Skad Wy wiecie kiedy i co ile dpf sie wypala? Ja po spalaniu niewiele widze. Fakt-autem glownie zona jezdzi.
Skad Wy wiecie kiedy i co ile dpf sie wypala? Ja po spalaniu niewiele widze. Fakt-autem glownie zona jezdzi.
[QUOTE=luk202;231836]Skad Wy wiecie kiedy i co ile dpf sie wypala?
wiedzą a właściwie widzą jak we wstecznym lusterku jest za cromą czarna chmura,odnotowują stan licznika i tak od chmury do chmury
1. Charakterystyczne buczenie
2. Spalanie chwilowe sporo większe
3. Gwałtowne zdjęcie nogi z gazu i spalanie chwilowe nie spada od razu do 2.0l
A co ile się wypala powie Ci FiatEcuScan.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Nie czarna lecz biała
W czasie jazdy nie udało mi się zaobserwować, ale po zjechaniu z autostrady na pierwszych światłach owszem.
Cześć GUREGORI74, czy mógłbyś wrzucić do tematu http://fiatklubpolska.pl/croma-446/chip-tuning-30823/ skan swojego wykresu z tuningu ? Będzie baza porównawcza dla wszystkich.
Pozdrawiam
Z pdf-em nie jeżdzę - czytanie manuala w trakcie mi nie jest potrzebne ))
Za to z DPF-em owszem - i nie pozwolę go sobie wyrzucić! A nieraz MES i różni g...o znający się "fachofcy" (również z ASO) twierdzili przy okazji różnych awarii ze DPF umarł i trzeba go wyrzucić albo wymienić. Tyle że ja niewierny Tomasz jestem i wolałem doktorat zrobićz funkcjonowania DPF-a w mojej Cromie niż wydać 2kzł (czy ile tam to kosztuje) - i zawsze okazywało się że przyczyna nadmiernego zapchania to nadmierne dymienie spowodowane czymś zupełnie innym: a to spadnięta listwa kolektora, a to egr, a to wężyki czy rurki za parę złotych -i zawsze po naprawieniu tego DPF odżywał. Tal wiec z dużym prawdopodobieństwem usunąłeś sobie "czujnik awarii", pytanie teraz kiedy ujawni ci się faktyczna przyczyna
PS
A na jakim etapie ci się wykładała próba wypalenia serwisowego? Sprawdzałeś czy rozpoczęła się faz wtrysku POST? czy rosła temperatura? Co pokazywało ciśnienie różnicowe? Te informacje sporo mogą powiedzieć o ew przyczynie awarii
Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 16-01-2016 o 20:09
I niespodzianka - odstawiłem crome na sprzęgło i rozbierając okazało się że zamiast DPF jest pusta puszka. Ciekawi mnie jeszcze jedno - po kupnie rozbierałem EGR i był czysty jak łaza. Czy możliwe że zostało wszystko wywalone i wyprogramowane? Mogę to kompem sprawdzić?
I jeszcze mały OT: tarcza była obsmarowana jakimś smarem. Przypuszczalnie miał już wymieniany komplet tylko jak powstało to zabrudzenie?? Z dwumasy??
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Tylko co ma być zapchane skoro w środku pusto. Czy MES lub FES będzie coś widział jeśli jest wywalone?
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p