu, tak?
    Rozwalisz to auto szybciej, niż ci się wydaje. To jest pierwszy twój diesel?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytuję:

    "90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem
    "Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

    @damciokonin
    Stosujesz złą technikę jazdy dieslem. Dwumasa to wytrzymuje?
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 26-11-2018 o 19:10

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2018
    Skąd
    Konin
    Wiek
    30
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtd 150 psi
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Cytuję:

    "90-100 wrzucam 6 bieg. 5 wciskam przy 70. Moj pierwszy diesel. Ale, to nie znaczy, ze moja pierwsza przygoda z dieslem
    "Jazda ze stałą predkoscią na 6 biegu przy 90 km/h"

    @damciokonin
    Stosujesz złą technikę jazdy dieslem. Dwumasa to wytrzymuje?
    Bez zarzutow doczepiacie sie do jazdy i robicie gownoburze a problem polega na czyms innym a nie na mojej jezdzie kazdy ma inna technike i jezdzi jak jezdzi. Wedle mnie to mozesz wrzucac po 5 razy kazdy bieg jak w autosanie
    Damn lubi to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damciokonin Zobacz post
    Bez zarzutow doczepiacie sie do jazdy i robicie gownoburze a problem polega na czyms innym a nie na mojej jezdzie kazdy ma inna technike i jezdzi jak jezdzi. Wedle mnie to mozesz wrzucac po 5 razy kazdy bieg jak w autosanie
    Jeździj sobie, jak chcesz. Twoja sprawa, twój problem.
    Taki "taksówkarsko-pekaesiarski" styl jazdy bardzo szybko wykończy to auto. Ale dobrze, mechanicy i dystrybutorzy części zamiennych do fiatow przynajmniej zarobią. Pewnie spora część problemów z twoją cromą bierze sie właśnie z niewłaściwego stylu jazdy. He he he :-)

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2018
    Skąd
    Konin
    Wiek
    30
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtd 150 psi
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Jeździj sobie, jak chcesz. Twoja sprawa, twój problem.
    Taki "taksówkarsko-pekaesiarski" styl jazdy bardzo szybko wykończy to auto. Ale dobrze, mechanicy i dystrybutorzy części zamiennych do fiatow przynajmniej zarobią. Pewnie spora część problemów z twoją cromą bierze sie właśnie z niewłaściwego stylu jazdy. He he he :-)
    Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome wiec nie wiem czy mam zły styl jazdy czy czego tam chcesz jest to pierdotka po drugie nie potrafisz pomoc, to sie pierdolami zajmujesz czepiając sie tego, czego nie potrzebuje by rozwiązać januszku
    Capsel i Marcin_Croma lubią to.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damciokonin Zobacz post
    Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome wiec nie wiem czy mam zły styl jazdy czy czego tam chcesz jest to pierdotka po drugie nie potrafisz pomoc, to sie pierdolami zajmujesz czepiając sie tego, czego nie potrzebuje by rozwiązać januszku
    Napisałem ci, z czego biorą się twoje problemy. Masz spalanie "12, 5 litra/100km i nadal rośnie", jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?) i wydaje ci się, że wszystko jest dobrze. No cóż, uważaj sobie dalej.
    Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem..

    PS. Zastanów się, zanim nazwiesz kogoś "Januszkiem", bo cała twoja praktyka, którą opisujesz, raczej wskazuje na to, że raczej to ty właśnie Kolego masz problem. Problem z dużym prawdopodobieństwem wynikający z twojego "dziadkowego" stylu jazdy. Nikt ci nie odpisuje, bo reszta Kolegów jeździ normalnie, tj. unika stylu taksówkarsko-pekaesiarskiego, więc naturalną siłą rzeczy u innych opisane przez Ciebie problemy nie występują. Jasne, czy tłumaczyć dosadniej?

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał damciokonin Zobacz post
    Pierwszy problem od roku, ktory spotyka kazda crome
    Pierwsze słyszę, żeby ten problem dotykał każdą Cromę.

    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?)
    ~1800 obr/min

    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem
    Nie do końca się z tobą zgodzę. Jeśli ktoś jeździł wcześniej dieslami od VW to jak najbardziej może uważać, że Cromą powinno się tak jeździć. Każdy diesel od VW przy 1800 obr/min ciągnie jak głupi a spokoje można je napędzać nawet od 1500 obr/min. JTD zaczyna jechać od 1800 obr/min. Jeśli przy tych 90 i 6 biegu auto się toczy po płaskim to nic złego się nie stanie. Jeśli gwałtownie od tej prędkości przyśpiesza lub jeździ po wzniesieniach to może być już słabo. Rozsądek wskazywałby na jazdę 90km/h na 5 biegu lub trochę przyśpieszyć i jechać te 100 a jeszcze lepiej 110 na szóstym.
    Jakkolwiek jest sporo racji w tym co piszesz to faktem jest, że trochę się czepiasz nie dotykając tak naprawdę problemu damciokonin. Rozumie irytację ale, czasem może warto wstrzymać konie... Szkoda czasu.
    Damn lubi to.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2018
    Skąd
    Konin
    Wiek
    30
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtd 150 psi
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Napisałem ci, z czego biorą się twoje problemy. Masz spalanie "12, 5 litra/100km i nadal rośnie", jeździsz z prędkością 90km/h na szóstym biegu (tak a propos, jaką prędkość obrotową ma silnik podczas takiej jazdy? 1500 obr/min?) i wydaje ci się, że wszystko jest dobrze. No cóż, uważaj sobie dalej.
    Piszesz, że miałeś przygodę z dieslem, ale to twój pierwszy diesel. Więc jak? "Teoretycznie" kierowałeś jakimś innym dieslem, bo nie rozumiem..

    PS. Zastanów się, zanim nazwiesz kogoś "Januszkiem", bo cała twoja praktyka, którą opisujesz, raczej wskazuje na to, że raczej to ty właśnie Kolego masz problem. Problem z dużym prawdopodobieństwem wynikający z twojego "dziadkowego" stylu jazdy. Nikt ci nie odpisuje, bo reszta Kolegów jeździ normalnie, tj. unika stylu taksówkarsko-pekaesiarskiego, więc naturalną siłą rzeczy u innych opisane przez Ciebie problemy nie występują. Jasne, czy tłumaczyć dosadniej?
    Wez czkowieku skoncz te pierdoly
    2000 tysiace obrotow 90 km/h i mam 6 nie wbic ? opanuj sie badz sprzedah seico tam 6stki nie znajdziesz ;p

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Zgadzam sie z lupuss,jeśli jest przysłowia szóstka zapięta przy 90km/h i jest to jazda po płaskim, to co się ma stać?Logiczne że jak chcesz wyprzedzić, to redukujesz bieg, bo inaczej cały układ napędowy dostaje w kość.
    U mnie w oplu też mi pokazuje kiedy mam wbić wyższy bieg, ale ja się tym nie kieruje, i nie zwracam na to uwagi, ale przy 70km/h właśnie proponuje już wbicie 5 biegu.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damciokonin Zobacz post
    Wez czkowieku skoncz te pierdoly
    2000 tysiace obrotow 90 km/h i mam 6 nie wbic ? opanuj sie badz sprzedah seico tam 6stki nie znajdziesz ;p
    Widzisz, nawet nie potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania. Sypiesz jakimś nie śmiesznymi zarcikami, a tak naprawdę zniszczyles auto przez swój styl jazdy rodem z wieśwagena.

    @lupuss
    Racja. Tak to jest. Jak w dawnym przysłowiu: "dać chłopu zegarek, to będzie go kłonicą nakręcał..."
    Zdrowia.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2018
    Skąd
    Konin
    Wiek
    30
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma 1.9 jtd 150 psi
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał michalpodroznik Zobacz post
    Widzisz, nawet nie potrafisz merytorycznie odpowiedzieć na zadane przeze mnie pytania. Sypiesz jakimś nie śmiesznymi zarcikami, a tak naprawdę zniszczyles auto przez swój styl jazdy rodem z wieśwagena.

    @lupuss
    Racja. Tak to jest. Jak w dawnym przysłowiu: "dać chłopu zegarek, to będzie go kłonicą nakręcał..."
    Zdrowia.
    Ha dobre dobre

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Michał, opanuj się wreszcie. Jeżdżę dwa lata z prędkościami 90-100 km/h na tempomacie na 6. biegu i nic się nie dzieje. Jak się chce wyprzedzić, to się redukuje, nawet do "czwórki" i każdy o tym doskonale wie. Jeżeli napisał, że jeździ 90 km/h na 6. biegu, to nie znaczy, że do wyprzedzania nie redukuje biegu. I jak najbardziej są to dobre obroty do spokojnej jazdy, jeśli nie ciśniesz pod górkę. I nic temu silnikowi, ani osprzętowi (jak widać po moim przykładzie) się nie dzieje.
    Ba, w Hyundaiu w 1.6 już przy 80 km/h komputer nakazuje wbijać 6. bieg (podobne obroty jak w Cromie 80 km/h na 6. biegu). Nie słucham go, bo silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom, ale to pokazuje, że mechanika w samochodach znosi to. I to w egzemplarzach, które już trochę mają nakulane kilometrów.
    Odchodząc od Hyundaia, który ma inne konstrukcje silników (imho uważam, że słabsze niż JTD), mój przykład pokazuje, że nie masz racji ze swoim argumentem, a kolejny raz robisz z ludzi idiotów, pokazując jednocześnie, jaki jesteś wszechwiedzący i jedyny nieomylny. Jest to już irytujące na tym forum. Tak jak i ciągłe poprawianie polszczyzny u innych. Czasem ja mam ochotę Cię poprawić, ale gryzę się w język (palce). Uwierz, do perfekcyjnego posługiwania się językiem polskim bardzo Ci daleko.
    Po prostu zluzuj. A jak chcesz pomagać, to konkretnie, bo tego ludzie tutaj oczekują. Jak będą chcieli uczestniczyć w gównoburzy, odpalą facebooka. Gdy piszą o swoim problemie, to chcą znaleźć rozwiązanie problemu, a nie osobiste wycieczki na kilka stron, które totalnie nic nie wnoszą do tematu - a wręcz tylko go zaśmiecają.
    Miłego wieczoru życzę wszystkim tu zgromadzonym.
    robert79 i Capsel lubią to.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wtrącam swoje jakże ważne 3 (słownie: trzy) grosze.

    Proszę o zachowanie powagi i kultury. W przeciwnym wypadku zamykam! Koniec.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #30
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Michał, opanuj się wreszcie. Jeżdżę dwa lata z prędkościami 90-100 km/h na tempomacie na 6. biegu i nic się nie dzieje. Jak się chce wyprzedzić, to się redukuje, nawet do "czwórki" i każdy o tym doskonale wie. Jeżeli napisał, że jeździ 90 km/h na 6. biegu, to nie znaczy, że do wyprzedzania nie redukuje biegu. I jak najbardziej są to dobre obroty do spokojnej jazdy, jeśli nie ciśniesz pod górkę. I nic temu silnikowi, ani osprzętowi (jak widać po moim przykładzie) się nie dzieje.
    Ba, w Hyundaiu w 1.6 już przy 80 km/h komputer nakazuje wbijać 6. bieg (podobne obroty jak w Cromie 80 km/h na 6. biegu). Nie słucham go, bo silnik jest blisko nieprzyjemnego dźwięku towarzyszącego ogólnie przyjętym zbyt niskim obrotom, ale to pokazuje, że mechanika w samochodach znosi to. I to w egzemplarzach, które już trochę mają nakulane kilometrów.
    Odchodząc od Hyundaia, który ma inne konstrukcje silników (imho uważam, że słabsze niż JTD), mój przykład pokazuje, że nie masz racji ze swoim argumentem, a kolejny raz robisz z ludzi idiotów, pokazując jednocześnie, jaki jesteś wszechwiedzący i jedyny nieomylny. Jest to już irytujące na tym forum. Tak jak i ciągłe poprawianie polszczyzny u innych. Czasem ja mam ochotę Cię poprawić, ale gryzę się w język (palce). Uwierz, do perfekcyjnego posługiwania się językiem polskim bardzo Ci daleko.
    Odnosząc się do zarzutów:
    1) czasem piszę ze "smartfona, który nie posiada polskich znaków, więc literówki mogą się zdarzyć; ale chylę czoła perfekcjoniście i puryście językowemu - możesz mnie poprawiać
    2) to, że Ty tak jeździsz, nie znaczy, że jest to dobry, inaczej, poprawny sposób jazdy samochodem z silnikiem diesla,
    3) już pomogłem koledze, tzw. "damciokonin", pisząc, że jego problemy z silnikiem to problemy wynikające ze złego stylu jazdy,
    4) zauważyłem, że rośnie nam nowy "stachstachowiak" - pamiętasz tego jegomościa? Wyżej wymieniony tzw. "damcio" ma podobne "argumenty",
    5) co do pomocy - ty pomogłeś koledze? Chyba nie. Poprawiasz i strofujesz kogoś, a sam chyba nie bardzo odpowiedziałeś na pytanie kolegę nurtujące.

    Możecie jeździć takim stylem, jakim chcecie. Moje zdanie jest takie - silnik diesel "jtd" to nie jest silnik do "dziadkowego" stylu jazdy. Tyle. Zresztą sam piszesz, że przy jeździe tym stylem z układu napędowego wydobywają się dźwięki jazdy ze zbyt niskimi obrotami i "mechanika JAKOŚ TO WYTRZYMUJE". No właśnie - jakoś.
    Kończę i pozdrawiam


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [S] Fiat Croma 2005 (I rej 2006), 1.9 JTD/150
    Napisany przez gilbert3 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-08-2017, 14:29
  2. Fiat Croma 2005 rok 1.9 JTD 150 KM
    Napisany przez darkent na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-10-2016, 18:32
  3. [S] Fiat Croma 1.9/150/AT 2005 z fakturą VAT
    Napisany przez eror na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-06-2016, 13:17
  4. Fiat Croma 2005 1.9 8v
    Napisany przez chudy na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-01-2016, 20:55
  5. fiat croma 2005
    Napisany przez jacek68 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-06-2013, 23:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl