Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
Like Tree4lubi to!

Temat: ESP nie dostępny  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    710
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Może akumulator a może alternator.. jakie masz napięcie spoczynkowe akumulatora - może masz zwarcie na jednej celi ..
    Najczęściej stary/uszkodzony akumulator powoduje uszkodzenie alternatora przez jego nadmierne obciążenie... Wymiana alternatora pomaga na krótko i ponownie dochodzi do uszkodzenia.... Warto sprawdzić więc oba elemnty !!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    32
    Postów
    99
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Akumulator Jenox, niecałe dwa lata...

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    418
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Za dużo teorii tutaj, a za mało działania. Sprawdź kod błędu w kompie, jeżeli C1131 walnij młotkiem w pompę, alternator daj do sprawdzenia/regeneracji i pochwal się rezultatem.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    50
    Postów
    572
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał matteus1987 Zobacz post
    Robiłem pomiar prądu ładowania multimetrem i wyszło 13.0V.
    Chyba NAPIĘCIA ładowania, skoro 13,0V...
    Zacznij od sprawdzenia akumulatora.
    Wyjmij z samochodu naładuj i zrób kontrolne rozładowanie obserwując napięcie.
    Ja użytkowałem 4 lata akumulator, kupiony w DE po zakupie Cromki, najtańszy z odpowiednimi parametrami.
    Jak padł to wyglądało na alternator, elektryk samochodowy też tak myślał zanim zabrał się do roboty...

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    32
    Postów
    99
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Wymieniłem regulator napięcia, ładowanie wzrosło do 14,1V. Problem z ESP do tej pory się nie pojawił.
    Capsel lubi to.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    290
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    U mnie raz na pół roku podczas jazdy na trasie wyskakuje komunikat :"hill holder niedostępny, ESP niedostępny- sprawdź instrukcje" czy jakoś tak. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przez ok 30 km jest spokój po czym znowu wyskakuje ten komunikat i na dece pojawia się żółty trójkąt w kółeczku. Na drugi dzień wraca wszystko do normy. Byłem z tym w ASO, żadnych błędów. Wiązki sprawdzone ,są ok. Ładowanie ok, akumulator ok. Ktoś miał podobnie?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    418
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Damazy, zrób przysługę dla ludzkości i czytaj forum zanim napiszesz - ten temat ma dwie strony, prawdopodobne rozwiązanie Twojego problemu znajduje się na pierwszej z nich.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    45
    Postów
    274
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V Dynamic
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Po pierwsze trzeba podpiąć samochód pod kompa, bez tego to szukanie igły w stogu siana. W moim przypadku było to prawe przednie koło, przewód był przerwany a izolacja sparciała od wtyczki aż po nadkole . Wymienione przewody i śmiga już bez problemów.
    MI się pojawia ów komunikat podczas przejeżdżania przez garb na jezdni, a pierwszy raz mi się pojawił kiedy prawym tylnim kołem najechałem na krawężnik podczas manewrowania. Mam obstawiać to koło rozumiem i tam sprawdzac kabelki?

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    290
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jako że ostatnio komunikat wyświetla mi się średnio 2 razy w tygodniu, pojechałem ponownie do ASO. Żadnych błędów w historii nie ma. Komunikat wyświetla się po przejechaniu ok 60 kilometrów. Po zgaszeniu silnika znika. Panowie z ASO tłumaczą to "przegrzaniem komputera". Na pytanie jaka jest przyczyna przegrzania to już odpowiedzieć nie potrafią. Prawda jest taka że ostanie tygodnie są upalne, ale czy jest na forum ktoś kto mógłby potwierdzić tą teorie? Dziś jest ponad 30 stopni ciepła, jak podjechałem do ASO to nie mogli się do Cromy podłączyć. Croma wjechała do chłodnego warsztatu i dopiero po 30 minutowym ostygnięciu wpuściła pracowników ASO z ich komputerem.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Następca Fiata Punto. Kiedy będzie dostępny w Europie? [zdjęcia]
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-02-2018, 12:22
  2. eLearn Bravo II silnik 1.6 mjtd - jest gdzieś dostępny?
    Napisany przez loli na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-03-2016, 09:37
  3. Pr0m1Le - temat dostępny tylko po pijaku xD
    Napisany przez KrzychuB na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 15-02-2012, 23:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl