Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2017
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2007

    Fiat Croma 1.9 JTD 150KM 2007r - Masa błędów - problem z rozruchem

    Witajcie, otóż mam problem z moją Cromą. Silnik 1,9 JTD 150KM 2007 rok. Ogólnie auto "od tak" załączyło kontrolkę kłódki i po zgaszeniu silnika nie było nawet mowy aby udało się auto uruchomić. Mechanik jakoś wydrutował jakiś mostek, dzięki któremu auto można uruchomić ale z dodatkowym checkiem, którego wcześniej nie było. Samochód udał się do elektryka, który spisał wszystkie kody błędów które się zapisały i które są na stałe z samochodem.

    Błędy które są na stałe z samochodem to:

    B1906 POLLUTION SENSOR
    P0685 ECM/PCM POWER RELAY CONTROL CIRCUIT: CIRCUIT/OPEN

    Błędy które były zapisane ale rzekomo zostały usunięte to:

    B1003 TEG PRESENCE CONGRUENT WITH IMMO
    B1016 NO STEERING UNLOCK AUTHORISATION FROM BODY
    U1602 CAN LINE ERROR
    B1005 BATTERY VOLTAGE
    P0704 CLUTCH SWITCH INPUT CIRCUIT MALFUNCTION
    B1005 TEG TRANSPONDER
    Problem jest również z wiecznym rozładowywaniem akumulatora. Akumulator wystarcza na 2-3 noce ale mimo tego auto ciężko odpala (ma się wrażenie, że to jego ostatnie tchnienie rozrusznikiem) Podejrzewam, że problem z rozładowywaniem się akumulatora pojawił się od czasu tego "mostka" ale również wrażenie mam też, że ten akumulator był już dużo wcześniej słabszy. Jak mogę interpretować te błędy? 5 elektryków samochodowych rozkłada ręce zasłaniając się rzekomym "brakiem schematów do tego auta" albo zwyczajnie udaje, że nie potrafi i jestem zwodzony ale wciąż z problemem elektrycznym. Nie wierzę w to, że jest to błąd przez który muszę zezłomować samochód albo najlepiej oddać za darmo bo tą elektronikę stworzył człowiek i człowiek będzie mógł to naprawić. Wspaniały elektryk, który za diagnozę wziął 150 zł stwierdził, że on może się tego podjąć ale on zaczyna od 2-3 tysięcy za robotę i krótka piłka czy chcę czy nie... Czy ktoś zmierzył się z podobnymi problemami/błędami? Błąd na komputerze wskazywał również na błąd z szybami, asystentem wspomagania ruszenia pod górę i blokadą kierownicy- to podobno jest już skalibrowane.. ale błędy zostały te dwa wyżej wymienione na stałe. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,381
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Skoro akumulator rozładowuje się przez 2 dni to należało szukać od strony urządzeń które pobierają energię lub wymienić akumulator..
    Zdalnie nic nie poradzę ale w nowoczesnych autach akumulator to podstawa jeżeli się jego zaniedba ( ciągle niedoładowany lub stary) to potem sa tylko problemy z elektroniką... U ciebie to wygląda jak uszkodzenie jakiegoś modułu na linii CAN która powoduje masę innych fałszywych błędów. Lub auto jest po powodzi/zalaniu? Schematy do Cromy są bardzo dokładne i można je ściągnąć z netu... Niestety bez dobrego elektryka który ma opanowane linie CAN a nie tylko wymienia alternatory i rozruszniki raczej sam bez wiedzy możesz tego nie ogarnąć...

    Co ja bym zrobił -
    - Pomiar napięcia akumulatora w stanie spoczynku i przy odpalonym aucie ( w spoczynku 12,6..7.. ideał 12,85 V podczas pracy 14,4 V)
    - pomiar zużycia prądu podczas postoju ( jeżeli po 2 minutach od zamknięcia faktycznie płynie nadal dużo ( 05..1 i więcej A ) to szukał wyciągając i wkładając po kolei bezpieczniki który obwód za to odpowiada )

    PS.. w starszych autach najczęściej padają akumulatory w syrence alarmowej - ale nie wiem jaki masz alarm
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Po pierwsze dobrze naładuj akumulator, później zacznij szukać złodzieja prądu. Taka lista błędów może wynikać z pracy pod bardzo niskim napięciem.
    Opcje są takie, że albo znajdziesz obwód, który kradnie prąd i naprawisz usterkę, albo akumulator jest zwyczajnie do wymiany z racji na zużycie.
    Jaki masz teraz akumulator (marka/wiek/Ah)?
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    32
    Postów
    45
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    lisekg ma sporo racji, skoro sypie ci błędami z linii CAN, to opcje są dwie: 1. Błąd któregoś z modułu linii CAN (może to być wszystko, nawet głupi czujnik ABS w jednym z kół), 2. W którymś miejscu masz przetarty kabelek od linii CAN, robi zwarcie i stąd twoje problemy). Bardzo dobry pomysł to naładowanie akumulatora, wypięcie wszystkich bezpieczników i ponowne wpinanie (zaczynając od bezpieczników które są niezbędne do uruchomienia samochodu), odpalanie auta i sprawdzanie jak odpala (czy ciężko czy dobrze).
    Jeżeli od samego początku będzie problem to szukać problemu ze sterownikiem silnika, BODY komputerem, zwarciem linii CAN
    Pozdrawiam Sławek

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    32
    Auto
    Croma 1,9/150
    Rocznik
    2006
    Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki, załącza się blokada kierownicy? Mam wrażenie , że mostek jest zrobiony na obwodzie blokady i stąd cyrki z CAN i błąd P0685. Sprawdź blokadę i daj cynk

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Odnośnie szybkiego rozładowywania akumulatora, moje doświadczenie. Robiłem głębszy demontaż w obrębie silnika co wymagało rozłączenie wielu wtyczek na odbiornikach ale akumulatora nie odłączyłem.
    Jaka była niespodzianka- po dwóch dniach rozładowało akumulator. Po częściowym montażu kiedy wszystkie wtyczki były już podłączone taka sytuacja się nie powtórzyła. Jakie było moje wytłumaczenie- prawdopodobnie, ponieważ niektóre obwody były otwarte dlatego komputer próbował coś zasilać aby zakończyć pewne procesy.
    U ciebie ten mostek pewnie powoduje podobny objaw.
    Możesz to sprawdzić- wstaw amperomierz pomiędzy klemę + a przewód zasilający.


 

Podobne tematy

  1. fiat croma 1.9 MultiJet 150 KM - Oczekiwana masa powietrza
    Napisany przez MaroTancero na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 16-09-2019, 12:30
  2. Fiat Croma 1.9 multijet 150KM AT 2007r. (wersja poliftowa)
    Napisany przez zeppastian na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-09-2018, 15:26
  3. Fiat Croma 2007r. 1.9 150KM / AT / Prywatnie
    Napisany przez zeppastian na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-05-2018, 21:04
  4. [K] Manetka tempomatu (Fiat Croma 1.9 2007r.)
    Napisany przez mlody2v8 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-07-2017, 14:33
  5. Kupię SKRZYNIĘ BIEGÓW FIAT BRAVO 1.9 JTD 150km 2007R.
    Napisany przez areckzur na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-02-2014, 10:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446fiat-croma-1-9-jtd-150km-2007r-masa-bledow-problem-z-rozruchem-48174

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl