Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez boch
  • 1 przez malutki1989

Temat: EGR zaślepienie a chłodnica Egr  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008

    EGR zaślepienie a chłodnica Egr

    Witam Panowie pisze z pytaniem. Mam chyba problem z chłodnicą Egr gdyż spaliny bombelkują mi w zbiorniczku płynu chłodniczego. (Wykluczone UPG). I stąd rodzi się moje pytanie czy zaślepienie EGR programowo wyłącza tą chłodnice również ? Bo orientowałem się to ta część jeśli chodzi na wymianę to nie należy do najtańszych rzeczy heh. pozdro.

    Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,040
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Nie wyłączysz programowo chłodniczki EGR. Nie ma takiej możliwości. Konieczne fizyczne usunięcie chłodniczki lub jej wymiana na szczelną.
    milanmielec lubi to.
    Nigdy więcej STILO

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Nie wyłączysz programowo chłodniczki EGR. Nie ma takiej możliwości. Konieczne fizyczne usunięcie chłodniczki lub jej wymiana na szczelną.
    Orientujesz się czy wymiana tego ustrojstwa jest od góry możliwa czy ciężka sprawa ?

    Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,241
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Wymiana tylko z góry. Dostęp do mocowania może okazać się trudny, ale da radę to zrobić bez wyjmowania silnika
    milanmielec lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    A wie ktoś jak różnicować uszkodzenie chłodniczki EGR względem uszczelki pod głowicą. Jak i jedno i drugie powoduje pojawienie się bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

    Myślę o zakupie używanej chłodniczki EGR podmianę i test. Aczkolwiek obawiam się o trudność wymienienia samodzielnie tej części. Czy ktoś z was tam się dokopał heh ?

    Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    169
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Wymiana chłodniczki to naprawdę nie jest trudną sprawa. Wymieniałem ją oraz termostat i zajęło mi to ze 2.5h a nie jestem wprawnym mechanikiem. Są dwa modele - jeden z odkręcanymi wszystkimi króćcami a drugi z odkręcanym tylko jednym od strony układu wydechowego. Nie pamiętam czy trafiłem na jakieś większe problemy - krócieć od układu wydechowego odkręciłem przy chłodniczce bo bałem się, że od wydechu go nie odkręce.
    I to tyle, naprawdę nie jest to trudna robota.
    Jeżeli masz z dwoma króćcami to mam sprawną chłodniczkę.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    31
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Ok dzięki za info. Najpierw chyba sprawdzę poprzez ściągnięcie tych dwóch węży doprowadzających płyn chłodniczy do chłodniczki EGR i je złącze. Zobaczę czy bomblowanie ustąpi.

    Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,241
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Ja po niedzieli muszę zajrzeć w tamto miejsce, bo ostatnio coraz bardziej czuć spalinami w środku auta.

    Łącznik elastyczny był wymieniony, bo mechanik zauważył, że jest okopcony, więc to poszło na pierwszy ogień jako przyczyna.

    Niestety objawy są dalej, a że będę mieć nieco wolnego czasu, to sam się temu przyjrzę.

    Tym bardziej, że silnik wciąż nie trzyma temperatury, a już kolejny termostat został założony. Chłodniczka od egr jest na liście do sprawdzenia przy takiej usterce.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    58
    Postów
    1,363
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    ostatnio coraz bardziej czuć spalinami w środku auta.
    Przyczyną może być wyrobiona uszczelka od wtrysków, wtedy też są podobne objawy
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #10
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,241
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Do demontażu wystarczy wykręcić mocowanie, taką łapkę, odpiąć przewody paliwowe, elektryczne i wyjąć wtrysk?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,040
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Do demontażu wystarczy wykręcić mocowanie, taką łapkę, odpiąć przewody paliwowe, elektryczne i wyjąć wtrysk?
    Teoretycznie tak. Praktycznie można napotkać schody w postaci zapieczonego w gnieździe wtrysku. Zwłaszcza jeśli silnik przejechał spory dystans na nieszczelnej podkładce. Pamiętać należy o wyczyszczeniu gniazda. Zaleca się jego frezowanie specjalnym frezem w celu wyrównania nierówności po poprzedniej podkładce.
    Nigdy więcej STILO

  13. #12
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,241
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Muszę się temu przyjrzeć.
    Miałem wyjmowane wtryski gdzieś koło roku temu. Ale objawy zaczęły się o wiele później.


 

Podobne tematy

  1. Pełne zaślepienie EGR
    Napisany przez bartecki na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-07-2018, 10:46
  2. Zaślepienie/odłączenie egr ducato 3.0 160km
    Napisany przez Cytrynawyciskana na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-07-2018, 04:30
  3. Zaślepienie EGR - za i przeciw
    Napisany przez boch na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-10-2014, 14:30
  4. Pytanie o zaślepienie egr
    Napisany przez Rop99 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-02-2014, 18:17
  5. Zaślepienie EGR
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 03-09-2013, 18:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl