Orientujecie się czy istnieje możliwość dorobienia zapasowego kluczyka do Cromy? Jakie mogą być koszty i gdzie to można zrobić?
Orientujecie się czy istnieje możliwość dorobienia zapasowego kluczyka do Cromy? Jakie mogą być koszty i gdzie to można zrobić?
450 zł u kluczników, bez możliwości zaprogramowania pilota i ponad 1000 zł we Fiacie (no chyba że masz kartę kodową).
Zadzwon do goscia w osiecznej kolo leszna woj. Wlkp.. jest nie drogi I cuda potrafi. Wygoogluj sobie.....
W aso za oryginalny kluczyk (elektroniczny) chcą 950 zł.
Czy chodzi o zakład Auto Elektronika J. Pietek z Osieczna?
Z ceną 1000 zł w serwisie to jakiś kosmos. Czy jak mam tą kartę kodową to będzie dużo taniej?
Jakieś 230 zł mniej
Podobno z dorobienie kluczyka do Cromy poza ASO na chwilę obecną jest niemożliwe, taką informację uzyskałem od firmy która od lat specjalizuje się w Fiacie.
Gdyby ktoś miał wiedze gdzie można dorobić kluczyk proszę o info.
Dla zainteresowanych naprawą czy kupnem elektroniki do samochodów grupy Fiat Profesjonalna naprawa i sprzedaż elektroniki
Czesc. Ja dorabialem ale stacyjke do kluczyka. Kupilem uzywana stacyjke a gosc zgral program ze starej stacyjki I wgral do nowej. Wszystko chodzi super. Koszt zaprogramowania 80 zl. Kluczyki tez dorabia.pozdro
Kolego Jarokuc, daj namiary na tego specjalistę
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
No tak to wygladalo. Zabral stara uszkodzona stacyjke z auta podlaczyl kabelkiem pod kompa cos Tam zgral. Podlaczyl uzywke pod kompa kabelkiem cos wgral. 20 min my to zajelo. Zalozyl nowke- uzywke I chodzi. 0 problemow. Stara stacyjke mi wyczyscil go byla zalana cola I raz dzialala raz nie. Teraz mam 2 dzialajace.
Jak kupilem uzywke to po podlaczeniu nawet kluczyka nie moglem przekrecic.cos ja blokowalo. Pod auto na bank sie nie podpinal!!!!!!w serwisie trwa cala adaptacja nose stacyjki 4 godziny I kosztuje 240zl.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
No tak to wygl
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Gosc nazywa sie Filip fila nr tel podam jak znajde.
Ostatnio edytowane przez jarokuc ; 27-05-2015 o 20:10
pierwsze słysze o kodowaniu stacyjki, w Cromie immo jest w stacyjce?
no nie gadaj kolego....
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Moduł t.e.g. "transmitter for entry and go"
Moduł TEG stanowi część systemu "Smart -Key", który składa się z następujących elementów:
- klucza elektronicznego "T.E.G" (Transmitter for Entry and Go);
- odbiornika klucza elektronicznego i odbiornika częstotliwości radiowej "TEG-Reader";
- Węzła Blokady kierownicy NBS.
System "Smart-Key" spełnia w samochodzie następujące funkcje:
- dostęp do samochodu poprzez rozpoznanie - poprzez częstotliwość radiową - pilot zdalnego sterowania;
- zapłon / uruchomienie samochodu poprzez system "Immobilizer";
- rozdział zasilania w samochodzie (+15, INT/A, 15/ 54, +50) poprzez Węzeł blokady kierownicy (NBS);
- blokowanie /odblokowanie mechaniczne kierownicy;
- kluczyk mechaniczny awaryjny (back-up).
1 – Węzeł Blokady kierownicy (NBS)
2 – Węzeł T.E.G. Reader (NTR)
3 - T.E.G.
4 – Wkładka back-up
System "Smart-Key" jest bardziej pewny od wszystkich poprzednich wersji systemów zabezpieczenia spełnianymi przez Immobilizer itd. gdyż kody sterowania i zabezpieczenia są zapamiętane w 4 elementach sieci CAN: Body Computer, centralka sterowania silnika, węzeł blokady kierownicy i TEG-Reader.
Działanie
Włożenie teg w teg reader
TEG wewnątrzl TEG Reader może być obrócony w 3 pozycje: dwie stabilne(OFF i ON) i jedną niestabilną (START).
Warunki rozpoznania pozycji następują poprzez zmianę stanu 4 wyłączników TEG_IN, TEG_MAR, TEG_Crank1 i TEG_Crank2.
SW1, Teg IN
SW2, Teg MAR
SW3, Teg CRANK1
SW4, Teg UNLOCK
SW5, Teg CRANK2
M, Silnik
TEG może być włożony w cztynik tylko w pozycji OFF, i to powoduje zmianę stanu wyłącznika TEG_IN z konsekwencją wake-up sieci CAN i przesyła zawsze poprzez sieć B-CAN, NBS do Body Computer żądanie Power ON (+15).
Gdy TEG zostanie rozpoznany odblokowana zostaje kierownica i NBS przesyła do TEG Reader sygnał odblokowania mechanizmu blokującego mechanicznie obrót TEG w czytniku.
Przy działaniu odblokowania zmienia stan wyłącznika TEG zablokowany (TEG_lock). Przełączenie tego wyłącznika powoduje przerwanie zasilania silnika blokowania/odblokowania.
Jeżeli podczas obrotu TEG z pozycji OFF w ON, z powodu szybkiego manewru nastąpi utrzymanie zablokowania uniemożliwi to wykonanie calkowitego manewru bez obligatotyjnego powrotu TEG w pozycję OFF.
Jeżeli informacja o zmianie stanu z TEG (Zablokowny do Niezablokowany) nie dopłynie w ciągu 400 ms lub kluczyk utrzymany zostanie w pozycji “Zablokowany”, klient zostanie o tym poinformowany poprzez zestaw wskaźników i musi wykonać procedurę odblokowania poprzez procedurę awaryjną opisaną następnie.
Jeżeli TEG nie zostanie rozpoznany, NBS nie odblokuje w żaden sposób kierownicy i spowoduje przesłanie komunikatu ostrzeżenia do Węzła Zestawu Wskaźników (NQS).
Tak więc tylko gdy zostanie włożony TEG ważny do czytnika można będzie obrócić go w pozycję ON, aby dać il +15, i pozycję START aby aktywować fazę uruchamiania silnika.
Uruchomienie marcia (key-on)
Włożenie TEG w TEG Reader powoduje odblokowanie kierownicy przez NBS i jeżeli wszystkie warunki bezpieczeństwa są spełnione w konsekwencji nastąpi żądanie aktywacji +15.
NBS żąda od NBC zgody na uzyskanie +15 i, po sprawdzenia kodu Immobilizera poprzez NTR, odblokowuje kierownicę oraz wysyła zgodę na Power ON.
Gdy zgoda z NBC zostanie otrzymana z NBS, nastąpi żądanie odblokowania obrotu TEG w czytniku i po przesłaniu sygnału zwrotnego feed-back odblokowanie przez NTR, TEG jest swobodny i może być obrócony w pozycję ON i START.
W przypadku gdy Immo nie jest rozpoznany, NBS nie otrzyma zgody z NBC i kierownica nie zostaje odblokowana. Ponadto przewidziana jest sygnalizacja w NQS.
Gdy TEG zostanie obrócony w pozycję ON zostanie spowodowana zmiana stanu wyłacznika TEG_ON i NBS aktywuje obciążenia +15/54, INT i INT/A.
Dla wersji z automatyczna skrzynia biegów gdy w stanie +15, NBS rozpozna poprzez sieć CAN że dźwignia zmiany biegów jest w pozycji róznej od P (PARK), NBS powoduje poprzez odpowiedni sygnał określenie zablokowania TEG w czytniku.
Zablokowanie kierownicy przez węzeł blokady kierownicy następuje odpowiednio po wyjęciu TEG z TEG Reader.
Po odłączeniu akumulatora Węzeł Blokady Kierownicy utrzymuje warunek (zablokowania lub odblokowania) w którym się znajduje: dlatego przy wszystkich naprawach i interwencjach w warsztacie, w których trzeba obrócić kierownicą po odłączeniu akumulatora, należy pozozstawić TEG włożony do czytnika, wykonać Key-ON (obracając go w pozycję ON) i przywrócic w OFF (Key-OFF) gdy odłączy się akumulator: kierownica zostanie odblokowana i możliwa do obrócenia.
Oświetlenie
Podświetlenie pierścienia sterowane jest bezpośrednio przez TEG Reader i nabywa stan z sieci B-CAN, w szczególności:
- przy key on: pierścień zawsze podświetlony;
- przy key-off: pierścień jest podświetlony do momentu kiedy sieć B-CAN jest aktywna.
Gdy sieć zostaje uśpiona - sleep także diody podświetlające pierścień zostają zgaszone.
Dezaktywacja +15 on, wyłączenie silnika i wyjęcie teg
W stanie samochodu przy Key On (z Key Off, lub powrót ze stanu po uruchomieniu), po obróceniu TEG w pozycję OFF, NBS dezaktywuje obciążenia +15/54, INT i INT/A i aktywuje odblokowanie TEG w TEG Reader.
W przypadku gdy w momencie dezaktywacji prędkość samochodu będzie większa od 4 km/godz, NBS nie zasteruje zablokowaniem kierownicy przy wyjęciu TEG.
W takim przypadku użytkownik zostaje poinformowany poprzez sygnalizację w NQS; "Kierownica nie będzie zablokowana".
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów przy Key-Off il TEG nie obraca się do końca w pozycję OFF ale zatrzyma się w pozycji pośredniej, gdzie wyjęcie kluczyka nie jest dozwolone. Aby móc go wyjąć należy sprawdzić, czy dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji P (Park).
Akywacja uruchomienie (start)
Uruchomienie silnika termicznego jest sterowane poprzez obrócenie TERG w pozycję niestabilną START i naciśnięciu na pedał sprzęgła lub hamulca (funkcja recovery)dla wersji wyposażonej w skrzynię biegów mechaniczną, lub tylko na pedał hamulca dla wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Po rozpoznaniu sygnału uruchomienia, przed uaktywnieniem włączenia silniczka, NBS sprawdza następujące warunki:
- pedał sprzęgła/hamulca naciśnięty w ciągu 200 ms (timeout) od aktywacji +15
- sygnał zatwierdzenia +15 (obecny również w sieci B-CAN)
- aktywacja uruchomienia ze strony NBC (sprawdzenie IMMOBILIZER)
Praca silnika (+50) pozostaje do momentu kiedy pedał sprzęgła/hamulca nie zostanie zwolniony, lub przez maksimum 10 sekund. (lub zostanie zwolniony kluczyk).
W przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów musi być przestrzegany warunek dodatkowy pozycji dźwigni zmiany biegów w P (Park).
Podczas fazy uruchomienia NBS wyłącza zasilanie INT/A i odpowiednie obciążenia.
Jeśli uruchomienie następuje w sposób prawidłowy, NBS oceniając sygnał w sieci obrotów silnika, steruje blokowanie mechaniczne TEG w TEG Reader.
Jeżeli uruchomienie nie uda się NBS odcina zasilanie silnika (+50) i aktywuje l’INT/A. Aby powtórzyć uruchomienie należy obrócić ponownie TEG w pozycję OFF i powtórzyć procedurę “cranking”.
Brak URUCHOMIENIA: w przypadku braku uruchomienia nie jest możliwe dokonanie przejazdu "skokowego" poprzez uruchomienie rozrusznika z włączonym biegiem (sprzęgło/hamulec musi być zawsze naciśnięty/e aby aktywować uruchomienie, a więc rozłączyć napęd).
Operacja holowania jeżeli następuje w warunku Akumulator Rozładowany musi być poprzedzona klasycznym "mostem pomiędzy akumulatorami", aby zagwarantować rozpoznanie kluczyka i w konsekwencji odblokowanie kierownicy.
Sygnalizacja systemu
System Smart Key steruje niektórymi lampkami kontrolnymi i/lub wysyła sygnały komunikatów do Zestawu Wkaźników dla następujących funkcji:
- dostęp do samochodu i/lub Alarm
- bokowanie/odblokowanie Kierownicy
- uruchomienie/wyłączenie silnika
- awaria blokowania elekrycznego kierownicy
- brak rozpoznania TEG
- sygnalizacja, że kierownica nie jest zablokowana
- sygnalizacja o awarii odbiornika TEG
- sygnalizacja obecności TEG w czytniku dla otwarcia drzwi kierowcy przy Key-Off
- sygnalizacja włączenia TEG w TEG Reader
Elementy
Pilot zdalnego sterowania
System zdalnego sterowania składa się z nadajnika o częstotliwości radiowej zintegrowanego w TEG, który przesyła zmienny kod do odbiornika.
częstotliwość zmienia się w zależności od kraju sprzedaży: (np. Europa 433.92 MHz)
Przy użyciu TEG użytkownik może wykonać następujące akcje:
- zablokowanie - odblokowanie zamka centralnego drzwi/bagażnika;
- otwarcie - zamknięcie szyb;
- zapalenie świateł wewnętrznych;
- włączenie - wyłączenie alarmu (jeśli występuje).
Zasięg przekaźnika wynosi około 20 m.
Odbiornik
Odbiornik o częstotliwości radiowej jest zintegrowany w module TEG-Reader.
częstotliwość zmienia się w zależności od rynku sprzedaży.
Zapamiętuje do ośmiu przekaźników i pozwala na wykonanie operacji wyżej wymienionych.
1 – TEG Reader
2 – Szczelina dla odblokowania awaryjnego
Odbiornik zapewnia następujące funkcje:
- otrzymanie i rozkodowanie sygnałów pochodzących od przekaźnika.
- zarządzanie programowaniem przekaźnika.
- zarządzanie sterowaniem otwarcia i zamknięcia drzwi.
- wykonywanie autodiagnostyki.
Odbiornik ma możliwość zapamiętania ośmiu kodów zdalnego sterowania.
Teg z trzema przyciskami
1 - blokowanie drzwi
2 - odblokowanie drzwi
3 - zwolnienie bagażnika
4 - kluczyk w back-up
TEG jest urządzeniem elektronicznym, który używany w miejsce kluczyka tradycyjnego, wykonuje:
- dostęp do samochodu wykonując wszystkie normalne operacje poprzez zdalne sterowanie;
- uruchomienie tego samochodu: jeżeli zostanie włożony i obrócony wewnątrz odpowiedniego czytnika dezaktywuje zablokowanie elektryczne kierownicy i przesyła zgodę na uruchomienie zgodnie z logiką opisaną poprzednio.
Część zdalnego sterowania zapewnia przekaźnik o 433.92 MHz, 3 przyciski sterowania dla funkcji dostępu do samochodu i wkładka z tworzywa typu desmodromicznego chowanego i wyciąganego ręcznie.
TEG jest homologowany zgodnie z regulaminem. 95/56/CE i zgodny z wymaganiami europejskich towarzystw ubezpieczeniowych oraz ich odpowiednimi ośrodkami technicznymi.
Kluczyk mechaniczny awaryjny (back-up)
W przypadku awaryjnym TEG jest używany jako normalny kluczyk mechaniczny umożliwiający wykonanie manewrów w bębenku mechanicznym back-up (otwarcie-zamknięcie drzwi, uruchomienie-wyłączenie air-bag itd.).
Klucz mechaniczny jest wkładką desmodromiczną wyjmowaną ręcznie z TEG.
Wyjmowanie awaryjne
Istnieje możliwość odbokowania TEG w każdych warunkach, również w samochodzie w ruchu, poprzez wkładkę mechaniczną awaryjną.
I tak w przypadku uszkodzenia, które blokuje obrót TEG i powrót w pozycję OFF, możliwe jest odblokowanie mechaniczne szczeliny zgodnie z następującą procedurą:
- wyjąć z TEG kluczyk back-up;
- włożyć kluczyk awaryjny w szczelinę występującą w nakładce i wcisnąć do oporu.
Za pomocą tego manewru działając ręcznie odblokowuje się silnik blokujący i uwalnia obrót TEG.
Wykonanie tej operacji jest odbierane przez NBS, który wysyła sygnał informacyjny do zestawu wskaźników w celu wskazania, że kierownica nie będzie zablokowana.
wyjęcie wymuszone TEG z TEG Reader nie jest mechanicznie dozwolone, w konsekwencji tego typu działania powoduje się uszkodzenie zaczepu, który powoduje wciągnięcie kluczyka w czytnik.
W przypadku wyjęcia awaryjnego z TEG, kierownica NIE zostanie zablokowana.
Analogicznie jeżeli TEG zostanie wyjęty przy prędkości powyżej 4 Km/h, kierownica NIE zostanie zablokowana.
System fiat code
TEG steruje także funkcjonowaniem systemu "Immobilizer" nazwanym FIAT CODE.
System bazuje się na przekazywaniu i odbieraniu sygnału o częstotliwości radiowej z kodem numerycznym zmiennym (Rolling Code).
Każda transmisja wytwarza kod zmienny, sterowany algorytmem matematycznym.
Informacja transmisji jest zapamiętana w w odbiorniku w pamięci stałej (EEPROM), w sposób uniemożliwiający utratę informacji nawet w przypadku wymiany baterii.
Programowanie zdalnego sterowania
Odbiornik, w momencie dostawy, zawiera kod uniwersalny równy 00H AAH AAH A2H, który pozwala na aktywację w zakładzie nadajnikiem uniwersalnym, kod ten musi być następnie dezaktywowany przy pierwszym programowaniu.
Należy potępować zgodnie ze wskazaniem urządzenia Examiner.
Styk wyjściowy
Poniżej jest przedstawiony widok z tyłu TEG Reader z konektorem połączenia i odpowiednimi stykami wyjściowymi.
Styki wyjściowe (konektor 12 stykowy)
po co wklejać takie obszerne referaty co to ma na celu nie lepiej wkleić odnośnik do strony , z pewnością większość osób po pierwszych 4 linijkach przewinie na sam dół
ps: jak to się ma do dorabiania kluczyka