Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 154
Like Tree10lubi to!

Temat: DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007

    DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?

    Kolega KOBRA napisał:
    "Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował."

    Wyjaśnij mi dlaczego miało by oleju przybywać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Wprawdzie to nie do mnie pytanie, ale wtrącę 3 gr ze swoich obserwacji.
    Isotnie - istnieje stereotyp że jak się ma auto z DPF to musi przybywać oleju. Istnieje tez stereotyp że jak się ma DPF to on na pewno się będzie psuł, sprawiał problemy itp.. tyle że akurat w przypadku fiata to pierwsze to półprawda, a to drugie - g..o prawda (stosując klasyfikację prawdy wg ks. Tishnera
    )
    Drugą tezę już obalałem jakiś czas temu ( w znanych mi przypadkach "problemów" z DPF- zawsze filtr był raczej wskaźnikiem że coś złego dzieje sie z silnikiem lub jego osprzętem - po usunięciu faktycznej przyczyny DPF okazywał się sprawny)
    Zaś co do oleju - we fiacie jeśli uda się zainicjowac wypalanie, to może je przerwać jedynie wyłączenie silnika. Dojechanie do świateł, postój w korku (z włączonym silnikiem) nie przerywają procesu wypalania (sprawdzone empirycznie z MES). Jeśli więc ktoś potrafi zorientować się że wypalanie trwa, i nie wyłączy silnika, oleju mu nie będzie przybywało!
    Natomiast nie dotyczy to innych marek (innych rozwiązań niż fiat) - np ford u mojego ojca - tam noga z gazu = przerwanie wypalania i faktycznie, oleju przybywa - stąd też powszechny mit.
    Capsel lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Poczytaj Typowe problemy aut z DPF-em - magazynauto.interia.pl - testy i opinie o samochodach nowych i używanych
    Później np tu Co zrobić, gdy w silniku przybywa oleju? - Auto Świat
    A tu opinie gdzie jednemu [p 10.000 przybywa 1,5 l drugiemu po 15.000 tylko 0.3-0,5 wymieniony olej jest dpf nadal przybywa oleju - VC-Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska
    To zależy w skrócie w dużej mierze od stanu silnika,stanu samegofiltra DPF, oraz od eksploatacji samochodu .(częstotliwości wypalania) są samochody tak eksploatowane i w taki stanie mają DPF-y ,że wypalanie jest nawet co 200km .

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
    Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
    "Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    U mnie nie zaobserwowałem, że przybywa oleju. Cromę mam dopiero rok i mój przebieg w granicach 7-9 tysięcy to po prostu za mało ale... mam zapisane daty i kilometry kiedy mi się wypalał i tak np. 193600, 194320, 195100, 197040 i jedno wypalanie chyba przeoczyłem ale to było jadąc na wczasy. Staram się jeździć na chwilowym spalaniu i widzę kiedy się wypala i wtedy nie gasze auta i jakoś wtedy tak dziwnie pachnie jak zaciągnie ten dym do kabiny.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
    Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
    "Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.

    W wątku z forum vectry:
    "Niestety chyba podepnę się do tematu :angry: wyciąłem DPFa bo przybywało oleju ( myślałem ,że to sprawa DPFa ) i co ...doooopa - nadal przybywa . wczoraj sprawdziłem wtryskiwacze i są dobre (idealnie dawkują i równo każdy , nie przelewają ), nawet facet co robił ich diagnostykę rozkłada ręcę .f*ck f*ck i jeszcze raz ... a tam , szkoda gadać"

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Ty wiesz swoje ja wiem swoje .Nie dojdziemy do porozumienia . Tak można całą wieczność dyskutować .Proponuję odwiedzić ASO może tam ci wytłumaczą tak ,abyś zrozumiał ogólną zasadę ,a nie poszczególne przypadki.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Fiat Stilo MJTD z DPF rocznik 2006 z przebiegiem 120 tys. km. Stan oleju mierzony co miesiąc, żadnych ubytków, żadnych nadwyżek. DPF w trybie miejskim wypala się średnio co 450 km. Jak do tej pory nie wypalany w trybie serwisowym. Większość wypaleń w trasie przy prędkości co najmniej 80 km/h. Tylko dwa razy zdarzyło mi się wypalać filtr podczas jazdy miejskiej. Po roku od wymiany oleju stan jego degradacji odczytany MES'em zmienił się ze 100% (świeży olej) do 63% czyli tragedii nie ma.
    Italians Do It Better

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Potwierdź "boch" czy od wymiany masz przejechane około 11 000 km ?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Wydaje mi się, że trochę mniej - ok. 10 tys. Musiałbym zajrzeć w faktury. To 63% degradacji traktuj w przybliżeniu. Na pewno zawierał się między 60-68%. Pisałeś wcześniej o ASO. Ja wbrew zaleceniom ASO zalałem silnik olejem 5w40 mid-saps. ASO zalecało 5w30 low-saps. Nie odnotowałem zauważalnej zmiany interwałów pomiędzy dopaleniami. Poczytałem trochę nt oleju 5w30 low saps i miałem spore wątpliwości...
    Italians Do It Better

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Panowie użytkuję Cromę trzy lata i na razie nie mam żadnych problemów z DPF , wypala się średnio co 800-1000 km zależy czy jest trasa czy więcej po mieście a jeżeli chodzi o olej to od wymiany do wymiany 5w30 oleju nie przybywa raz dolałem 200ml problemów z rosnącym stanem oleju trzeba szukać gdzie indziej ,wypalanie średnio trwa 9-10 minut i tyleż km.Wypala się do 16% a zaczyna wypalanie przy 105% spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta ,potrafi rozpocząć wypalanie w minutę po porannym uruchomieniu na zimnym silniku, mam założoną kontrolkę.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Do ASO też jak do wszystkiego trzeba mieć odpowiedni dystans . Tam też pracują różni ludzie ,nie wszyscy z odpowiednią wiedzą tek teoretyczną jak i praktyczną .
    Co do oleju to tu nie zabiorę głosu bo wiedza praktyczna{!} na temat różnicy pomiędzy mid-saps ,a low-saps u mnie żadna.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta ,potrafi rozpocząć wypalanie w minutę po porannym uruchomieniu na zimnym silniku,
    I tu też moim zdaniem przytaczane są bzdury.
    Jak może przebiegać wypalanie przy zimnym silniku skoro temperatura wypalania to około 600 stopni
    Jak może spalanie nie wzrosnąć skoro trzeba odpowiednio podnieść temperaturę spalin.
    Może kontrolka robi cię w konia ?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta
    w tym momencie patrzymy na spalanie chwilowe, a nie średnie. średnie nie wzrośnie aż tak dramatycznie żebyś to zauważył.
    mirek8423 lubi to.
    Italians Do It Better

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał adamo Zobacz post
    mam założoną kontrolkę.
    Ja też mam 2008 i czytałem, że po fl nie dało się założyć kontrolki więc powiedz jak to zrobiłeś bo ja też bym takie coś chciał

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    I tu też moim zdaniem przytaczane są bzdury.
    Jak może przebiegać wypalanie przy zimnym silniku skoro temperatura wypalania to około 600 stopni
    Jak może spalanie nie wzrosnąć skoro trzeba odpowiednio podnieść temperaturę spalin.
    Może kontrolka robi cię w konia ?
    Niestety ale tak jest,to nie są bzdury zatrzymałem się i sprawdzałem wentylatory, zapach spalin, pracę silnika, spalanie itp.Po powrocie z pracy również kompem.Spalanie rośnie ale chwilowe.


 
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 05-05-2024, 14:16
  2. Ile oleju do jtd?
    Napisany przez QuazarPL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-07-2015, 15:29
  3. Ile oleju do 1.9 JTD
    Napisany przez smolek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 16:39
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 15:34
  5. pompa oleju
    Napisany przez luki21 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-08-2012, 20:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd przybywa oleju

1.9multijet przybywa oleju

www.iparts. przybywanie oleju przy bdf.

https:fiatklubpolska.plcroma-446dpf-przybywa-oleju-czy-nie-przybywa-304467

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl