Kolega KOBRA napisał:
"Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował."
Wyjaśnij mi dlaczego miało by oleju przybywać?
Kolega KOBRA napisał:
"Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował."
Wyjaśnij mi dlaczego miało by oleju przybywać?
Wprawdzie to nie do mnie pytanie, ale wtrącę 3 gr ze swoich obserwacji.
Isotnie - istnieje stereotyp że jak się ma auto z DPF to musi przybywać oleju. Istnieje tez stereotyp że jak się ma DPF to on na pewno się będzie psuł, sprawiał problemy itp.. tyle że akurat w przypadku fiata to pierwsze to półprawda, a to drugie - g..o prawda (stosując klasyfikację prawdy wg ks. Tishnera
)
Drugą tezę już obalałem jakiś czas temu ( w znanych mi przypadkach "problemów" z DPF- zawsze filtr był raczej wskaźnikiem że coś złego dzieje sie z silnikiem lub jego osprzętem - po usunięciu faktycznej przyczyny DPF okazywał się sprawny)
Zaś co do oleju - we fiacie jeśli uda się zainicjowac wypalanie, to może je przerwać jedynie wyłączenie silnika. Dojechanie do świateł, postój w korku (z włączonym silnikiem) nie przerywają procesu wypalania (sprawdzone empirycznie z MES). Jeśli więc ktoś potrafi zorientować się że wypalanie trwa, i nie wyłączy silnika, oleju mu nie będzie przybywało!
Natomiast nie dotyczy to innych marek (innych rozwiązań niż fiat) - np ford u mojego ojca - tam noga z gazu = przerwanie wypalania i faktycznie, oleju przybywa - stąd też powszechny mit.
Poczytaj Typowe problemy aut z DPF-em - magazynauto.interia.pl - testy i opinie o samochodach nowych i używanych
Później np tu Co zrobić, gdy w silniku przybywa oleju? - Auto Świat
A tu opinie gdzie jednemu [p 10.000 przybywa 1,5 l drugiemu po 15.000 tylko 0.3-0,5 wymieniony olej jest dpf nadal przybywa oleju - VC-Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska
To zależy w skrócie w dużej mierze od stanu silnika,stanu samegofiltra DPF, oraz od eksploatacji samochodu .(częstotliwości wypalania) są samochody tak eksploatowane i w taki stanie mają DPF-y ,że wypalanie jest nawet co 200km .
Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
"Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.
U mnie nie zaobserwowałem, że przybywa oleju. Cromę mam dopiero rok i mój przebieg w granicach 7-9 tysięcy to po prostu za mało ale... mam zapisane daty i kilometry kiedy mi się wypalał i tak np. 193600, 194320, 195100, 197040 i jedno wypalanie chyba przeoczyłem ale to było jadąc na wczasy. Staram się jeździć na chwilowym spalaniu i widzę kiedy się wypala i wtedy nie gasze auta i jakoś wtedy tak dziwnie pachnie jak zaciągnie ten dym do kabiny.
Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
"Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.
W wątku z forum vectry:
"Niestety chyba podepnę się do tematu :angry: wyciąłem DPFa bo przybywało oleju ( myślałem ,że to sprawa DPFa ) i co ...doooopa - nadal przybywa . wczoraj sprawdziłem wtryskiwacze i są dobre (idealnie dawkują i równo każdy , nie przelewają ), nawet facet co robił ich diagnostykę rozkłada ręcę .f*ck f*ck i jeszcze raz ... a tam , szkoda gadać"
Ty wiesz swoje ja wiem swoje .Nie dojdziemy do porozumienia . Tak można całą wieczność dyskutować .Proponuję odwiedzić ASO może tam ci wytłumaczą tak ,abyś zrozumiał ogólną zasadę ,a nie poszczególne przypadki.
Fiat Stilo MJTD z DPF rocznik 2006 z przebiegiem 120 tys. km. Stan oleju mierzony co miesiąc, żadnych ubytków, żadnych nadwyżek. DPF w trybie miejskim wypala się średnio co 450 km. Jak do tej pory nie wypalany w trybie serwisowym. Większość wypaleń w trasie przy prędkości co najmniej 80 km/h. Tylko dwa razy zdarzyło mi się wypalać filtr podczas jazdy miejskiej. Po roku od wymiany oleju stan jego degradacji odczytany MES'em zmienił się ze 100% (świeży olej) do 63% czyli tragedii nie ma.
Italians Do It Better
Potwierdź "boch" czy od wymiany masz przejechane około 11 000 km ?
Wydaje mi się, że trochę mniej - ok. 10 tys. Musiałbym zajrzeć w faktury. To 63% degradacji traktuj w przybliżeniu. Na pewno zawierał się między 60-68%. Pisałeś wcześniej o ASO. Ja wbrew zaleceniom ASO zalałem silnik olejem 5w40 mid-saps. ASO zalecało 5w30 low-saps. Nie odnotowałem zauważalnej zmiany interwałów pomiędzy dopaleniami. Poczytałem trochę nt oleju 5w30 low saps i miałem spore wątpliwości...
Italians Do It Better
Panowie użytkuję Cromę trzy lata i na razie nie mam żadnych problemów z DPF , wypala się średnio co 800-1000 km zależy czy jest trasa czy więcej po mieście a jeżeli chodzi o olej to od wymiany do wymiany 5w30 oleju nie przybywa raz dolałem 200ml problemów z rosnącym stanem oleju trzeba szukać gdzie indziej ,wypalanie średnio trwa 9-10 minut i tyleż km.Wypala się do 16% a zaczyna wypalanie przy 105% spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta ,potrafi rozpocząć wypalanie w minutę po porannym uruchomieniu na zimnym silniku, mam założoną kontrolkę.
Do ASO też jak do wszystkiego trzeba mieć odpowiedni dystans . Tam też pracują różni ludzie ,nie wszyscy z odpowiednią wiedzą tek teoretyczną jak i praktyczną .
Co do oleju to tu nie zabiorę głosu bo wiedza praktyczna{!} na temat różnicy pomiędzy mid-saps ,a low-saps u mnie żadna.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
I tu też moim zdaniem przytaczane są bzdury.
Jak może przebiegać wypalanie przy zimnym silniku skoro temperatura wypalania to około 600 stopni
Jak może spalanie nie wzrosnąć skoro trzeba odpowiednio podnieść temperaturę spalin.
Może kontrolka robi cię w konia ?