Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree6lubi to!
  • 1 przez chrom
  • 1 przez placuszek
  • 4 przez Abramsik

Temat: Dwumas oraz turbina  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2010

    Dwumas oraz turbina

    Witam, nigdzie nie mogę się doszukać czy Fiat Croma II 1.8 140KM posiada dwumasę oraz turbinę ... Mam zamiar kupić owy egzemplarz z roku 2010. Może ktoś mi odpowiedzieć na powyższe pytanie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Turbiny nie ma w żadnym benzynowym silniku. O dwumase zależy czy będzie to automat czy manualna wajcha..
    Ale 1.8 chyba nie ma dwumasy a 2.2 już ją posiada. Poprawcie mnie jeżeli się mylę..

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Glowin ; 15-07-2019 o 19:25

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2010
    Patrzę po cenie części na allegro i nigdzie nie mogę się doszukać dwumasy do 1.8 czyli chyba rzeczywiście jej nie ma ... normalnie magia ani turbo ani dwumasy

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    32
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Żadna magia tylko technika z przed 15 lat.... Chyba że nie wiesz ze piszesz o silniku benzynowym.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał nowszy_00 Zobacz post
    Żadna magia tylko technika z przed 15 lat.... Chyba że nie wiesz ze piszesz o silniku benzynowym.
    Rozumiem, aczkolwiek i tak mnie dziwi że silnik 140KM w aucie z 2010 roku nie posiada dwumasy, jak dla mnie to na plus, jedna część mniej do popsucia się. Czy ktoś miał już do czynienia z tą jednostką? Masa samochodu jest spora, aczkolwiek dla mnie i tak przeskok z małego mieszczucha silniki 1.2 60-80 kucy będzie dość spory.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2019
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    No cudów to Ty się nie spodziewaj. Do 3500 obrotów to się nic nie dzieje. Mówię o modelu z 5-cio biegową skrzynią. Nie wiem jak tam 6-cio biegowa.
    Ale jak już rozbuja te swoje 1500 kg to idzie jak czołg

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    32
    Postów
    164
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Podobno pali 10, bierze olej i jest słaby. W benzynach temat rozrządu podobno jest dość drogi.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    187
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    ten silnik to konstrukcja Opla co go jak dla mnie skreśla od początku, mała moc, duże spalanie, duże koszty napraw jak na benzynę, konstrukcja z lat 90 praktycznie bez żadnych zmian.
    Capsel lubi to.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2010
    Rozrząd INA razem z pompom wody 320 złotych czyli taka sama cena jak VW Polo. Silnik słyszałem i nie jest głośny, 10.2 do 100 to nie aż taki mol drogowy, chyba da radę do normalnej jazdy, jak to mój wujek mechanik mówi im prostszy silnik auto tym mniej elementów do psucia się. Croma zdziwiła mnie ze części do niej są bardzo tanie nie mówię o zamiennikach tylko amory przód kpl 350zl Monroe tył 250 bilstein hamulce kpl przód bilstein febi 280 tył 200 zaciski klocki tarcze sprzęgło Luka 350 złotych. Poluje na budę z 2009 2010 najlepiej w gazie. Mam polo IV 1.2 zatem chyba odczuje lekko różnice.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    30
    Postów
    142
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Kup ropniaka i wtedy będziesz zadowolony
    Capsel lubi to.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    557
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał kompnet Zobacz post
    Rozumiem, aczkolwiek i tak mnie dziwi że silnik 140KM w aucie z 2010 roku nie posiada dwumasy, jak dla mnie to na plus, jedna część mniej do popsucia się. Czy ktoś miał już do czynienia z tą jednostką? Masa samochodu jest spora, aczkolwiek dla mnie i tak przeskok z małego mieszczucha silniki 1.2 60-80 kucy będzie dość spory.
    Powiem to jeszcze raz...

    Jeśli Croma to z silnikiem Fiata - czyli tylko diesel.
    Benzyna w tym aucie pochodzi od Opla i jest to porażka.
    Kupując ten silnik aż się prosisz o kłopoty.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Powiem to jeszcze raz...

    Jeśli Croma to z silnikiem Fiata - czyli tylko diesel.
    Benzyna w tym aucie pochodzi od Opla i jest to porażka.
    Kupując ten silnik aż się prosisz o kłopoty.
    Co ludzie to nowe opinie Jedni chwalą silniki opla drudzy narzekają? A co może w takim silniku paść jak jest starszej generacji ? Co z tego że jest mułowaty do buty auta, nie oczekuję cudów. Jeździłem na próbnej takim i dawał radę, większość osób odchodzi teraz od ropy, dlaczego ropę 2010 rok można kupić za 17-18 tysięcy a benzyniaka 21-22 ? Taka sama sytuacja z innymi autami 1.9 CDTI ASTRĘ czy 1.7 rok 2011 mogę mieć za 18-19 z benzynę 24 ...

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    50
    Postów
    713
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    Croma VII 2010, Grande Punto VI 2009
    Kolego pytasz innych użytkowników o zdanie to posłuchaj, uszanuj i zrób jak uważasz. Nie jest tajemnicą, że benzynowe silniki do Cromy od GM są lekko mówiąc nieudane. Na papierze to jakoś wygląda ale w praktyce szybko okazuje się, że to nie to. Oczywiście przy zamianie rydwanu z POLO 1,2 Croma z benzyną 1,8 na początku to będzie potwór. Jednak jak pojedziesz raz i drugi w trasę np. wakacyjną z pełnym "wsadem" to sam stwierdzisz, że pali sporo, dynamika (w porównaniu nawet do 120 KM diesla o 150 KM nie wspomnę) jest mierna i cały czar w ... no wiesz gdzie. Samochody kupuje się (z kilkoma wyjątkami ale mówimy o używkach raczej nie dla krezusów) w zależności od potrzeb a nie kierując się modą. Mody przychodzą i odchodzą. Nawet na zachodzie Europy mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży hybryd i benzyn sprzedaż nowych diesli wcale nie jest marginalna. Prawda jest taka, że na częste długie trasy nie ma nic lepszego niż diesel. Jak jeździsz po mieście daj sobie spokój z Croma i poszukaj czegoś innego np. Bravo z dobrymi benzynowymi silnikami (od bazowego 90 KM do 150 KM) jak natomiast naprawdę chcesz wykorzystywać Cromę w jej naturalnym środowisku czyli długie trasy i autostrady to kup diesla. Tylko i zarazem aż tyle.


 

Podobne tematy

  1. Rafi-Car skup aut także pokolizyjne oraz uszkdzone Warszawa oraz okolice
    Napisany przez rafi-car na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-03-2019, 20:41
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-06-2018, 23:53
  3. Dwumas
    Napisany przez kanarek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-07-2015, 23:39
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2013, 10:38
  5. Dwumas
    Napisany przez marum47 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-04-2013, 19:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl