Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
ja w sumie tez nie pomysłałem ze mogłoby to byc od ww klapki obiegu wewnetrznego ale miałem wczesniej opla signum i tam własnie tak bylo jak kolega pisał klapki same sie ustawiały i wtedy było wyraznie slychac dokładne terakotanie i buczenie a w cromie mam tak codziennie keidy po nocy odpale auto to głosno buczy az do momentu keidy sie rozgrzeje. nawet jesli przejade jakis krotki odcinek ze auto nie zdazy sie rozgrzac zgasze go, wyskocze na 10 min do sklepu odpalam i znów buczy.... buczenie im przejade dłuzsza trase i silnik sie rozgrzewa tym jest cichsze az w koncu zanika... naprawde nie wiem co mozna w z tym zrobic a znow nie chciałbym tak jezdzic zeby cos powaznego nie nawaliło... na innych forach jakich czytałem to bylo kilka osob ktore mowia ze moze to byc pompa badz jakies łozysko w alternatorze... dzieki za wszystkie informacje na temat spalania i wypalania dpf-a , a jesli ktos cos bedzie wiedział na temat nie wiadomego buczenia prosze o informacje
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz

Napisał
mrozek
Croma wypala dpf w każdych warunkach podczas pracy silnika.
Potwierdzam, przed chwila podjechałem pod dom croma zaczeła wypalać dpf.Zostawiłem auto na wolnych obrotach czas wypalania 8-10 minut.
Wskazówką wypalania w moim autku,jest wzrost chwilowego zuzycia paliwa(w czasie jazdy),właczenie sie wentylatorów w komorze silnikowej
i głosniejsza praca układu wydechowego (bardziej basowa
).Po wypaleniu na postoju wentylatory sie wyłączają.
-
Nowy klubowicz
Wiesz co odnośnie buczenia to ja u siebie nie zauważyłem nic takiego tak jak piszecie o obiegu wewnętrznym.Ja nie słyszę różnicy zimny czy ciepły silnik. Widzę ze jesteś z Turku, a pytałeś o spalanie... powiem ci ze ja tez poruszam sie głównie Cromą po tym miescie
i spalanie u mnie ok 7.5 - 8 / 100 km. W tym ze ja mam skrzynie manualną. A odnośnie wypalania dpf po proponuje założenie dodatkowej diody sygnalizującej wypalanie. Nie we wszystkich wersjach Cromy to działa. Np niestety u mnie ten patent nie działa. Temat jak założyć znajdziesz http://fiatklubpolska.pl/croma-446/d...niu-dpf-22978/. Założenie trwa kilka minut wiec warto sprawdzić, jeśli patent zadziała to ułatwi ci spokojne i pewne wypalenie dpf-u. Jeśli chcesz porównać to buczenie w mojej cromie a Twojej możemy się gdzieś spotkać w Turku i zobaczysz jak to wygląda.
-
Nowy klubowicz
no prosze a myślałem ze w tym miescie jest tylko jedna croma
powiem szczerze ze z czystej ciekawoscie mozemy sie gdzies umowic, poniewaz jest to dla mnie troche dziwne i niepokojace buczenie. tj moj nr tel 661 .........jak cos to napisz jakiegos esa to sie zgadamy
Ostatnio edytowane przez lukq ; 25-11-2014 o 17:14
-
Polecam nr telefonu podawać na priv.
-
Nowy klubowicz
Witam. Odnośnie prób wypalania filtra na niskim biegu i wysokich obrotach. Robiłem tak dopóki nie sprawdziłem podczas jazdy na komputerze. Można przejechać wiele kilometrów na trójce przy ok 3 tys obrotów i okazuje się, że temperatura filtra nie dochodzi do 300 stopni, a do samoistnego wypalania musi być powyżej 400. Takie temperatury można osiągnąć tylko na wyższym biegu, u mnie na 6 i przy prędkości ok. 130, lub trochę niższej, ale przy równej jeździe. Tłumaczę to sobie, ze na niskim biegu opór jest niewielki i silnik dostaje niewielką dawkę paliwa, co daje niższą temperaturę spalin i samego filtra. I nawet wysokie obroty nic tu nie zmieniają i jest 270 - 280 stopni. Sprawdzałem to kilka razy i wynik się powtarza. W związku z tym już go nie męczę bo nie ma to sensu. Po przejechaniu 300 - 400 km w trasie z odcinkami autostradowymi musi się nieźle wypalać, bo komp pokazuje, że odległości między sesjami aktywnego wypalania wzrastają do 900 i więcej km ( normalnej miejskiej jeździe ok 600 - 650). Czasami aktywne wypalanie włącza się w trasie w sposób niezauważalny, o czym dowiaduję się dopiero po fakcie po następnym podłączeniu do komputera - pokazuje przejechaną odległość od ostatniej regeneracji.
Odnośnie buczenia - odkąd zrobiło się chłodniej buczy dodatkowa nagrzewnica po uruchomieniu zimnego silnika, ustępuje po kilku minutach, kiedy woda osiągnie odpowiednią temperaturę. Bardzo cenię to urządzenie, bo ciepłe powietrze leci już po 3 - 4 minutach. Pozdrawiam, życzę bezawaryjnej jazdy i zadowolenia z auta, takiego jakie ja mam.
-
Nowy klubowicz
A gdzie znajduje sie ta dodatkowa nagrzewnica?? Z tego co mi wiadomo nie wszystkie wersje cromy ją miały?? Jakies foto jak moge rozpoznac czy w mojej jest czy nie ma??? Dzięki
Podobne tematy
-
Napisany przez Service90 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 26-12-2014, 03:51
-
Napisany przez Braveheart2014 na forum Croma
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 20-11-2014, 19:05
-
Napisany przez sierra na forum Kupię
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 20-01-2014, 19:00
-
Napisany przez maniek32s na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 09-04-2013, 08:48
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Fiat croma 1.9 jtd 150KM SPALANIE
,
spalanie cromy 1.9 jtd 150KM w automacir
,
fiat croma 1.9jtd 170km 2005 opinie
,
fiat croma komputer wyswietla ciagle spalanie na poziomie 12l
,
1.9 jtd 150km opinie
,
https:fiatklubpolska.plcroma-446fiat-croma-1-9-jtd-150km-spalanie-10-11-l-100km-26497
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:38.
W sieci od 2007 roku.