Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
Like Tree4lubi to!

Temat: ESP nie dostępny  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Może akumulator a może alternator.. jakie masz napięcie spoczynkowe akumulatora - może masz zwarcie na jednej celi ..
    Najczęściej stary/uszkodzony akumulator powoduje uszkodzenie alternatora przez jego nadmierne obciążenie... Wymiana alternatora pomaga na krótko i ponownie dochodzi do uszkodzenia.... Warto sprawdzić więc oba elemnty !!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    37
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Akumulator Jenox, niecałe dwa lata...

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Za dużo teorii tutaj, a za mało działania. Sprawdź kod błędu w kompie, jeżeli C1131 walnij młotkiem w pompę, alternator daj do sprawdzenia/regeneracji i pochwal się rezultatem.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał matteus1987 Zobacz post
    Robiłem pomiar prądu ładowania multimetrem i wyszło 13.0V.
    Chyba NAPIĘCIA ładowania, skoro 13,0V...
    Zacznij od sprawdzenia akumulatora.
    Wyjmij z samochodu naładuj i zrób kontrolne rozładowanie obserwując napięcie.
    Ja użytkowałem 4 lata akumulator, kupiony w DE po zakupie Cromki, najtańszy z odpowiednimi parametrami.
    Jak padł to wyglądało na alternator, elektryk samochodowy też tak myślał zanim zabrał się do roboty...

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    37
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Wymieniłem regulator napięcia, ładowanie wzrosło do 14,1V. Problem z ESP do tej pory się nie pojawił.
    Capsel lubi to.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    U mnie raz na pół roku podczas jazdy na trasie wyskakuje komunikat :"hill holder niedostępny, ESP niedostępny- sprawdź instrukcje" czy jakoś tak. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez ok 30 km jest spokój po czym znowu wyskakuje ten komunikat i na dece pojawia się żółty trójkąt w kółeczku. Na drugi dzień wraca wszystko do normy. Byłem z tym w ASO, żadnych błędów. Wiązki sprawdzone ,są ok. Ładowanie ok, akumulator ok. Ktoś miał podobnie?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Damazy, zrób przysługę dla ludzkości i czytaj forum zanim napiszesz - ten temat ma dwie strony, prawdopodobne rozwiązanie Twojego problemu znajduje się na pierwszej z nich.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Po pierwsze trzeba podpiąć samochód pod kompa, bez tego to szukanie igły w stogu siana. W moim przypadku było to prawe przednie koło, przewód był przerwany a izolacja sparciała od wtyczki aż po nadkole . Wymienione przewody i śmiga już bez problemów.
    MI się pojawia ów komunikat podczas przejeżdżania przez garb na jezdni, a pierwszy raz mi się pojawił kiedy prawym tylnim kołem najechałem na krawężnik podczas manewrowania. Mam obstawiać to koło rozumiem i tam sprawdzac kabelki?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jako że ostatnio komunikat wyświetla mi się średnio 2 razy w tygodniu, pojechałem ponownie do ASO. Żadnych błędów w historii nie ma. Komunikat wyświetla się po przejechaniu ok 60 kilometrów. Po zgaszeniu silnika znika. Panowie z ASO tłumaczą to "przegrzaniem komputera". Na pytanie jaka jest przyczyna przegrzania to już odpowiedzieć nie potrafią. Prawda jest taka że ostanie tygodnie są upalne, ale czy jest na forum ktoś kto mógłby potwierdzić tą teorie? Dziś jest ponad 30 stopni ciepła, jak podjechałem do ASO to nie mogli się do Cromy podłączyć. Croma wjechała do chłodnego warsztatu i dopiero po 30 minutowym ostygnięciu wpuściła pracowników ASO z ich komputerem.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Następca Fiata Punto. Kiedy będzie dostępny w Europie? [zdjęcia]
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-02-2018, 12:22
  2. eLearn Bravo II silnik 1.6 mjtd - jest gdzieś dostępny?
    Napisany przez loli na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-03-2016, 09:37
  3. Pr0m1Le - temat dostępny tylko po pijaku xD
    Napisany przez KrzychuB na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 15-02-2012, 23:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

esp fiat croma

komunika esc niedostepme

czujnik esp fiat crima

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl