Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Diagnostyka MES  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    TBG
    Wiek
    29
    Postów
    19
    Auto
    Volvo
    Rocznik
    2001

    Diagnostyka MES

    Witajcie.
    Mam pytanie, wyposażyłem się w dwa kable do diagnostyki fiata (dedykowane od viaken)
    i teraz tu rodzi się pytanie.

    Co mogę nimi sprawdzić w cromie ?
    Co sprawdzić przed zakupem?
    Czy diagnostykę automatycznej skrzyni biegów też zrobię ? jeśli tak czego się dowiem ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,479
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Tłumacz Google

    Wybierz swój pojazd w zakładce "Pojazdy" i tam zobaczysz z czym i czym się połączysz.
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 11-03-2018 o 12:34

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,459
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    W MESie możesz zasymulować połączenie z odpowiednio wybranym autem zanim wg się do niego podłączysz... Można w ten sposób podejrzeć przykładowe parametry modułów, jakie można sprawdzić...
    Symulacja nie oddaje jednak w 100% stanu faktycznego pojazdu do którego będziesz chciał się podłączyć...
    Na przykładzie mojego Kropka mogę powiedzieć, że w symulacji da się podejrzeć parametry dla modułu czujnika ciśnienia opon, jednak w rzeczywistości autko nie jest w niego wyposażone...

    Jak się podłączyć, tzn jakiego przewodu i ewentualnie adaptera użyć masz podane w linku powyżej...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2015
    Skąd
    Solec Kujawski
    Postów
    33
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Mjet automat
    Rocznik
    2006
    Podłączam się do tematu z moim pytaniem.
    Kupiłem interfejs na ODB z bluetooth z funkcją wybudzania, tzn. interfejs ma się włączyć po włączeniu zapłonu. Ale na drugi dzień rano interfejsu nie widzi (czyli się nie wybudza). Mam już drugi model od 2 różnych sprzedawców więc wykluczam uszkodzenie interfejsu.
    Pytanie brzmi: czy jest gdzieś w ustawieniach dostępnych przez MES parametr mówiący o niewybudzaniu łącza ODB?
    Może tam mam gdzieś zmienione. W końcu koleś od DPFów mi grzebał w kompie...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    37
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Piterro Zobacz post
    Podłączam się do tematu z moim pytaniem.
    Kupiłem interfejs na ODB z bluetooth z funkcją wybudzania, tzn. interfejs ma się włączyć po włączeniu zapłonu. Ale na drugi dzień rano interfejsu nie widzi (czyli się nie wybudza). Mam już drugi model od 2 różnych sprzedawców więc wykluczam uszkodzenie interfejsu.
    Pytanie brzmi: czy jest gdzieś w ustawieniach dostępnych przez MES parametr mówiący o niewybudzaniu łącza ODB?
    Może tam mam gdzieś zmienione. W końcu koleś od DPFów mi grzebał w kompie...
    a czy na tym module masz jakąś diodę, która informuje o dopływie zasilania?

    ja mam 2 kable, ELM i KKL. na kablu KKL mam czerwoną diodę, która świeci się nawet jak silnik jest wyłączony. wydaje mi się że na OBD2 jest cały czas zasilanie. tak tylko przypuszczam, miernikiem tego nie badałem.

    możne interfejs ma jakąś funkcję usypiania po jakimś czasie, jeśli nie ma komunikacji z odbiornikiem. i jeśli jest stałe napięcie na OBD to nie ma impulsu do ponownego wzbudzenia.
    taka moja teoria/dedukcja, ale to już niech elektronicy się wypowiedzą.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,459
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    W każdym gnieździe OBD jest, a przynajmniej być powinno zasilanie +12 na pinie 16 i masa na 4. I rozwiązane to jest na dwa sposoby, albo zasilanie jest stałe, albo zanika wraz z wyjęciem kluczyka.
    "Wybudzenie" interfejsu to tak naprawdę włączenie go, kiedy w złączu pojawia się napięcie. W praktyce nie ma to nic wspólnego z faktycznym wybudzaniem. Kiedy w złączu masz stałe zasilanie, to nieużywany interfejs po prostu się wyłącza.
    Przeczytaj dokładnie instrukcję, bądź zapytaj producenta jak w rzeczywistości działa funkcja wybudzania w tym urządzeniu

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    77
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    mam czerwoną diodę, która świeci się nawet jak silnik jest wyłączony. wydaje mi się że na OBD2 jest cały czas zasilanie.
    Tak, na 16 pinie jest + bezpośrednio z akumulatora przez cały czas: 2018-03-21_13-30-55.png

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć. Zakupiłem kable od viaken. Najpierw napisałem do viaken do czego będzie mi to potrzebne. Chciałem samodzielnie kasować inspekcję oleju, diagnozować usterkę ABS ESP i podłączyć się pod wszystkie moduły w MES. Viaken mi odpisał że mam kupić


    https://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm...scan-2013.html

    Oraz

    https://viaken.pl/pl/adapter-do-inte...can-typ-1.html

    Ściągnąłem sobie MES ze strony i jest lipa. Jestem w stanie połączyć się tylko z silnikiem. Nic innego nie odpowiada. Przy skrzyni i ABS wyskakuje komunikat podłącz kabel zielony. Pisałem do viakena. Wszystko się zgadza. Port ok. Interfejs jaki wybieram ok. Ale działa tylko na zakładce silnik. Czy ktoś z Was używa podobnego zestawu co ja i działa? Widziałem że na stronie viakena jest taki niebieski interfejs z przełącznikiem który pozwala na połączenie ze wszystkimi modułami. Może powinienem zamienić ten mój na niebieski?

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Do jakiego modelu się łączysz? U mnie w Cromie podstawowy kabel łączy się z wszystkim oprócz ABS ESP, tu potrzebna jest chyba zielona przejściówka.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,479
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Musisz wpiąć pomiędzy gniazdo a interfejs właśnie tą przejściówkę .

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Z tym że viaken twierdzi że wszystko powinno działać z tą czarną.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2013
    Skąd
    Białogard
    Wiek
    48
    Postów
    35
    Auto
    Fiat croma 1.9jtd 150km
    Rocznik
    2006
    Wszystko praktycznie tylko kabel to nie wszystko zależy jaki program masz pełna wersja czy demo? pamiętaj że po zmianie kabla trzeba zaznaczyć w opcjach właściwy interfejs
    Ostatnio edytowane przez andrzejs39 ; 27-07-2018 o 19:08

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    45
    Postów
    370
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Mam kable od Viakena. Źle zaznaczyłem w programie i też miałem problemy. Zadzwoniłem, chłopak zdalnie połączył się z moim kompem, poustawiał wszystko jak trzeba i zaczęło działać. Korzystaj z zalet droższego zakupu.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Mam tą darmową wersję MESa. Czyli na pełnej wersji powinno działać bez problemu? Obecnie mogę tylko przeglądać parametry silnika. Nawet inspekcji wymiany oleju nie mogę wykasować Przy próbie połączenia z ABS wyskakuje ten komunikat żeby podłączyć zielony kabel a na desce między zegarami wyświetla się komunikat Hill Holder , ASR,ABS, ESP niedostępny.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    w dziale download masz darmową z wirusikiem i mozesz wszystko robicoczywiscie mozesz y
    tez legal kupic
    damazy61 lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Diagnostyka 159-ki
    Napisany przez harryh na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-01-2015, 20:09
  2. Diagnostyka JTD
    Napisany przez maciek3103 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2014, 15:06
  3. diagnostyka marea 97r diagnostyka
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-03-2014, 07:32
  4. diagnostyka
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2011, 17:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

aplikacja mes do Fiata

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl