No niestety to był czas kiedy BMW dało do opla fajny silnik 2,5 TDS zwany w Oplu 2,5D o mniejszej mocy bo 130KM kładli to do Omegi.
W zamian Opel dał automat który sparowali właśnie z silnikiem 3,0d. Silniki benzynowe miały skrzynie ZF. W nich znowu pękały kosze wstecznego, ale to zdarza się rzadko i sama skrzynia jest raczej bardzo wytrzymała. W poliftowych egzemplarzach były silniki benzynowe o kodzie M54 lubują się one w piciu oleju.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam jeszcze,że E39 jest chyba jednym z najgorszych samochodów na świecie biorąc pod uwagę nagłośnienie. Fabryczne audio to DNO! Szczególnie Philipsy, były też Alpine- ale wcale to jakoś dobrze też nie grało. Dlatego tak dużo samochodów ma zamontowane tradycyjne radio 1 din(z 2 din jest problem z upchnięciem ze względu na rurę biegnącą za radiem)w bardzo paskudnej maskownicy . Te wersje z navi grały sporo lepiej, ale tam znowu jest awaryjny moduł BM54.
Dla wielu zakochanych w bawarkach a nie mających takiego doświadczenia jak Ty właśnie "świat zawirował" Niestety przy kupnie samochodu a szczególnie używki trzeba bardzo dokładnie liczyć siły na zamiary a nie kierować się impulsem bo można się bardzo przykro rozczarować
A powiedz mi kolego jak wygląda sprawa z manualną skrzynią z 3.0d,oczywiście będę szukać jak najbogatszej wersji w tych pieniądzach.
Co do E38 owszem rozpatrywałem jego zakup ale byłem pewien że jest o wiele droższa w utrzymania od E39 a ty mnie bardzo zdziwiłeś.... teraz to mam dylemat Powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z automatem w E38 z silnikiem 3.0d.
Ostatnio edytowane przez Toporzak ; 10-11-2017 o 19:08
3.0d w manualu jest świetne. Dwumas trwały, skrzynia wieczna. Tylko jest jeden problem...manual w połączeniu z 3.0d- to jak trafić 6 w totka. Ludzie chyba jednak wolą automaty.
Jednak skrzyni GM też nie należy się wystrzegać jak ognia. Jeździ tego dużo i nie ma problemów jak się odpowiednio dba i szanuje. Chociażby znajomy posiada 3.0d z GM i ponad 5 lat jeździ tym bez żadnego kłopotu.
W E38 większość silników to V8 (o V12 nie sposób zapomnieć), dlatego jest to auto dość drogie w utrzymaniu. V8 poliftowe ma również zmienne fazy rozrządu tzw. Vanos który w wielu autach już grzechocze. Koszt zrobienia tego jest duży i musi to zrobić osoba która się na tym zna(zwykły Janusz nie ogarnie),w tych motorach rozrząd też nie jest wieczny-wycierają się i pękają ślizgi zrobione z tworzywa. W poliftach jest też alternator chłodzony cieczą. W E38 Był jeszcze jeden silnik- 4,0d(V8 w dieslu) który robił niesamowity przeciąg ale miał kłopoty z drogimi sterownikami turbin...2 turbin. No i 600Nm skutecznie niszczyło skrzynie biegów.
A 3.0d to można powiedzieć wersja najbardziej ekonomiczna i w odróżnieniu do E39 jest taka sama skrzynie jak 735 i 740, czyli 5hp24 produkcji ZF o której już wspominałem( ta skrzynia była również w Audi ) Dlatego E38 z tym silnikiem jest autem na które naprawdę warto zwrócić uwagę.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Eee tam. Miałem E39 przez 5 lat 2 miesiące i 28 dni i uważam, że było to jedno z najlepszych aut jakie miałem
2.jpg
A powiedz mi jaki jest koszt wymiany takiego Vanosa przy silniku 4.4 286KM w e38 bo nie ukrywam że można kupić taką e38 w dobrej cenie i zagazowac. Jeśli można prosić to napisz mi ceny,koszta takiego silnika w eksploatacji,co się w nim psuje i jakie mogą być związane koszta z naprawa.
Nie ma dobrych V8 w dobrej cenie. Jak jest w dobrej cenie to znaczy, że coś mu dolega.
Do silnika M62TUB44 Vanosy + rozrząd + robocizna....ok 10000
Tak poza tym większych bolączek nie ma. Tutaj jest więcej na temat vanosów w M62 Regeneracja vanosow, naprawa vanosow, regeneracja vanosa M62, e39, e53,e38, X5 | KLINIKA BMW .
Nie jest to najtańszy motor. Sam termostat kosztuje 200,świece też koło tego, remont alternatora ze względu na jego...całokształt ok 1000-1500. Czujniki Wału, wałka w granicach 400-600 i BMW na zamiennikach nie chodzi. Odma jakieś 200+ 200 uszczelki.Przepływomierz około 1000. Ale myślę, że nie ma co wydziwiać i wywoływać cen rzeczy które mogą się nie zepsuć do końca żywota auta. Jakby tak liczył to by nic nie kupił.
Był silnik M60 4 litry też 286 KM był prostszy, nie posiadał on vanosów i był zwykły alternator tak samo jak w M62b44(do roku 98)
PS. Założyć przyzwoitą instalację LPG też trzeba dać koło 4.
Co do instalacji,koszta rzędu 4-6 tys nie przerażają mnie ale ten Vanos,rozrząd plus robocizna Ale tak jak piszesz nie ma co gdybać bo jest taka możliwość że przez czas użytkowania takiej BMW może się to nie zepsuć i zostaną nam same koszta zwykłej eksploatacji.Cały czas rozmyślam nad tym 3.0d ale w obecnej chwili nie ma na czym oka zawiesić w przeciwieństwie do 4.4... No nic pierw zacznę od poszukiwań 3.0d,dziękuje za pomoc i życzę miłego dnia.
E39 i 3.0D fajne autko moje marzenie kiedyś również . Kolegę parę lat temu przymierzał się do takiego ale ochłonął i kupił E46 318d . Wszyscy się śmiali ,że kupił najsłabszego diesla z przebiegiem 220 tys . Był to wtedy najmniejszy autentyczny przebieg w Niemczech jaki znalazł .Było to z 6-7 lat temu .Auto ma do dziś ma już ponad 350 tys km i ma się dobrze Grunt to tak jak piszą koledzy wyżej kupić uczciwe nie kombinowane i na bieżąco serwisowane auto . Tak naprawdę każde używane auto miewa fochy jedne droższe drugie tańsze
Powiem tak. Kumpel miał E39 z 4,4 i popłynął finansowo. Była już ciut podmęczona życiem i niestety co chwila wymagała wkładu, a tam obojętnie co drenowało portfel do cna. Rachunki za części były naprawdę duże. Po jego doświadczeniach wiedząc co z czym i jak nie poszedł bym tą drogą.
Teraz ogólnie jest dużo aut na sprzedaż różnych marek z takimi silnikami. Po 1 spalanie oscyluje 20 litrów, części drogie i w obecnym czasie polisy OC za te pojemności to są sumy z kosmosu.
A 3.0d jest silnikiem trwałym, mocnym i palącym nieco więcej od naszych Jtd
Silnika M47 2.0d nie chciał bym. Napiszę, że Jtd jest lepszy pod każdym względem... oprócz kultury pracy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
PS. Auta z silnikami V8 różnią się bardzo mechanicznie od reszty. E39 z V8 ma inne zawieszenie, hamulce i układ kierowniczy niż pozostałe modele. Nie ma maglownicy tylko przekładnię.
No niestety kiedys to auto z silnikiem 4,4 pewnie kosztowalo duza waliche pieniędzy i kogos kto je kupil bylo stac na utrzymanie a teraz to stare szroty za wzglednie male pieniądze ktore moga doprowadzic do ruiny lub rozwodu
Znajomy tez ma c-klase amg juz rok pod szmata stoi bo cos tam padlo w silniku tarcze tez u tokarza przetaczaltakze wiocha....niestety niski koszt zakupu a koszty eksplatacji jak nowki
Posłucham się madrzejszych i będę rozglądać się za e38 z 3.0d najbezpieczniejsza opcja dla mnie 😊 która nie zrujnuje mojego budżetu.
Witam,niestety muszę sobie odpuścić BMW i wracam do kupna Cromy z silnikiem 2.4 JTD. Wpadła mi w oko https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...-ID6zjxBE.html czy jest ktoś z tych okolić i mógłby zerknąć na nią? Panowie czemu jest tak mało Crom z tym silnikiem?? Z tego co wyczytałem to nie jest to kiepska jednostka i ma ona dość dobre opinie... rozumiem że jest ona dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i dlatego chciałem się zapytać was,czy to jest tak nieudane połączenie że jest ich tak mało na sprzedaż???
Czy nieudane, raczej nie. Ogólnie mało ich wyprodukowano.
Ten egzemplarz, który znałeś wygląda na malowany egzemplarz, przebieg mało prawdopodobny ( typowo handlarski), jeśli Ci to nie przeszkadza to czemu nie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
porozmawiaj ze sprzedawcą i poproś o numer VIN oraz zdjęcia w dobrej jakości.
nie jestem pewien ale chyba na wyświetlaczu jakiś błąd jest pokazany. świeci się kontrolka spalonej żarówki, wątpię żeby handlarz sobie z wymianą żarówki nie poradził.
na zdjęciach widać też, że nikt nie siedzi na przednich fotelach a świeci się kontrolka niezapiętych pasów, jeśli dobrze pamiętam umieszczenie tej kontrolki.
niestety zdjęcia w niskiej rozdzielczości i nie mogę powiększyć.
co do wyglądu zewnętrznego to widać że jest, był trochę poobijane. jeśli to małe, parkingowe obcierki to nie ma co się ich bać.
Pozdrawiam